Top Baneris

Laisvės judėti alėja

2015 kovo 21 d.
Pasidalykite straipsniu

Kauno Laisvės alėja jau seniai nėra ta gatvė, kuria judant būtų galima sau leisti žioplinėti. Nelygūs šaligatviai, nepritaikyti įėjimai į pastatus – priekaištų dėl šios pėsčiųjų gatvės būklės turi ne tik judėjimo ar regėjimo negalią turintys žmonės.

Neliks judėjimą apsunkinančių elementų

Prieš kelias savaites paskelbta žinia, kad pirmo etapo darbus ilgiausioje Rytų Europos pėsčiųjų gatvėje pradės trys įmonės: kelių statybos bendrovių „Autokausta“, A.C.B iš Latvijos ir „Lietuvos kelių statyba“ konsorciumas. Pagal sutartį konkursą laimėjusios įmonės Laisvės alėjos atkarpą tarp A. Mickevičiaus gatvės ir Kauno Šv. arkangelo Mykolo (Įgulos) bažnyčios ir ją supančią Nepriklausomybės aikštę rekonstruos per ateinančius dvejus metus. Planuojama, kad darbai bus pradėti balandžio mėnesį. Visą alėją tikimasi rekonstruoti iki 2020 metų.

Rekonstrukcijos laukta ilgai, nuo 2008-ųjų. Jos metu Laisvės alėja bus atnaujinta pagal šių dienų standartus, artimus Europos Sąjungos šalyse propaguojamai universaliojo dizaino ideologijai – projektuoti ir įrengti viešąsias erdves galvojant ne tik apie nuolatinę, bet ir laikiną negalią turinčius žmones. Pasak Laisvės alėjos rekonstrukcijos autoriaus Šarūno Kiaunės, siekiama kiek įmanoma atsisakyti sklandžiam judėjimui trukdančių kliūčių: panaikinti nereikalingus kelkraščius, atsisakyti kai kurių medžius supančių klombų. Atnaujinant Laisvės alėjos dangą kartu bus pakeistos ir inžinerinės komunikacijos.

Alėjos dangos konstrukcija suprojektuota taip, kad atlaikytų sunkiasvorių gatvę prižiūrinčių automobilių ar kitokio transporto eismą. Todėl nereikės bijoti, kad ilgaamžė granitinė gatvės danga sulūžinės ar bus kitaip sugadinta.

Pietinėje alėjos pusėje suprojektuoti bėgiai, kuriais nuo Trakų iki Vilniaus gatvės važiuos nedidelis pramoginis transportas – elektriniai vagonėliai, skirti turistams ir miesto gyventojams.

Pageidaujant dviračių sporto entuziastams, šalia elektrinių vagonėlių trasos numatytas ir dviratininkų takas. Tiesa, projekto autorius abejoja, ar alėja yra tinkamiausia vieta dviračiais skraidančių miestiečių trasai – prioritetas, Š. Kiaunės įsitikinimu, turėtų būti pėsčiųjų patogumas ir saugumas. Architektas mieliau ieškotų galimybės įrengti dviratininkų taką Kęstučio ar
K. Donelaičio gatvėse.

Verslas paprašytas atverti duris neįgaliesiems

Viena alėjos rekonstrukcijos užduočių – čia esančių viešųjų pastatų, prekybos vietų įėjimus pritaikyti patogiam žmonių, turinčių judėjimo negalią, naudojimui. Tiesa, nepritaikytų pastatų čia jau ir šiandien liko nedaug, nes verslininkai į reikalavimą savo pastatus pritaikyti neįgaliųjų poreikiams reaguoja palankiai.

Daugelyje objektų įrengti pandusai patalpų viduje, kur to padaryti neįmanoma – kartais naudojamasi galimybe sukurti kompensacinius mechanizmus, tarkime, prie viešosios paskirties įstaigos sumontuojamas skambutis, kuriuo galima išsikviesti paslaugos teikėją. Šiuo metu rekonstrukciją įrengiant pandusus patalpų viduje atlieka „Metropolio“ ir „Versalio“ restoranai.

Pagrindinė nuostata, kurios pradėdami rekonstrukciją sutarė laikytis projekto autoriai ir savivaldybė – pandusų įrengimui neaukoti gatvės ploto. Išduodant projektavimo sąlygas tokia buvo ir Kultūros paveldo departamento Kauno skyriaus nuostata.


Pasidalykite straipsniu
    Komentarai

    Rekomenduojami video