Blog

MAPEI – patikimos technologijos statybai ir infrastruktūrai

Metalinio Panerių–Lentvario tilto atramų konstrukcijų stiprinimas anglies pluošto sistemomis CARBOPLATE ir MAPEWRAP.

Betonas ir gelžbetonis – dominuojanti medžiaga šiandieninėje statyboje. Betono konstrukcijos apima visas statybos sritis: infrastruktūrą, pramoninę, civilinę ir gyvenamąją. Nepaisant betono tvirtumo ir universalumo, siekiant užtikrinti šių konstrukcijų ilgaamžiškumą, jas būtina apsaugoti nuo žalingo aplinkos poveikio, nusidėvėjusias konstrukcijas – remontuoti, o kartais – ir stiprinti. MAPEI koncernas – vienas iš lyderių, teikiant aukštos kokybės sprendinius betono konstrukcijų apsaugai ir remontui, per daugelį metų įsitvirtinęs ir Lietuvoje.

Betono konstrukcijų nusidėvėjimą lemiantys veiksniai

Priklausomai nuo statinio paskirties, jo gelžbetoninės konstrukcijos gali būti veikiamos vieno ar net kelių žalingų poveikių kombinacijos.

Dažniausiai vyrauja šie:

• konstrukcijas veikiančios statinės (savasis konstrukcijos ir kitų statinio elementų svoris) ir dinaminės (lengvojo ir sunkiasvorio transporto bei pėsčiųjų eismas ir pan.) apkrovos;
• temperatūrų svyravimai arba šalčio ir šilumos ciklai (angl. freeze-thaw cycles);
• ledo tirpinimo druskos (angl. de-icing salts) – ypač aktualu tiltams, viadukams;
• UV spinduliuotė (angl. UV radiation);
• cheminiai veiksniai (pavyzdžiui, pramonėje, kai paviršius veikia agresyvios cheminės medžiagos);
• krituliai ir kiti aplinkos veiksniai, sukeliantys konstrukcijų eroziją.

Dėl šių veiksnių galime stebėti visą spektrą betono konstrukcijų pažaidų kaip, pavyzdžiui, metalo ir armatūros korozija, betono karbonizacija, betono apsauginio sluoksnio suirimas, karbonatiniai varvekliai, konstrukciniai ir nekonstrukciniai įtrūkiai ir t. t. Visos šios priežastys lemia ne tik konstrukcijų estetinės išvaizdos suprastėjimą, bet ir kur kas pavojingesnes problemas, tokias kaip laikančiųjų konstrukcijų laikomosios galios sumažėjimas, padidėję įlinkiai ir pan.

MAPEI – betono apsaugos ir remonto sprendiniai iš vienų rankų

Koncernas MAPEI, kurio asortimente yra daugiau kaip 5000 skirtingų produktų, ypač didelį dėmesį skiria specifiniams sprendiniams, skirtiems betono paviršių apsaugos problemoms įveikti. Šie sprendiniai apima tokias sritis kaip hidroizoliacija, betono remontas ir injektavimas, konstrukcijų stiprinimas, apsauginis paviršių dažymas ir eismo veikiamų paviršių apsauginės dangos.

Teisingai parinkti sprendiniai – ilgaamžiškumo garantas

Remontinių mišinių sistemos PLANITOP ir MAPEGROUT jau puikiai žinomos ir Lietuvoje. Jos leidžia kokybiškai remontuoti betono konstrukcijas visiškai atitinkant EN 1504-2 ir EN 1504-3 keliamus reikalavimus. Tokie universalūs produktai kaip MAPEGROUT T40 ir MAPEGROUT T60 puikiai tinka tiek remontuojant įprastas konstrukcijas, tiek situacijose, kai remontuojami statiniai bus veikiami šalčio ir šilumos ciklų bei ledo tirpinimo druskų. Tokių konstrukcijų pavyzdžiai – tiltai, viadukai, šalia intensyvaus eismo gatvių esantys pastatų fasadai ir kt. Dažnai be konstrukcinio remonto tenka spręsti ir eksponuojamo betono paviršiaus remonto problemas. Tokiu atveju nepamainomas sprendinys – betono apdailinis glaistas PLANITOP FINE FINISH. Juo galima sutvarkyti tokius defektus kaip betono paviršiaus poros ir kavernos, blogo sutankinimo ir nesuvibravimo defektai, betono paviršiaus spalvos netolygumas ir pan. Šis produktas ypač populiarus tarp generalinės statybos rangovų, vykdančių monolitinių konstrukcijų betonavimo darbus ir dažnai susiduriančių su betono paviršiaus kokybės problemomis.

Prekybos paskirties pastatas. Konstrukcijų stiprinimas anglies pluošto sistemomis CARBOPLATE ir MAPEWRAP.

Kita dažna problema betono konstrukcijose – įtrūkiai ir plyšiai. Laikančiosiose gelžbetoninėse konstrukcijose atsiradus plyšių, pažeidžiamos jų monolitiškumo savybės. Dažnai lygiagrečiai su šių plyšių sandarinimu turi būti sprendžiama ir per juos besiveržiančio vandens problema. Tuomet nepakeičiami sprendiniai – EN 1504-5 sertifikuotos injekcinės epoksidinės (pavyzdžiui, MAPEPOXY BI) ir poliuretaninės (pavyzdžiui, RESFOAM 1KM) dervos.

Eismo veikiami betoniniai paviršiai ypač greitai dėvisi. Todėl optimalus variantas jų apsaugai – poliuretaninė dangos sistema MAPEFLOOR PU PD. Tai universali apsauginė danga, tinkanti tiek daugiaaukščių automobilių stovėjimo aikštelių grindų apsaugai, tiek šalitilčių bei pėsčiųjų tiltų dangoms įrengti. Ši danga panaudota magistralinių kelių A1/A85, E67 ir kt. statiniuose, taip pat ne vienoje daugiaaukštėje stovėjimo aikštelėje Lietuvoje.

MAPEI asortimente galima rasti visų tipų hidroizoliacinių medžiagų sprendimų. Bituminės ir cementinės teptinių hidroizoliacinių dangų sistemos PLASTIMUL ir MAPELASTIC panaudotos dešimtyse objektų visoje Lietuvoje. Cementinių dangų sistemos ne tik išlieka elastingos net iki –20 °C temperatūroje, apsaugo betono paviršių nuo CO2 įsiskverbimo (karbonizacijos) net iki 50 metų, perdengia iki tam tikro lygio atsivėrusius plyšius betono pagrinde, bet ir kompensuoja apsauginio betono sluoksnio trūkumą. 2,5 mm MAPELASTIC sluoksnis atitinka 30 mm betono sluoksnį, vertinant agresyvų chloridų poveikį (kai vandens (cemento) santykis = 0,45). Naudojant elastingą cementinę hidroizoliaciją MAPELASTIC GUARD apsaugotos naujosios Rusnės estakados atramos, kurios nuolat užpilamos vandeniu. MAPELASTIC sistema panaudota hidroizoliuojant plaukimo baseinus ir fontanus Vilniuje, Kaune, Palangoje, Rokiškyje, Birštone, Druskininkuose ir daugelyje kitų miestų.

Atskiro paminėjimo verta MAPEI padalinio POLYGLASS bituminių ruloninių dangų linija. Tarp jų savo universalumu ir aukštomis eksploatacinėmis savybėmis išsiskiria bituminė prilydomoji danga ELASTOFLEX HP. Šio gaminio išskirtinės SBS polimerinio junginio elastingumo savybės jas daro ypač tinkamas naudoti metalinių, monolitinio ir surenkamojo gelžbetonio konstrukcijų, veikiamų ciklinių apkrovų, poslinkių ir geometrinių matmenų pokyčių, hidroizoliacijai. Tokių konstrukcijų pavyzdžiai yra tiltai, viadukai, daugiaaukštės automobilių statymo aikštelės ir kt. Ši danga naudota Panemunės–Sovetsko aplinkkelio tilte per Nemuną, naujojoje automobilių stovėjimo aikštelėje prie Vilniaus oro uosto ir daugelyje kitų objektų.

Panemunės–Sovetsko aplinkkelis su tiltu per Nemuną. Bituminė hidroizoliacija ELASTOFLEX HP.

