Blog

Svetur: pasitikėjimą pelnė kantrybe

„CSD INŽINIERIAI“
Pradžia Šveicarijoje – gyvenamosios paskirties komplekso Krisjė miestelyje projektas.

Projektavimo bendrovės „CSD INŽINIERIAI“ vardas Šveicarijoje žinomas jau ne vienerius metus. Bendrovės darbų sąraše – sudėtingiausi šios šalies infrastruktūros objektai. Įmonės „CSD INŽINIERIAI“ vadovas Simonas Barsteiga pripažįsta – žengiant į naują rinką prireikė kantrybės, kantrybės ir darsyk kantrybės.

Įsitvirtinti – ne vieneri metai

Norint įsitvirtinti Šveicarijos rinkoje, sykiu augti, anot S. Barsteigos, svarbu išlikti lankstiems ir per daug savimi nepasitikėti. Tiesiog nesugadinti to, kas pasiekta. Šioje rinkoje taip pat daug ką lemia ne tik kompetencijos, bet ir požiūris į darbą. Būtina vertinti net ir mažiausią projektą ar užduotį, kurią patiki klientas. „Augant pasitikėjimui, labai dažnai pritrūksta kantrybės būti lankstiems, o juk visada yra tikimybė, kad esame neteisūs“, – sakė pašnekovas. Plėtra ir ilgalaikis bendradarbiavimas taip pat nėra įmanomas be komandos stabilumo, todėl ilgalaikiai darbuotojai ir jų asmeninė komunikacija su klientais yra pagrindinė įmonės stiprybė.

Tarp svarbiausių projektų, kuriuos teko įgyvendinti Šveicarijoje, S. Barsteiga išskyrė pirmąjį įmonės BIM projektą šioje šalyje, kurio užsakovas – stambus nekilnojamojo turto vystytojas. Būtent šis gyvenamosios paskirties kompleksas Krisjė miestelyje (Lozanos priemiestyje) atvėrė plačias galimybes Šveicarijoje.

Įgyvendindami projektą, lietuviai įgijo pasitikėjimą dėl projektavimo BIM aplinkoje išmanymo, todėl šis projektas tapo svarbiu įmonės plėtrai. Vėliau Lietuvos inžinieriams patikėtas projektuoti ir 400 m ilgio tunelis Lozanoje. Tunelis įdomus tuo, kad iš po žemės pakyla į paviršių, o beveik kiekvienas tunelio metras turi skirtingą konstrukcijos skerspjūvį. BIM šiame projekte pasitelktas norint suvaldyti gausybę informacijos. Dar vienas projekto niuansas – suprojektuoti keli šimtai inkarų vienoje vietoje, o greta jų – „jautrūs“ esami ir planuojami vandentiekio, nuotekų ir kitų komunikacijų tinklai.

Brangiausias ir techniškai sudėtingiausias projektas – Šveicarijos geležinkelių biuras Lozanos miesto geležinkelių stotyje. Objektas ypač sudėtingas, nes iš vienos pusės pastatas visu savo aukščiu ribojasi su gruntu (7 aukštai po žeme) ir yra veikiamas intensyvaus traukinių eismo, o iš kitos pusės – tik dalis pastato po žeme, tad pastatas yra veikiamas labai didelių horizontalių jėgų. Be to, ant pastato projektuojamos dvi naujos geležinkelio linijos (užsakovas – Šveicarijos geležinkeliai).

Ką tik laimėtas dar vienas infrastruktūros projektas – dalies naujos Paryžiaus metro linijos įrengimas.

400 m ilgio tunelis Lozanoje įdomus tuo, kad iš po žemės pakyla į paviršių, o beveik kiekvienas tunelio metras turi skirtingą konstrukcijos skerspjūvį.

400 m ilgio tunelis Lozanoje įdomus tuo, kad iš po žemės pakyla į paviršių, o beveik kiekvienas tunelio metras turi skirtingą konstrukcijos skerspjūvį.

Laukia pokyčiai

Bendrovės darbuotojai, anot S. Barsteigos, turi išskirtinių kompetencijų Lietuvoje: BIM išmanymas, sudėtingos konstrukcijos, geotechnika, tunelių projektavimas, tačiau inžinierių amžiaus vidurkis tik 32 metai, o komandos bendro darbo kartu vidurkis – dveji metai. „Visiems suprantama, kad mūsų stiprybės ir potencialas išryškės per artimiausius 5 metus, o šiandien mūsų stiprybė yra ta, kad nesižvalgome į šalį, kantriai dirbame ir mokomės iš savo klaidų“, – įsitikinęs pašnekovas.

S. Barsteiga teigia pastebintis, kad projektavimo rinka yra sluoksniuota – ne visi bendrovių padaliniai vienodai stiprūs, sykiu aktyviai besikeičianti, nors bendras inovacijų vidurkis dar nėra labai aukštas, todėl kažkuriuo metu turėtų įvykti didesnis lūžis, kuris turėtų būti susijęs su „BIM cloud“ (debesų infrastruktūra), „BIM ir IoT“, blokų grandinės (angl. blockchain) technologijų panaudojimu.

„Iki to laiko svarbu suburti stiprią, kompetentingą, lanksčią ir daugiafunkcę komandą (tai inžinieriai, vykdytojai, BIM ir programinių įrangų specialistai, mokytojai, kokybės kontrolieriai, vadovai), kuri sugebėtų prisitaikyti prie intensyvesnių pokyčių, dar tik laukiančių ateityje. Labai svarbu, kad tokios komandos bendro darbo kartu vidurkis būtų bent 5 metai. Esu tikras, kad pačią didžiausią vertę ateityje sugebės generuoti stiprios, ilgalaikės komandos, kurios mokės nuolat keistis ir prisitaikyti“, – neabejoja pašnekovas.

Kad šveicarai imtų pasitikėti lietuviais, prireikė 2 metų bandymo ir testavimo, dar po 3 metų darbo, taip pat prie komandos prisijungus iš Vokietijos grįžusiam konstruktorių padalinio vadovui Tomui Strazdauskui, įvyko didesnis lūžis konstrukcijų skyriuje. Konstruktoriams prireikė 5 metų darbo, o tokią trukmę lėmė palyginti nedaug klaidų ir tinkami žmonės, nuolat papildantys augantį kolektyvą.

„Šiuo metu konstrukcijų projektavimo paslaugų konkurencija nuolat auga, todėl labai džiaugiuosi, kad svarbiausius pagrindus padėjome tuomet, kai konkurencija nebuvo tokia didelė, o pamažu stiprėjantys infrastruktūros ir inžinerinių tinklų skyriai vis labiau prisideda prie įmonės stiprėjimo. Manau, kad ateityje daugelio komandų kompetencijų lygis susivienodins, todėl konkurenciniu pranašumu taps žmogiškosios savybės ir patikimumas. Neabejoju, kad artėja periodas, kai dėl naujų komunikacinių priemonių ir platformų konkurencija bus labai arši, tačiau, ilgesnį laiką išlaikius komandos vienybę ir stabilumą, konkurencija turėtų aprimti, o patikimos ilgalaikės komandos turės labai daug galimybių“, – prognozuoja S. Barsteiga.

Bendrovės „CSD INŽINIERIAI“ vadovybė šiuo metu svarsto apie galimą plėtrą, komandą auginant nuo 35 iki 80 žmonių, tačiau plėtrai ieškoma ne tik tinkamiausių ekonominių sąlygų Rytų Europos regione, bet ir keliamas tikslas sustiprinti įmonę. Viena esminių plėtros sąlygų – surasti ir į komandą pakviesti apie 30 metų sukaupusį inžinierių, sykiu įrodyti, kad komandoje puikiausiai gali dirbti ne tik jauni, bet ir labai stiprūs, patyrę žmonės. Būtent daugiausia patirties sukaupę specialistai turėtų stiprinti įmonės rizikų suvokimą ir padėti užtikrinti stabilumą.

Kone techniškai sudėtingiausias – Šveicarijos geležinkelių biuras Lozanos miesto geležinkelių stotyje.

Kone techniškai sudėtingiausias – Šveicarijos geležinkelių biuras Lozanos miesto geležinkelių stotyje.

Straipsnis paskelbtas žurnale „SA.lt“ (Statyba. Architektūra) | 2019 sausis.

Parašykite komentarą

Atsiliepimų nėra.