Top Baneris

Viešojo ir individualaus transporto konfliktą išsprendė išmanioji sankryža

2014 balandžio 12 d.
Pasidalykite straipsniu

Keli šimtai tūkstančių litų, investuotų į į išmaniosios sankryžos M. K. Čiurlionio gatvėje šalia Kauno geležinkelio stoties įrengimą, jau uždirbo lauktų dividendų: ilgus metus avaringa buvusi vieta šiandien nebepatenka į kelių policijos suvestines, o Lietuvos pramonininkų asociacijos rengiamame kasmečiame konkurse „Lietuvos metų gaminys“ sankryžos rekonstrukcijos projektas pelnė aukso medalį.

Pirmoji Lietuvoje sankryža su viešojo transporto prioritetu

Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas pripažino – sprendimo paieška prasidėjo nuo bendrovės „Kauno autobusai“ vairuotojų iniciatyvos – šią ypač problemišką sankryžą jie minėdavo kiekvienąkart, kai tik sulaukdavo miesto vadovo savo renginiuose.

M. K. Čiurlionio, Tunelio, Girstupio gatvių ir Vytauto prospekto su pėsčiųjų perėja sankryža pasižymi ypač intensyviu eismo srautu, ir kaip tik čia iš stotelės prie geležinkelio stoties išvažiuojantiems maršrutiniams autobusams reikėdavo kirsti 6 eismo juostas. Iki rekonstrukcijos nebuvo įrengta jokių priemonių maršrutiniam transportui palengvinti šią užduotį. Autobusų vairuotojams tekdavo kantriai laukti eismo properšos prie išvažiavimo iš aikštelės, vėliau vėl sustoti ir praleisti priešpriešinio eismo juosta judančias transporto priemones. Pavojingos situacijos čia buvo kasdienybė, eismo įvykiuose nukentėdavo ir autobusai, ir kiti eismo dalyviai, tarp jų – ir pėstieji.

Dvi šalies įmonės pasiūlė priemonių, šioje sankryžoje kardinaliai pagerinusių ir eismo saugumą, ir efektyvumą – 2013 metų rugsėjį čia baigta įgyvendinti pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvoje sankryža su viešojo transporto prioriteto (VTP) sistema. Tokios sistemos veikia daugelyje Jungtinių Valstijų ir Vakarų Europos miestų – jos padeda užtikrinti saugų, efektyvų viešojo transporto darbą, taip darydamos jį patrauklų keleiviams.

Maksimalus rezultatas minimaliomis lėšomis

Rengiant projektą bendradarbiavo bendrovė „Kelprojektas“ – ji atliko sankryžos rekonstrukcijos projektavimo darbus, ir bendrovė „Fima“, kuri pasiūlė techninių sankryžos valdymo sprendimų, tiekė jiems įgyvendinti reikalingą įrangą, atliko sistemų programavimo darbus ir konsultavo diegimo darbus atlikusius specialistus.

Transporto infrastruktūros projektavimo bendrovės „Kelprojektas“ generalinis direktorius Algimantas Medžiaušis atkreipė dėmesį, kad visiška tokio pobūdžio sankryžų rekonstrukcija paprastai reikalauja itin didelių lėšų, tad pastaraisiais metais, bandant verstis su ir šiaip nepakankamu šalies keliams skiriamu finansavimu, sunkiai įgyvendinami daugelio gatvių ir sankryžų rekonstrukcijos projektai. „Džiaugiamės galėję kartu su partnere „Fima“ Kauno miestui pasiūlyti ir veiksmingą, ir palyginti nebrangų problemos sprendimo būdą, padedantį spręsti eismo saugumo bei efektyvumo problemas Kauno gatvėse“, ‒ sakė A. Medžiaušis. Beje, rekonstrukcijai finansuoti savivaldybė pasitelkė ir Europos struktūrinių fondų lėšas.

Projektuodami M. K. Čiurlionio gavės sankryžos rekonstrukciją, „Kelprojekto“ inžinieriai pasitelkė naujausią programinę įrangą, leidžiančią detaliai įvertinti transporto srautus ir parinkti geriausius sprendimus. Rekonstruojamos sankryžos VTP sistemai „Fimos“ specialistai drauge su partneriais – intelektinių transporto sistemų įrangą gaminančia kompanija „Peek Traffic“ – pasiūlė ir suprojektavo novatoriškus techninius sprendimus, leidžiančius efektyviai reguliuoti ir valdyti sankryžos eismo srautus.

Kompleksiniai sprendimai

„Kelprojekto“ specialistų atlikta analizė atskleidė, kad eismo problemas šioje M. K. Čiurlionio gatvės atkarpoje sąlygojo ne tik viešojo transporto judėjimas. Pasak „Kelprojekto“ Statybos skyriaus projekto vadovo Dovydo Banio, sankryžos rekonstrukcija buvo proga padidinti transporto pravažumą M. K. Čiurlionio gatvėje nuo Tunelio gatvės. Buvo parengti projektiniai sprendiniai išplatinti gatvę iki dviejų eismo juostų ir įrengti visuomeninio transporto sustojimą. Taip pat buvo suprojektuotas visuomeninio transporto apsisukimas ir eismo juosta M. K. Čiurlionio gatvėje (Tunelio gatvės link). „Kelprojektas“ suprojektavo ir naują šviesoforinę signalizaciją prie maršrutinio transporto apsisukimo sankryžos ir pateikė projektinių sprendinių esamos signalizacijos prie M. K. Čiurlionio g. / Vytauto pr. sankryžos rekonstrukcijai.

„Rekonstruojant sankryžą nuspręsta panaikinti eismo saugumo požiūriu itin pavojingą kairįjį posūkį iš Girstupio gatvės, – atkreipė dėmesį D. Banys. – Be to, antrinis statybinių medžiagų – betoninių bortų, betoninių šaligatvio plytelių, skaldos pagrindų, nufrezuoto asfalto – panaudojimo sprendimas lėmė didelį ekonominį projekto naudingumą ir mažą statybos kainą.“


Pasidalykite straipsniu
    Komentarai

    Rekomenduojami video