Top Baneris

Įmonių grupės „Milsa“ patirtis: skirtumai Lietuvos ir Lenkijos keliuose

2019 liepos 2 d.
dolomito ir granito skalda
Pasidalykite straipsniu

Viena stambiausių granito ir dolomito skaldos gamintojų bei pardavėjų Lietuvoje įmonių grupė „Milsa“ skelbia apie dar vienus sėkmingus metus. Laiku priimti strateginiai sprendimai ir tikslingai nukreiptos investicijos leido įmonių grupei suvaldyti augančius kaštus, išlaikyti stabilias kainas ir netgi įkelti koją į Lenkijos rinką. O tai nebuvo lengva – procesas užtruko daugiau nei dvejus metus.

„Pagrindinis mūsų prioritetas – produkcijos kokybė. Ilgamečiai partneriai Lietuvoje žino, kad galime užtikrinti kokybės stabilumą, kad visada gaus aukščiausios rūšies dolomito ar granito skaldą. O štai lenkai mumis patikėjo tik po dvejų metų tikrinimo“, – pasakoja įmonių grupės vadovas Mantas Makulavičius.

Įtampą rinkoje keliantys veiksniai
Įmonių grupės „Milsa“ vadovas Mantas Makulavičius.

Įmonių grupės „Milsa“ vadovas Mantas Makulavičius.

Pasakodamas apie įmonių grupės „Milsa“ veiklą, M. Makulavičius sako augantys jau 4 metus iš eilės. 2018 m. bendros grupės pardavimo pajamos siekė beveik 31 mln. eurų: tai penktadaliu daugiau, palyginti su 2017 m. (25,4 mln.), ir bene du kartus daugiau nei 2015 m. (18,5 mln.). Nors rezultatai įspūdingi, išlikti konkurencingiems ne taip paprasta. „Konkurencija didelė ne tik mūsų sektoriuje, bet ir tarp kelininkų. Rangovai įsprausti į griežtus rėmus, tarpusavyje konkuruoja kaina, todėl ir žaliavos tiekėjams spaudimas išlaikyti stabilumą didžiulis. Nors bendrai ekonomika auga, visi esame priversti dirbti mažomis sąnaudomis“, – teigia M. Makulavičius.

Įtampą rinkoje ypač kelia augantys gamybos kaštai. Per pastaruosius metus darbo užmokestis kilo apie 30 proc., elektros sąnaudos pagamintai tonai – 27 proc., kuro sąnaudos – 15 procentų. Granito žaliava brango 10 proc., kaip ir gavybos mokestis ir pervežimai geležinkeliu.

„Kad energiniai ir kiti kaštai mažėtų, nesitikime. Girdėjome planus šiais metais elektros energiją branginti ketvirtadaliu. Pagal mūsų prognozes, dyzelino kaina turėtų kilti 14, o benzino – apie 8 procentus. Jeigu „Lietuvos geležinkeliai“ įgyvendins savo pažadus, tikėtina, kad pervežimas vagonais brangs 1,2 karto“, – dėsto M. Makulavičius.

Kaštus amortizuojantys sprendimai

Kaip žinia, dolomito ir granito skalda yra palyginti pigus produktas. Todėl vienas iš reikšmingų veiksnių, kuriuo galima sėkmingai sužaisti rinkoje, yra logistika. Apskaičiuota, kad produkcijos pervežimas galutinę kainą gali išauginti iki 50 procentų.

„Ieškome vidinių rezervų, kaip optimizuoti veiklą, ar savo sąskaita išlaikyti stabilumą, – sėkmingos veiklos šydą šiek tiek praskleidžia M. Makulavičius. – Taip pat siūlome įvairiausius logistinius sprendimus: produkciją galima pasiimti pas mus, galime pristatyti ir į objektą. Vežame tiek autotransportu, tiek geležinkeliu arba taikome kombinuotą pristatymo būdą, ieškome, kaip perkrovimo operacijas pasiūlyti geriausia įmanoma kaina.“

Tačiau labiausiai veiklos efektyvumas, pasak įmonių grupės „Milsa“ vadovo, priklauso nuo investicijų. Į technologinį atsinaujinimą ir naują įrangą vien pernai buvo investuota apie 4 mln. eurų.

Kartu 2018 m. pradžioje buvo pakeistas ir prekybos modelis: didmeniniai pardavimai sutelkti bendrovėje „Milsa“, o gamyba sukoncentruota gamybinėse įmonėse AB „Klovainių skalda“, UAB „Granitinė skalda“ ir UAB „Granitas“.

„Šiems metams irgi turime nemažai planų. Jau pasirašėme sutartį dėl ES paramos projektui, kurio bendra vertė netoli 1 mln. eurų“, – sako M. Makulavičius.

dolomito ir granito skalda 2

Ko galime pasimokyti iš lenkų

Šiuo metu įmonių grupė „Milsa“ dalyvauja ne viename stambiame projekte: tiekia skaldą Kauno LEZ vykstančioms statyboms, europinių geležinkelio „Rail Baltica“ ir automagistralės „Via Baltica“ statybai Lietuvoje ir Lenkijoje, keliems projektams Latvijoje.

