Kaip technologijos keičia kelių inžineriją (II)

Kaip technologijos keičia kelių inžineriją (II)

Eismas Anglijoje

Į technologijų bendrovę „Atkins“ Jungtinėje Karalystėje kelių inžinierių Aistį Stasį Tamošiūną karjera atvedė 2015-aisiais. Šiuo metu lietuvis tarptautinėje įmonėje kuria ir įgyvendina skaitmeninius patobulinimus Rytų regiono projektavimo paslaugų kontrakte ir kituose remonto ir priežiūros projektuose, o bendrovė „Atkins“ keičia nusistovėjusias projektavimo praktikas visoje civilinėje inžinerijoje, sutelkdama dėmesį į žmones, technologijas, duomenis ir procesus. 

Puikioji skaitmena

„Atkins“ darbą apibūdina būtent skaitmeniniai sprendimai: kai jie jungiami su žmonių įdirbiu, duomenų analize ir technologijomis, keičiasi visas inžinerijos procesas. „Skaitmeninės kompetencijos šerdis yra mūsų žmonės. Technologijų žinios tiesiog atskleidžia inžinerijos ekspertų potencialą“,  – tvirtina A. S. Tamošiūnas. 


Ką klientams duoda pažangūs skaitmeniniai sprendimai?

  • Jie jaučiasi labiau užtikrinti, nes gali geriau nuspėti procesus ir rezultatus. Gerėja paslaugų kokybė, nes išnyksta erdvė žmogaus klaidoms, didėja sparta.
  • Projektuotojai dirba viršydami sektoriaus standartus, bet paslaugos kaina mažėja, nes sunaudojama mažiau resursų. 
  • Maksimaliai padidinama turto per visą gyvavimo ciklą vertė.
  • Gerėja komerciniai rezultatai, efektyvumas pamatuojamas ir pinigine išraiška.
  • Siekiama tvarumo tikslų, sumažėja poveikis aplinkai.

„Mano veiklos srityje skaitmeninės technologijos prideda vertės per inovacijas – dirbama saugiau ir efektyviau. Projektai įgyvendinami modeliavimo pagrindu, tipiniai projektai panaudojami pakartotinai, procesai automatizuojami, ir tai teikia nuolatinę naudą mūsų klientams”, – pasakoja technologijų vadovas.

Pridėtinė vertė projektams

A. S. Tamošiūnas pats turi statybos inžinerijos išsilavinimą ir kelių projektų valdymo patirties, todėl be šios srities ekspertų pagalbos geba įžvelgti, kur švaistomas laikas ir kiti ištekliai, ir kur galima sukurti pridėtinę vertę. Įdirbis Lietuvoje ir Jungtinėje Karalystėje taip pat labai gelbsti vertinant naujų idėjų naudą arba problemų sprendimo kainą.

1665939129506
©Stella Pictures Limited. A. S. Tamošiūnas apdovanojimu už geriausią 2022-ųjų veiklos tobulinimo iniciatyvą džiaugiasi drauge su kolega Amitu Bhavsaru, „Atkins“ Rytų regiono projektavimo paslaugų sutarties komercijos vadovu. 

Darbas su „National Highways”

A. S. Tamošiūnas yra skaitmeninių technologijų vadovas užsakovo „National Highways” Rytų regiono projektams, atsakingas už šių projektų skaitmeninę strategiją ir viziją.


Rytų regiono projektavimo paslaugų sutartis apima strateginio kelių tinklo projektavimo paslaugas. Tai projektų, apimančių įvairius strateginius „National Highways” kelių tinklus, schema, įskaitant:

  • autostradas, jungiančias Londoną su šiaure (M1, A1(M), M40, M11) 
  • kaimo vietovių vienos važiuojamosios dalies kelius (A120, A428) 
  • miesto maršrutus (A47, A12, A14, A1, A10, A11). 

Šis kelių tinklas atlieka daugybę funkcijų: aptarnauja keleivius, vykstančius į Londoną, per transporto mazgus juo gabenami kroviniai, turistai juo keliauja į rytinę pakrantę.


Rytų regiono projektų schemoje 2020–2025 m. laikotarpiu numatyta daugiau nei 1000 atnaujinimo ir mažų patobulinimų projektų per 1500 mylių strateginių kelių. Apskaičiuota, kad bendra projektavimo darbų vertė per penkerius metus viršys 60 mln. svarų sterlingų.

Nuotr. Cosmin Iovan. Greitkelis Jungtineje karalysteje.
Gary Cartlidge nuotr.

Metų veiklos gerinimo iniciatyvos apdovanojimas

Rytų Anglijos regiono schemoje „Atkins“ įkvėpė tobulėjimo kultūrą ir automatizavo daugybę sutarties elementų. „Naudodami išradingus problemų sprendimo būdus, apibrėžėme savo klientams svarbias sritis ir nustatėme problemas, kurias matavome, analizavome ir sprendėme, kad sukurtume pridėtinę vertę kiekvienam Rytų regiono projektui“, – detalizuoja A. S. Tamošiūnas. 

