Tag Archives | „Rail Baltica“

Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“ paskelbė atvirą konkursą projekto „Rail Baltica“ architektūrinėms, kraštovaizdžio ir vizualinio identiteto projektavimo gairėms sukurti. Šiuo pirkimu siekiama užtikrinti vieningas projektavimo gaires visai „Rail Baltica“ vėžei. Kad būtų kuo geriau atsižvelgta į visuomenės poreikius, į gairių rengimą visose trijose šalyse bus įtrauktos suinteresuotos šalys: architektų asociacijos, universitetai, socialinių partnerių ir nevyriausybinių organizacijų, dirbančių su senjorais, žmonėmis su negalia, šeimomis,… Skaityti daugiau
Estijos ekonomikos ir ryšių ministerija, Latvijos susisiekimo ministerija bei Lietuvos susisiekimo ministerija patvirtino „Rail Baltica“ projektavimo gaires, kurios apibrėžia bendrą projektavimo standartą, privalomą „Rail Baltica“ infrastruktūros projektavimui, statybai ir eksploatacijai. Projektavimo gairių vadovą parengė Prancūzijos įmonė „SYSTRA S.A.“, konsultacinė inžinierinė grupė, kuri laimėjo viešąjį konkursą paruošti vieningą projektavimo gairių vadovą „Rail Baltica“ globaliam projektui. Projektavimo gairės nustato pagrindinius standartus ir reikalavimus įrengiamam „Rail Baltica“ geležinkelio… Skaityti daugiau
„Lietuvos geležinkeliai“ apsisprendė dėl ilgalaikės strateginės investicinės programos į geležinkelių infrastruktūros plėtrą, modernizavimą ir pajėgumų didinimą. Iki 2030 metų suplanuotų investicijų portfelis siekia beveik 7 mlrd. Eur. Planuojama, kad ši investicinė programa ne tik iš esmės sustiprins geležinkelių infrastruktūrą Lietuvoje, bet ir leis atsikratyti įsisenėjusių problemų. „Tai esminis visos įmonių grupės valdymo pokytis. Investicijos, jų valdymas ir prioritetų nustatymas iki šiol grupėje nebuvo vykdytas nuosekliai.… Skaityti daugiau
Technonicol
Atstumas tarp miestų ar tarp objektų tame pačiame mieste vis dažniau skaičiuojamas ne kilometrais, o minutėmis, valandomis. Šiais laikais posakis, kad laikas yra pinigai, kaip niekada taiklus. Plėtojant susisiekimo infrastruktūros projektus reikia labai gerai viską pasverti, įvertinti, išanalizuoti ir tik tuomet priimti sprendimą. Greitojo susisiekimo galimybė Prieš pusantro šimto metų buvo įgyvendintas vienas reikšmingiausių projektų – Europą ir Aziją sujungęs geležinkelis. Jo atšaka nuo Sankt… Skaityti daugiau
Europos Sąjungos (ES) transporto ministrų neformalioje taryboje Taline diskutavę trijų Baltijos šalių – Lietuvos, Latvijos ir šiuo metu ES Tarybai pirmininkaujančios Estijos – atstovai didžiausią dėmesį skyrė europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ finansavimui iš ES lėšų (CEF). Europos Komisija (EK) šiuo metu „Rail Baltica“ projektui skiria 85 proc. lėšų, tačiau jį įgyvendinančioms valstybėms svarbu, ar panašaus dydžio europinis finansavimas išliks ir po 2020 metų. „Tokių… Skaityti daugiau
„Lietuvos geležinkelių“ atstovai potencialiems „Rail Baltica“ geležinkelio tiesimo darbų konkurso dalyviams surengė ekskursiją – aprodė planuojamą rekonstruoti ruožą Kaunas–Palemonas. Apžiūrėti buvo ką – rangovų šiame ruože laukia rimtas iššūkis – ilgiausias ir vienas seniausių Europoje Kauno geležinkelio tunelis. Anot laikinai pareigas einančio „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūros direkcijos direktoriaus Karolio Sankovski, tokia apžiūra būsimų darbų vietoje įmonėms padės geriau įvertinti savo pajėgumus ir apsispręsti dėl dalyvavimo konkurse.… Skaityti daugiau
