„Triukšmo slopinimo sistema yra beveik nepastebima. Jeigu nežinai, kad ji įdiegta, tai patalpoje girdi tarsi ventiliacijos šniokštimą, kuris biuruose yra įprastas“, – sakė Laimontas Jukonis praverdamas „Western Union“ paslaugų centro Vilniuje duris.
11 valanda, pats darbų įkarštis, atvirose erdvėse prie stalų susėdę darbuotojai šneka telefonu, konsultuojasi tarpusavyje, tačiau patalpoje tvyro rami ir produktyvi atmosfera. Atviro suplanavimo biurams būdingo klegesio nėra. O gal nesigirdi?
„Western Union“ Regiono biurų ir darbo vietų sprendimų vadovas L. Jukonis mostelėja ranka ir paaiškina: „Šalia esantys kolegos tarpusavyje susikalba įprastai. Tačiau jau už kelių metrų garsas nuslopsta. Todėl net ir skambučių centre, kur žmonės bendrauja itin intensyviai, nėra trikdančio triukšmo. Tokios sistemos yra visuose „Western Union“ biuruose pasaulyje – tai standartas.“
Triukšmas mažina produktyvumą
Šiuolaikinių biurų rinkoje būtų sunku rasti kitokias nei atviro suplanavimo patalpas. Jos turi daugybę privalumų: taip efektyviau išnaudojamas plotas, skatinamas komandinis darbas ir bendradarbiavimas. Tačiau tokie privalumai turi savo kainą. Bendrosiose erdvėse triukšmas blaško ir mažina darbuotojų produktyvumą.
„Atviro suplanavimo erdvėse susiduriame su keliais iššūkiais. Vienas jų yra pokalbių konfidencialumas, kuris būtinas teikiant finansines paslaugas, kitas – komfortiškos darbo sąlygos. Pavyzdžiui, finansų skyriaus specialistams reikia susikaupti ir sutelkti dėmesį į savo užduotis, o įvairūs biure sklindantys garsai, pašnekesiai blaško dėmesį“, – apie priežastis, kodėl „Western Union“ diegia garsų slopinimo sistemas, pasakojo L. Jukonis ir patvirtino, kad investicija į išmaniuosius inžinerinius sprendimus atsiperka.
Beje, didžiojoje dalyje patalpų garsų slopinimo (ang. sound masking) sistemos net nesimato. Ji integruota virš pakabinamųjų lubų. Šią sistemą taip pat galima reguliuoti – patalpose, kur garso dirgiklių daugiau, pavyzdžiui, skambučių centre, sistema veikia intensyviau nei patalpoje, kur triukšmas mažesnis.
[su_quote]Garsų slopinimo sistemos ne tik užtikrina pokalbių privatumą, bet ir sukuria komfortiškas sąlygas darbuotojams.[/su_quote]
Sistemą derina prie patalpų
„Žmogus yra pripratęs prie foninio triukšmo – nuolatinį garsą smegenys filtruoja ir į jį nereaguoja – negirdi. Taip sutelkiamas dėmesys tik į atskirus aiškiai išskiriamus signalus: žodžius, telefono skambutį, sireną. Garsų slopinimo sistema sukuria tam tikro lygio foninį triukšmą, kuris visoje patalpoje yra vienodo lygio ir kurio pavieniai garso signalai paskęsta“, – paaiškino FIMA produktų vadovas Vytautas Visminas.
Intelektinių inžinerinių sprendimų bendrovė garso slopinimo įrangą įdiegė ir „Western Union“ biure, kuriame įmonė įsikūrė prieš kelerius metus, ir naujame biure kaimynystėje, kuriame kompanija plėsdamasi įsikūrė šiemet.
Garsų slopinimo sistemą sudaro triukšmo generatorius, garso procesorius, kuris suderinamas pagal konkrečios patalpos charakteristikas ir garsų šaltinius, stiprintuvas bei garsiakalbių sistema.
Įprastai garsiakalbiai sumontuojami visoje patalpoje, kurioje siekiama sumažinti trikdančių garsų lygį. Beje, tam, kad darbuotojai jaustųsi komfortiškai, sistemą būtina suderinti kiekvienoje patalpoje individualiai.
[su_quote]Įdiegti triukšmo slopinimo sistemą yra pigiau, negu imtis standartinių architektūros priemonių: statyti sienas, pertvaras.[/su_quote]
Atitinka higienos reikalavimus
FIMA atstovas V. Visminas pastebi, kad žmonėms triukšmas reikalingas, ir mes negalėtume ilgai išbūti patalpoje, kurioje yra ideali garso izoliacija.
„Mūsų dėmesį blaško ne triukšmas apskritai, bet pavieniai signalai: pokalbiai, barkštelėjimas klaviatūra, pravažiuojantis automobilis, durų trinktelėjimas, telefono skambutis. Nori nenori, reaguojame į šiuos garsus. Išeitis – sukurti tokį triukšmą, kuris tuos garsus užgožtų ir kartu netrikdytų“, – sako FIMA specialistas.
Garso slopinimo sistemos sukuriamas triukšmo lygis yra labai žemas ir siekia 40–45 decibelus. Palyginimui – įprastą darbo dieną žmonių pokalbių, kitos darbinės veiklos ir netgi gatvės garsų sukuriamas foninis triukšmas siekia 50–55 decibelus.
O Lietuvos higienos normose nustatytas leistinas triukšmo lygis administracinėse patalpose, kompiuterių ir programuotojų darbo vietose yra 50 decibelų – taigi garso slopinimo sistema atitinka higienos reikalavimus.
Garsų slopinimo sistemos veikimas yra pagrįstas žmogaus triukšmo suvokimo ypatumais, o ne garso lygiu.
[su_box title=”Garsų slopinimo sistemos naudojimas” style=”soft” box_color=”#eeeeee” title_color=”#000000″ radius=”0″ class=”dotdotdot”]
• Garsų slopinimo sistemos aktualios ne tik biuruose. Pavyzdžiui, medicinos įstaigose paciento pokalbį apie sveikatą gali nugirsti kiti pacientai. Garsų slopinimo įranga užtikrintų didesnį privatumą.
• Pasaulyje garsų slopinimo sistemos neretai naudojamos ligoninėse, nes nustatyta, kad jos pagerina pacientų miegą stacionaruose.
• Triukšmo slopinimo įrangos sprendimas yra pigesnis ir suteikia daugiau lankstumo nei standartiniai architektūros sprendimai: sienos, pertvaros.[/su_box]
RĖMĖJO TURINYS