Blog

„Rail Baltica“ projektui – bendros projektavimo gairės

„Rail Baltica“
railbaltica.org nuotr.

Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“ paskelbė atvirą konkursą projekto „Rail Baltica“ architektūrinėms, kraštovaizdžio ir vizualinio identiteto projektavimo gairėms sukurti. Šiuo pirkimu siekiama užtikrinti vieningas projektavimo gaires visai „Rail Baltica“ vėžei. Kad būtų kuo geriau atsižvelgta į visuomenės poreikius, į gairių rengimą visose trijose šalyse bus įtrauktos suinteresuotos šalys: architektų asociacijos, universitetai, socialinių partnerių ir nevyriausybinių organizacijų, dirbančių su senjorais, žmonėmis su negalia, šeimomis, atstovai. Paskutinė diena konkurso pasiūlymams pateikti – 2018 m. liepos 18 d.

Atviro konkurso tikslas − sukurti techniškai ir ekonomiškai naudingiausių kriterijų, taisyklių ir standartinių sprendinių, vizualizacijų ir gairių rinkinį, kitaip – architektūrines, kraštovaizdžio ir vizualinio identiteto projektavimo gaires (AKG). Jomis bus papildytos „Rail Baltica“ projektavimo gairės kraštovaizdžio planavimo, urbanistikos ir vizualinių sprendimų srityse. AKG taps projektavimo gairių dalimi, kurių privalo laikytis visi vėžės projektuotojai ir statytojai.

Konkurso laimėtojas turės parengti išsamią analizę ir kiekybinį ekonominį vertinimą, leisiantį užtikrinti aukščiausią įmanomą standartizacijos lygį. Studija bus vykdoma trimis etapais: sąlygų analizė, apimanti atliktas studijas bei dabartinę projekto būklę, ir saugumo reikalavimų, skirtų funkcionalumui pasiūlymą, siekiant užtikrinti aukščiausią įmanomą standartizacijos lygį.

Konceptinių geležinkelio tiltų projektavimo gairių, sprendimų triukšmo mažinimo barjerams ir žaliesiems tiltams, vizualinio keleivinių stočių identiteto parengimas, įskaitant funkcinius reikalavimus, pylimus, iškasų ir viadukų apželdinimą.

Suinteresuotųjų šalių sąrašo parengimas, lūkesčių valdymas ir dirbtuvių, kurių metu būtų skatinamos diskusijos ir pristatomi galimi sprendimai, rengimas bei gautų rezultatų pristatymas.

„RB Rail“ technikos direktorius Martas Nielsenas teigė, jog šis pirkimas yra svarbus žingsnis kuriant vieningą požiūrį į „Rail Baltica“ vėžės elementų – tiltų, triukšmo barjerų, žaliųjų tiltų, keleivinių stočių, pylimų, iškasų ir viadukų – projektavimą. Tikimasi, kad studijos rengėjai įvardins, įtrauks ir bendradarbiaus su gausybe suinteresuotų šalių tam, kad atrastų geriausią praktiką ir inovatyvius sprendimus visiems įvardintiems elementams. Taip pat tikimasi, kad „Rail Baltica“ tvarumas ir funkcionalumas bus patobulintas pasinaudojant geriausias projektavimo sprendimais. „Galiausiai, tokiu būdu siekiame kuo geriau suprasti kliento ir visuomenės poreikius bei atsižvelgti į juos projektavimo ir projekto įgyvendinimo metu“, – komentavo M. Nielsenas.

Atviras konkursas bei architektūrinių, kraštovaizdžio ar vizualinio identiteto projektavimo gairių parengimas finansuojamas kartu su Infrastruktūros tinklų priemone (CEF) ir rengiamas vadovaujantis Latvijos Viešųjų pirkimų įstatymu.

Pasiūlymai turi būti pateikti elektroniniu būdu naudojant „E-konkursų“ sistemos įrankius pasiekiamus adresu https://www.eis.gov.lv iki 2018 metų liepos 18 dienos

Atviro konkurso taisyklės ir priedai pateikiami „E-konkursų“ sistemos produkto profilio puslapyje adresu https://www.eis.gov.lv ir tinklalapyje http://railbaltica.org.

Parašykite komentarą

Atsiliepimų nėra.