Vyriausybė siūlo ratifikuoti Estijos, Latvijos ir Lietuvos Respublikos vyriausybių susitarimą dėl geležinkelių jungties „Rail Baltica“ plėtros, pasirašytą 2017 metų sausio 31 dieną Taline. Nutarta kreiptis į Lietuvos Respublikos Prezidentą su prašymu pateikti Seimui šį susitarimą ratifikuoti. Siekiama užtikrinti, kad europinės vėžės geležinkelių transporto infrastruktūra Lietuvos, Latvijos ir Estijos teritorijose būtų užbaigta iki 2025 metų. „Tai labai svarbus infrastruktūrinis projektas visoms trims Baltijos šalims, todėl būtina… Skaityti daugiau
„Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė projekto „Rail Baltica“ rangos darbų pirkimo konkursą nutiesti europinės vėžės geležinkelį nuo Kauno iki Palemono. Šis ruožas sujungs nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos nutiestą „Rail Baltica“ geležinkelį su Palemone esančiu Kauno intermodaliniu terminalu (KIT). Potencialūs rangovai pasiūlymams pateikti turi mėnesį – iki 2017 m. rugpjūčio 1 dienos. Sujungus „Rail Baltica“ su KIT, Palemone pradės veikti didžiausias Baltijos šalyse krovinių, vežamų skirtingų standartų… Skaityti daugiau
Strateginio 2,4 mlrd. eurų vertės (tik Lietuvos dalis) europinės geležinkelio vėžės projekto „Rail Baltica“ įgyvendinančios „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „Rail Baltica statyba“ generalinio direktoriaus pareigas pradeda eiti Karolis Sankovski. Naujojo vadovo artimiausiu metu laukia strategiškai svarbūs darbai – pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras, paskelbti rangos darbų konkursus rekonstruoti ir modernizuoti geležinkelio ruožus, toliau spręsti atšakos iki Vilniaus klausimus, glaudžiai bendradarbiauti su Estijos, Latvijos ir… Skaityti daugiau
Lietuvoje projektas „Rail Baltica“ vertinamas įvairiai: abejonių kėlė viešieji pirkimai, kitų Pabaltijo šalių apatija, žemės paėmimo valstybės reikmėms istorijos. Vis dėlto Lietuvoje viešintys Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komiteto nariai teigiamai įvertino Lietuvos pažangą įgyvendinant projektą „Rail Baltica“. Beje, toks pozityvus įvertinimas lietuviams jau ne pirmas. EP Transporto ir turizmo komiteto delegacija atvyko į Vilnių iš Talino, kur taip pat domėjosi projekto „Rail Baltica“… Skaityti daugiau
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) aktyviai bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija ir kitomis institucijomis dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos „Rail Baltica“ projektą. Iš viso geležinkelio linijos statybai 1244 ha teritorijoje yra suprojektuotas 71 žemės sklypas. Didžiąją dalį geležinkelio linijai tiesti reikalingo ploto – 945 ha – sudaro nuosavybės teise valdoma (privati) žemė. Numatoma, kad geležinkelio vėžė kirs beveik 1 200 privačių… Skaityti daugiau
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis šiandien forume „Rail Baltica“ – naujojo ekonominio koridoriaus kūrimas“ Rygoje akcentavo Lietuvos pasiryžimą aktyviai dalyvauti tiesiant naująją europinę vėžę. „Esame projekto įgyvendinimo lyderiai – jau turime europinės vėžės jungtį iki Kauno. Lietuva ir toliau dės visas pastangas, kad projektas būtų įgyvendintas laiku ir kokybiškai. „Rail Baltica“ projektas yra ne tik geležinkelio linija su stotimis ir terminalais – tai europinės integracijos projektas.… Skaityti daugiau