• tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila
  • ruukki

Projekto „Rail Baltica“ antrajame etape – pirmoji svarbi sutartis

2016 spalio 6 d.
„Lietuvos geležinkelių“ nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ nuotr.

Simboliška, kad Kauno geležinkelio stotyje bus pasirašyta „Rail Baltica“ geležinkelio ruožo „Jiesia–Rokai“ statybos darbų sutartis. Tai – vienas iš trijų ruožų, sujungsiančių Kauno intermodalinį terminalą su „Rail Baltica“ geležinkeliu ir integruosiančiu jį į Europos geležinkelių tinklą.

Statybos darbų sutartį, kurios vertė 15,6 mln. eurų, per 18 mėn. įgyvendins partnerių jungtinė grupė – bendrovės „Hidrostatyba“ ir „Leonhard Weiss RTE AS“. Kartu bus pasirašyta ir 163,5 tūkst. eurų techninės priežiūros paslaugų sutartis su „Eisenbahn-und Bauplanugsgesellscaft MBH Erfurt“.

Įgyvendinant statybos darbus bus nutiesta apie 5 kilometrus 1435 mm pločio vėžės geležinkelio ir rekonstruota daugiau negu 3 kilometrai 1520 mm pločio vėžės geležinkelio, įrengta žemės sankasa, atstatyti geležinkelių signalizacijos, ryšių, elektros tiekimo tinklai, įrengti lietaus nuotekų tinklai, rekonstruota vieno lygio pervaža, 7 pralaidos, įrengtos 8 atraminės sienutės ir 4 triukšmą slopinančios sienutės.

Planuojama visų trijų ruožų (įskaitant dar du ruožus – „Kauno geležinkelio stotis–Palemono kelynas“ ir „Rokai–Palemono kelynas“) rekonstrukcijos ir plėtros statybos darbų vertė siekia 131,3 mln. eurų. Darbams atlikti bus sutelktos Europos infrastruktūros tinklų priemonės ir nacionalinės lėšos.

Anot bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, sujungus Kauno intermodalinį terminalą su geležinkeliu „Rail Baltica“, terminalas taps labai svarbiu centru logistikos grandinėje, aptarnaujančioje krovinius, vežamus skirtingo standarto vėžės geležinkelio tinklais tiek Šiaurės–Pietų, tiek ir Vakarų–Rytų kryptimis. Šie darbai – pirmas žingsnis „Rail Baltica“ projekto plėtros nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos etape. Tai vienas sudėtingiausių etapų – jo metu bus tiesiamas geležinkelis per Kauną, jo pramoninį mazgą ir Kauno HES.

Pagrindinis tarptautinio „Rail Baltica“ projekto tikslas – moderni Pietų–Šiaurės krypties geležinkelio transporto ašis, sujungsianti Baltijos valstybes su Lenkijos, o per ją – su visu Europos Sąjungos geležinkelių tinklu. „Rai Baltica“ užtikrins vis didėjančius Europos Sąjungos prekybos ir paslaugų poreikius. Geresnis susisiekimas geležinkeliu turės aplinkosauginių privalumų, mažins transporto spūstis Europos kelių tinkle, gerins prieigą prie Baltijos valstybių ir skatins greitesnę regioninę plėtrą geležinkeliu sujungtose šalyse.

Sutartis bus pasirašyta spalio 7 dieną (penktadienį) 10.30 val.

„Lietuvos geležinkelių“ inf.

Komentarai

statyba ir architektura
archicad