„Konkurencija kaimyninėse šalyse ne ką mažesnė nei Lietuvoje, – pažymi M. Makulavičius. – Tačiau kas stebina, ypač Lenkijoje, tai valstybinis požiūris į investicijas. Yra labai aiškus planas keleriems metams į priekį: kiek ir kokie keliai bus tvarkomi, koks darbų planas, kokios investicijos suplanuotos ir t. t.“

O Lietuvoje rangovinės organizacijos savo planus tegali dėliotis pusmečiui į priekį. Savo ruožtu veiklą planuoti sunkiau ir žaliavos tiekėjams, tad norėtųsi daugiau aiškumo iš šalies kelių infrastruktūros politiką formuojančių institucijų.

„Jeigu užsakymų mastą žinai vos keliems mėnesiams į priekį, sudėtinga planuoti ne tik plėtrą, bet ir investicijas. Jeigu nusimatai pirkti naują įrangą ar techniką, tai gali užtrukti metus dvejus. O ko reikės tuomet, mes galime tik spėti“, – sako įmonių grupės vadovas.

Be to, M. Makulavičius pabrėžė, kad tiek Lenkijoje, tiek Latvijoje vietiniai rinkos žaidėjai yra labiau apsaugoti nei pas mus. Nors ir skelbiami atviri tarptautiniai konkursai, svetimšaliams čia patekti sudėtinga.

Sužaidė kokybės korta

Lenkijoje vykdomas projektas didelės apimties: tiesiamas kelias „Via Baltica“ nuo Lietuvos sienos su Lenkija iki pat Varšuvos. Įmonių grupė „Milsa“ turėjo įrodyti ne tik produkcijos kokybę, tikrino ir grupės pajėgumus, patikimumą, reputaciją.

„Nors turėjome visus europinius sertifikatus, prieš įsileisdami mūsų produkciją į Lenkiją, mus tikrino bene dvejus metus“, – pasakoja M. Makulavičius.

Vertinant skaldos kokybę, iš pradžių buvo daromi įvairūs produkcijos bandymai Lenkijos laboratorijose, pernai pirmieji nedideli skaldos kiekiai buvo testuojami kelio bandomuosiuose ruožuose. Realus tiekimas didesniais kiekiais prasidėjo tik šiais metais.

Kalbėdamas apie ateitį, įmonių grupės „Milsa“ vadovas sako, kad Lietuvos rinka išlieka prioritetinė. Kartu priduria, kad, kaip ir kiti rinkos dalyviai, laukiantis proveržio: stambesnių valstybinių projektų, platesnio užmojo planuojant kelių infrastruktūros projektus ir, aišku, atitinkamo finansavimo.

„Jau šiuo metu Lietuvoje stebime nemažai teigiamų pokyčių. Stiprėja kelių kokybės kontrolė, planuojama tolesnė „Via Balticos“ plėtra, vis daugiau dėmesio „Lietuvos geležinkeliai“ skiria vidinių geležinkelių tvarkymui, „Rail Balticos“ projekto įgyvendinimui“, – optimizmu dalijasi M. Makulavičius.

milsa logo

• Įmonių grupė „Milsa“ – viena stambiausių granito ir dolomito skaldos gamintojų Lietuvoje.

• Įmonių grupę sudaro 4 bendrovės: didmeniniai dolomito ir granito skaldos pardavimai sutelkti UAB „Milsa“, o gamyba sukoncentruota gamybinėse grupės įmonėse AB „Klovainių skalda“, UAB „Granitinė skalda“ ir UAB „Granitas“.

• Granito skaldai gaminti reikalinga žaliava išgaunama Baltarusijoje. Granito skalda gaminama UAB „Granitas“ gamykloje Kaune, UAB „Granitinė skalda“ Vilniuje, AB „Klovainių skalda“ Pakruojo rajone.

• „Klovainių skalda“ yra viena didžiausių dolomito skaldos gamintojų Lietuvoje. Be to, čia nuo 2001 m. veikia akredituota laboratorija, kurioje nuolat tikrinama produkcijos kokybė, atliekami įvairūs skaldos bandymai.

• Įmonių grupė „Milsa“ rinkai yra pajėgi patiekti 1 mln. tonų granito skaldos ir 2 mln. tonų dolomito skaldos per metus. Piko metu parduodama apie 20 000 tonų skaldos per dieną.

• Įmonių grupė turi platų prekybos aikštelių tinklą visoje Lietuvoje: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Klovainiuose, Marijampolėje ir kitose vietose, pagal klientų vykdomus projektus.

• Įmonių grupė dirba Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos rinkose. Pagrindiniai klientai yra kelių, tiltų ir geležinkelių statybos įmonės, betono ir gelžbetonio gaminių gamintojai, statybų bendrovės.

 RĖMĖJO TURINYS 


Pasidalykite straipsniu
Komentarai

Rekomenduojami video