Vienas iš būdų apsaugoti eismo neveikiamus GB paviršius ir kartu suteikti jiems patrauklią estetinę išvaizdą – įvairios apsauginių dažų sistemos. Tiltų ir kitų dinaminių apkrovų veikiamų konstrukcijų apsaugai optimalus sprendinys – elastingų dažų sistema ELASTOCOLOR PAINT. Šis apsauginis padengimas suteikia ne tik patrauklią estetinę išvaizdą, bet ir ženkliai ilgina statinio ilgaamžiškumą, papildomai suteikdamas apsaugą nuo žalingo atmosferoje esančio CO2 (anglies dioksido) ir SO2 (sieros dioksido) ardančio poveikio, UV spinduliuotės, betono karbonizacijos ir ledo tirpinimo druskų. Be to, ši sistema užtikrina ypač aukštą plyšių perdengimo gebą (klasė A4 > 1,25 mm). Tai reiškia, kad net iki tam tikro lygio įtrūkusi konstrukcija lieka nepaveikta korozijos ir karbonizacijos.

Atvirų betoninių konstrukcijų, kurioms nekeliami dažymo ar padengimo reikalavimai (arba iškeltas architektūrinis reikalavimas palikti eksponuojamą betoną), tačiau veikiamų atmosferos reiškinių, ištirpusių chloridų (dėl ledo tirpinimo druskų) ir užšaldymo ar atšildymo ciklų apsaugai (hidrofobizavimui) pagal EN 1504-2 reikalavimus galima naudoti bespalvius, skaidrius ir skvarbius hidrofobizuojančius impregnantus, tokius kaip PLANISEAL WR 100 ir PLANISEAL WR 90 GEL. Šie produktai apsaugo betonines konstrukcijas, skverbdamiesi į betono paviršių ir užrakindami betono paviršiuje esančias poras. Tokiu būdu betoninės konstrukcijos apsaugomos nuo žalingo aplinkos ir kitų veiksnių poveikio, o produktai nepakeičia betono estetinės išvaizdos ir nesudaro plėvelės jo paviršiuje.

Stiprinimas anglies pluošto kompozitais – jau nebe naujovė

Labai svarbią dalį MAPEI asortimente užima kompozitinės anglies pluošto (CFRP) konstrukcijų stiprinimo sistemos. Per pastaruosius 8 metus, naudojant kompozitines anglies pluošto lamelių ir audinių sistemas CARBOPLATE ir MAPEWRAP, Lietuvoje atlikti dešimtys projektų. Tarp jų buvo ir ypač didelių darbų, tokių kaip greitkelio „VIA Baltika“ viaduko ties Mauručiais sijų, ilgiausio Lietuvoje automobilių tilto Jurbarke sijų skersinės zonos, Lietuvos Jūrų muziejaus denginio ir geležinkelio tilto Lentvaryje atramų stiprinimas.

Tilto per Nemuną stiprinimas anglies pluošto audiniu MAPEWRAP.

„Diegiant kompozitines sistemas būtinas artimas bendradarbiavimas tarp šių sistemų tiekėjų, projektuotojų ir rangovų. Kadangi šiuo metu dar nėra unifikuotų projektavimo normų, apimančių kompozitinių stiprinimo sistemų panaudojimą statyboje, tik bendradarbiaujant visoms paminėtoms grupėms įmanoma parinkti optimalią stiprinimo sistemą kiekvienam konkrečiam atvejui. Čia svarbų vaidmenį atlieka šių sistemų gamintojų atstovai. Būtent jie gali bet kuriame statinio projektavimo ir statybos etape kompetentingai konsultuoti šių sistemų panaudojimo galimybių klausimais, pradedant projektavimo etapu ir baigiant sistemos technologijos pateikimu, aprašymu ir praktinio diegimo apmokymais“, – teigia koncernui MAPEI Lietuvoje atstovaujančios įmonės UAB „Velve M.S.T.“ projektų vadovas inžinierius Artūras Ručinskas.

UAB „Velve M.S.T.“ specialistai yra pasiruošę konsultuoti projektuotojus (dėl skaičiavimo metodikos ir normų) ir rangovus (dėl technologijos, praktinio įdiegimo ir praktinių apmokymų) visais klausimais, susijusiais su MAPEI konstrukcijų stiprinimo ir betono apsaugos sistemų panaudojimo galimybėmis.




Išskirtinis MAPEI atstovas Lietuvoje UAB „Velve M.S.T.“
Lakūnų g. 24A, LT-09108, Vilnius
El. p. info@velvemst.lt
www.mapei.lt

RĖMĖJO TURINYS

Parašykite komentarą


Atsiliepimų nėra.