Blog

„Vilnius Connect“: naujas puslapis geležinkelio stoties istorijoje

„Vilnius Connect“
Įvairias transporto rūšis sujungsiantis centras „Vilnius Connect“ atitiks Berlyno, Frankfurto, Vienos geležinkelio stočių koncepciją. „Vilniaus plano“ vizual.

Dar praėjusiais metais bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ ir sostinės savivaldybė pristatė idėją 20 hektarų teritoriją tarp Geležinkelio ir Pelesos ga tvių paversti daugiafunkciu verslo ir mobilumo centru, kuriame atsirastų vietos biurams, prekybos ir paslaugų teikėjams. Čia turėtų persikelti ir pačių „Lietuvos geležinkelių“ centrinė būstinė.

Stoties rajonai turi didelį ekonominį ir turto vertės augimo potencialą. Žinoma, aukštai gyvenimo kokybei reikia infrastruktūros, greito ir patogaus susisiekimo su miesto centru, šiuolaikinių paslaugų. Vilnius stoties rajonas turi didelį potencialą vystytis, sujungti verslo ir žmonių poreikius.Mindaugas STATULEVIČIUS

Vilnius Connect“ pavadintas daugiafunkcis verslo ir mobilumo centras taps modernių biurų, prekybos, paslaugų ir pramogų parku, kuriame įsikurs verslas ir kitos organizacijos, ketinama išplėsti pėsčiųjų ir žaliąsias erdves, užtikrinti greitą ir patogų mobilumą visomis transporto rūšimis.

Geležinkelio stoties teritorijoje ketinama sukurti naują ir modernią autobusų stotį. „Vilniaus plano“ vizual.

Geležinkelio stoties teritorijoje ketinama sukurti naują ir modernią autobusų stotį. „Vilniaus plano“ vizual.

Geležinkelio stoties teritorijoje ketinama sukurti naują ir modernią autobusų stotį. Abi stotys būtų sujungtos viena požemine pėsčiųjų ašimi, o toks sprendimas būtų itin patogus keliautojams.

Vilniaus geležinkelio stoties modernizavimo projektą ketinama vystyti etapais. Per pirmąjį projekto etapą planuojami biurai, kuriuose numatoma „Lietuvos geležinkelių“ centrinė būstinė, į naujus biurus svarstys persikelti ir Vilniaus miesto savivaldybės administracija.

Įvairias transporto rūšis sujungsiantis centras „Vilnius Connect“ atitiks Berlyno, Frankfurto, Vienos geležinkelio stočių koncepciją, kai vienoje vietoje galima gauti platų paslaugų spektrą: maitinimą, apsistojimą, biuro nuomą. Naujajam mobilumo centrui išskirtinumo suteiks ir planuojamos europinės geležinkelio vėžės projektas „Rail Baltica“, kuris Vilnių sujungs su Kaunu, Panevėžiu, Varšuva, Ryga, Talinu, Pernu ir Helsinkiu.

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos direktoriaus Mindaugo Statulevičiaus teigimu, Vilniaus stoties rajonas yra perspektyvus, jį pamažu atranda nekilnojamojo turto vystytojai ir žmonės, kurie dairosi naujų investicinių projektų.

Naujajam mobilumo centrui išskirtinumo suteiks ir planuojamos europinės geležinkelio vėžės projektas „Rail Baltica“. „Vilniaus plano“ vizual.

Naujajam mobilumo centrui išskirtinumo suteiks ir planuojamos europinės geležinkelio vėžės projektas „Rail Baltica“. „Vilniaus plano“ vizual.

„Manau, kad rajonas nepelnytai buvo primirštas. Praktika kitose šalyse rodo, kad stoties rajonai turi didelį ekonominį ir turto vertės augimo potencialą. Žinoma, aukštai gyvenimo kokybei reikia infrastruktūros, greito ir patogaus susisiekimo su miesto centru, šiuolaikinių paslaugų. Vilnius stoties rajonas turi didelį potencialą vystytis, sujungti verslo ir žmonių poreikius“, – teigė M. Statulevičius.

„Pavyzdžiui, Frankfurte, netoli centrinės stoties, biurai yra paklausūs ir jų populiarumas didelis, nes viskas sukoncentruota vienoje vietoje – patogi susisiekimo infrastruktūra, biurai, viešbutis, parduotuvės ir panašiai. Modernūs susisiekimo centrai traukia verslą, o šis pagal jų generuojamą srautą plečiasi, kuria naujas paslaugas“, – sakė nekilnojamojo turto ekspertas.

Viziją, kaip galėtų atrodyti Vilniaus geležinkelio stoties teritorija, pristatė Vilniaus miesto savivaldybės projektavimo įmonė „Vilniaus planas“.

Straipsnis paskelbtas žurnale „SA.lt“ (Statyba ir architektūra) | 2019 birželis.

Parašykite komentarą

Atsiliepimų nėra.