Panaudodamas dirbtinį intelektą ir robotinį procesų automatizavimą, Aistis su komanda sėkmingai įdiegė automatizuotus procesus CAD brėžiniams kurti, projektams mobilizuoti, paslaugų kainai apskaičiuoti ir kelių ženklinimo būklei analizuoti. Dėl to „Atkins“ sugebėjo sumažinti išlaidas bei duomenų perdavimo klaidų, duomenys tapo tikslesni ir patikimesni, paslaugos teikiamos nuosekliau ir taupomas „National Highways” biudžetas. 

Rezultatas – efektyviau valdoma, kokybiška sutartis, kurioje skaitmeninė kompetencija naudojama patenkinti strateginius „National Highway“ poreikius. Šios pastangos technologijų vadovui pelnė Metų veiklos gerinimo iniciatyvos apdovanojimą.

Geriausiai panaudotos naujos technologijos apdovanojimas 

Sudėtinga rinkti ir analizuoti vis didėjantį kiekį turto naudojimo duomenų. Siekdami tobulinti ir standartizuoti procesą, „Atkins“ sukūrė THEIA – kompiuterinio matymo platformą, naudojančią dirbtinį intelektą ir mašininį mokymąsi, kad būtų galima automatizuoti kliento turto duomenų analizę, nustatyti gedimus, defektus bei apčiuopti prastėjimo požymius greičiau ir tiksliau nei tradiciniu rankiniu būdu. 

„Rytų regiono projektavimo paslaugų sutartyje padėjau „Atkins“ patobulinti kompiuterinio matymo platformą, kad nuotraukoje atpažintų kelio ženklinimą ir kelio katės akis (angl. road studs). Tada kartu su komanda sukūrėme automatinį procesą, skirtą metaduomenims išgauti ir apie defektus pranešti inžinieriams per „Excel“ failą. Automatizavus šį tradiciškai rankinį procesą, THEIA apdoroja optinio tyrimo duomenis, identifikuoja ir suskirsto bėdas pagal dydį, sunkumą, tipą ir geografinę vietą, pranešdama apie visas svarbias ypatybes” – aiškina A. S. Tamošiūnas. 

THEIA nustato ir rekomenduoja priemones, remontą, kurių reikia strateginių kelių tinklui. Taip kelio darbininkai dirba saugiau, veikla efektyvėja, klientai patenkinti, o netikėtų turto gedimų ir kelių uždarymų mažiau. Ši automatizacija galėtų žymiai sumažinti rankų darbo ruošiant kelio ženklinimo atnaujinimo projektus, ji „Atkins” pelnė žurnalo „Highways” apdovanojimą  už geriausiai panaudotas naująsias technologijas. 

Raktažodžiai-burtažodžiai 

TRIZ yra kūrybinga problemų sprendimo technika, kuri ieško teisingų sprendimų įdedant mažiausiai pastangų. „Šią metodiką taikau kurdamas naujoves. Pasinaudoju plačiomis pasaulinėmis srities žiniomis, kad išspręsčiau vietines problemas. TRIZ padeda man apibrėžti problemą, kurią galima išgryninti Lean Six Sigma – „Apibrėžti, Išmatuoti, Analizuoti, Tobulinti ir Valdyti“ principu“, – aiškina A. S. Tamošiūnas.

Naudodamas šiuos metodus jis sprendžia problemas greičiau ir padeda kiekvienam komandos nariui tapti novatoriumi. Tai padeda kurti maksimaliai naudingus sprendimus, kurie supaprastina esamus procesus ir pašalina švaistymus. 

Agile praktikas taikau sprendimams kurti, ypač kai bandau automatizuoti esamus ar naujus procesus. Taip pat Agile principus taikau bet kokiam kuriamam skaitmeniniam planui ir strategijai“, – priduria technologijų vadovas. TRIZ, „Lean Six Sigma“ ir „Agile“ praktikos užtikrina, kad skaitmeninė strategija būtų įgyvendinama struktūruotai, apskaičiuotai, išradingai, įžvalgiai. Be to, metodikos gelbsti A. S. Tamošiūnui kūrybinėse dirbtuvėse, kur pagrindinį dėmesį jis skiria problemoms/galimybėms apibrėžti, klientų poreikiams fiksuoti ir kurti daugiau už mažiau.

Skaitmeninė kompetencija, problemų sprendimo būdai ir naujos „Atkins“ technologijos yra labai svarbios projektų įgyvendinimui. Šios priemonės ir metodikos leidžia „Atkins“ sukurti pridėtinę vertę projektams ir geriau teikti paslaugas. 

 

Temos: Aistis Stasys Tamošiūnas, Atkins, Kelių priežiūra, Kelių remontas, Skaitmeninis modeliavimas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai