• tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila
  • ruukki

Lietuvos statybinių medžiagų tiekėjai raginami prisidėti prie „Rail Baltica“ įgyvendinimo

2019 lapkričio 26 d.
rail baltica 2
„Rail Baltica“ geležinkelio linijos vizual.

Praėjusią savaitę Lietuvos statybos industrijos asociacijos nariai susitiko su įmonės „RB Rail AS“, atsakingos už „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą, atstovais. Jie industrijos atstovams pristatė projekto eigą ir reikalavimus, kurie keliami projektavimui ir projekto statybos metu naudojamoms medžiagoms, gaminiams bei konstrukcijoms. Anot „RB Rail AS“ techninio projekto vadovo Viačeslavo Košelevo, vienas iš pagrindinių darbų šiandien – trijų Baltijos šalių unifikuotas projektavimas.

„Šiuo metu Ispanijos kompanija IDOM projektuoja geležinkelio ruožus nuo Kauno iki Ramygalos ir nuo Ramygalos iki Lietuvos ir Latvijos sienos. Užbaigus projektavimą, bus paskelbti statybos rangos darbų pirkimo konkursai, tad skatinu visas įmones jiems pradėti ruoštis jau dabar“, – teigė V. Košelev.

Lygiagrečiai su projektavimu atliekamas tyrimas, kuris parodys, ar vietos tiekėjai galės pasiūlyti užtektinai ir tinkamos kokybės mineralinių medžiagų, reikalingų ateinančioms statyboms: dolomito, žvyro ir kitų. Šiuo metu jau identifikuoti visi Lietuvoje esantys karjerai ir gamyklos; vyksta antrasis tyrimo etapas, kurio metu bus tikrinama medžiagų kokybė.

„Mūsų tikslas – pasitelkti kuo daugiau vietinių tiekėjų ir sukurti jiems galimybes pasinaudoti „Rail Baltica“ teikiamomis galimybėmis. Nepaisant to, mūsų nustatyti reikalavimai kokybei – labai griežti, nes geležinkelis turės tarnauti ne mažiau 100 metų“, – teigė Evaldas Katkus, „RB Rail AS“ kelių ir inžinerinių tinklų inžinierius.

„Rail Baltica“

„Rail Baltica“ geležinkelio linija

Industrijos atstovams taip pat buvo pristatyti infrastruktūros statiniams ir elementams keliami reikalavimai. Anot „RB Rail AS“ tiltų inžinieriaus Kęstučio Mingilo, bus siekiama vienodų konstrukcinių elementų standartizavimo.

„Šiuo metu projektuotojai atlieka įvairių alternatyvų statinių daugiakriterinę analizę ir svarsto skirtingus konstrukcinius sprendimus, kurie užtikrintų geriausią ilgaamžiškumo, eksploatavimo ir kainos santykį. Pirminiais duomenimis, tiesiant geležinkelio ruožą nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos sienos, reikės apie 100 tūkst. kubinių metrų betono ir 20 tūkst. tonų armatūros gaminių“, – teigė jis.

Lietuvos statybos industrijos asociacijos prezidentas Gintautas Skripkiūnas savo ruožtu teigė, kad Lietuvos įmonės yra pasirengusios užtikrinti reikiamą gelžbetoninių gaminių kiekį „Rail Baltica“ projektui.

„Mūsų nariai gali pagaminti didelį spektrą gelžbetoninių konstrukcijų – tik specifikuokite gaminius ir pateikite mums brėžinius. Lietuvoje pagaminame labai daug gelžbetonio, turime patirties dirbdami su įvairiomis konstrukcijomis ir projektais. Džiaugiuosi, kad „RB Rail AS“ su mumis konsultuojasi ir suteikia galimybę pradėti ruoštis statybų etapui“, – sakė jis.

baltic engineers
baltic engineers
Komentarai

Nemokami mokymai architektams ir inžinieriams
statyba ir architektura
archicad