Top Baneris

Naujoji Gargždų autobusų stotis – šiuolaikiškas požiūris į viešąjį transportą (5)

2024 kovo 18 d.
gargzdu autobusu stotis scaledTik SA
Ernestos Badalovos nuotr.
Pasidalykite straipsniu

Justina GRAINĖ 

Pavadinimas: Gargždų autobusų stotis

Plotas:  133,92 kv. m

Architektai: UAB „Progresyvūs projektai“

Interjero dizaineriai: projekto vadovė Danutė Zubavičienė, architektas Paulius Adomaitis

Konstruktorius: PDV Robertas Čerlinskas

Generalinis rangovas: UAB „Autentė“

Po kiek užtrukusių darbų ir nesklandumų, 2023 m. gruodį Gargždų autobusų stotis atsivėrė keleiviams. Šiuolaikiško interjero, išskirtinio fasado stotis visai neprimena seno sovietinio pastato, kuris, kaip prasitaria Klaipėdos rajono savivaldybės atstovai, seniai nereprezentavo miesto ir nebeužtikrino net būtiniausių keleivių poreikių. Naujas ovalios formos stoties pastatas šiandien traukia akį ne tik dieną, bet ir naktį, o atsinaujinusi stotis pasiūlė keleiviams ir daugiau patogumo. 

Susipynė mediena, stiklas, metalas

Klaipėdos rajono savivaldybė projektuotojams iškėlė užduotį, kad naujoji stotis būtų ne tik moderni, bet ir funkcionali. Architektai pasiūlė rinktis ovalo formos pastatą, kuris akcentuoja šiuolaikiškumą ir modernumą. Naujai suprojektuotame pastate susipynė mediena, stiklas ir metalas. Jo dydis – virš 130 kv. m, o aukščiausioje vietoje kyla iki 7 metrų aukščio.

Naujoje autobusų stotyje atsirado laukimo salė, prekybos vieta, bilietų kasa, informacijos centras, taip pat sanitarinės ir administracinės patalpos. Yra numatytos ir 4 autobusų sustojimo vietos bei 11 vietų automobiliams. Perone įrengta lauko medija ir keleivių informavimo sistema. 

„Esminis mūsų tikslas buvo naująją stotį padaryti išskirtiniu miesto objektu, kad atvykę keleiviai iš karto suprastų, jog yra Gargžduose. Iš tiesų galime pasidžiaugti, kad šis projektas yra įgyvendintas ir atitinka savivaldybės lūkesčius. Gerų atsiliepimų sulaukiame ir iš gyventojų bei miesto svečių, kurie teigia, kad naujoji autobusų stotis reprezentuoja ir puošia miestą“, – sako savivaldybės atstovai. To pasiekti padėjo ir dar vienas sprendimas – nakties metu išryškinti fasadą puošiančią termomedieną. Taip pat sumontuotas specialus apšvietimas, kuris pabrėžia pastato struktūrą. 

gargzdu autobusu stotis 2
Naujai suprojektuotame pastate susipynė mediena, stiklas ir metalas. Aistės Daukantienės nuotr.

Gargždų autobusų stoties darbus teko perimti kitiems

Visgi projektas nepraėjo be trikdžių. Iš pradžių darbus įgyvendino kitas rangovas, tačiau neužbaigusi darbų, įmonė bankrutavo, todėl darbus teko perimti kitiems. Naujam buvo rangovui iškelti ir tvarumo kriterijai: statant pastatą turėjo būti taikomi pažangūs, energiją taupančių pastatų konstrukciniai ar inžineriniai sprendimai, energiją taupančios apšvietimo, šildymo, kondicionavimo, didelio naudingumo bendros šilumos bei elektros energijos gamybos, vėdinimo sistemos. Taip pat buvo svarbi pastato orientacija pasaulio šalių atžvilgiu, langų parinkimas, pažangiausių vandens taupymo technologijų ir gėlo vandens mažinimo priemonių naudojimas. Pastate turėjo būti įdiegta energijos valdymo sistema.

Projektavimo, interjero sprendimus ir architektūrinius sprendinius kūrusios įmonės „Progresyvūs projektai“ architektas Paulius Adomaitis sako, kad jau pati pastato vieta ir jos paskirtis skatino ieškoti savitos vizijos, kuri paliktų įspaudą keleivio atmintyje ir asocijuotųsi su Gargždais. „Stoties sklypas parinktas matomoje vietoje, pačioje Gargždų arterinėje gatvėje, todėl norėjome, kad pastatas būtų kaip estetiška miesto vizitinė kortelė – skulptūriškas. Atsisakėme standartinio kvadratinio plano ir nusprendėme suprojektuoti plastiškų formų pastatą, kuris kažkiek asocijuotųsi su tašku, iš kurio išteka ir į kurį suteka žmonės. Pastato formą, spalvas ir išvaizdą sinergizavome su kuklaus interjero sprendimais bei mažąja architektūra“, – sako architektas. Jis neslepia, kad siūlant savivaldybei plastiškas pastato formas, reikėjo šiek tiek derybinių įgūdžių, tačiau įgyvendinus projektą, Gargždai šiandien turi išskirtinį objektą. 

Energijos nevartojantis Gargždų autobusų stoties pastatas

Objekte pritaikytas ir nestandartinis sprendimas – atsisakyta įprasto įėjimo į autobusų stoties pastatą bei langų į gatvę. Šioje pusėje nuspręsta įrengti medinį fasado akcentą, įėjimą iš pačios stoties keleivių įlaipinimo ir išlaipinimo pusės, per stiklines vitrinas suliejant pastato vidaus ir išorės erdves.

Savivaldybės pateiktoje statinio projektavimo užduotyje nurodyta fasado apdaila – termomediena –  ekologiška ir visiškai natūrali, ilgaamžė medžiaga. Tokia medžiaga parinkta ir Gargždų miesto Klaipėdos g. atkarpos nuo Tiltų g. iki Kretingos pl. viešųjų erdvių ir su ja besiribojančių želdynų projekte. Taigi taip pastatas natūraliai įsiliejo į aplinką ir buvo išlaikytas medžiagiškumo vientisumas.  

Architektas P. Adomaitis sako esantis dėkingas savivaldybės atstovams už sudarytas galimybes ieškoti tvaresnių ir modernių architektūros sprendimų. Todėl šiandien Gargždų autobusų stotis yra A++ energinės klasės, beveik nevartojantis energijos pastatas. Šildymui parinktas šilumos siurblys, suprojektuota rekuperacinė sistema, ant stogo suprojektuoti fotovoltiniai saulės moduliai. Sklype taip pat suprojektuotos įkrovimo stotelės elektriniams autobusams.

Projektą sėkmingai užbaigė antrasis rangovas

UAB „Autentė“ Gargždų autobusų stoties projekte perėmė ankstesnio rangovo pradėtus darbus ir sėkmingai užbaigė visą projektą. 

gargzdu stotis

Įmonės „Autentė“ specialistai atliko visus projekte numatytus darbus: buvo apšiltintas pastatas, įrengtas stiklo-aliuminio fasadas, termomedienos fasadas. Atlikta visa pastato vidaus apdaila, įrengtos inžinerinės sistemos, šildymo sprendimai. Taip pat atlikti ir aplinkos tvarkymo darbai: įrengta asfaltuota aikštelė, pėsčiųjų takai. Darbai vyko sklandžiai, tačiau daugiausia kruopštumo pareikalavo fasado darbai, kadangi pastatas nestandartinės apvalios formos. 

Naujoje stotyje grindys buvo įrengtos iš liejamo spalvoto cemento, atliktas pastato šiltinimas PIR plokštėmis, fasadui pasirinkta termomediena. Taip pat buvo įrengta fotovoltinė saulės elektrinė, sumontuoti saulės kontrolės stiklai, kurie vasarą padės sutaupyti energijos pastatui vėsinti. 

Profesionaliai atlikti darbai leido pasiekti projekto tikslą ir sukurti modernų, funkcionalų, aplinką tausojantį, ergonomišką pastatą, kuris tapo miesto vizitine kortele. 

Autente logo

Pasidalykite straipsniu
Komentarai
  • Artūras

    2024-03-22, 14:40  

    koks miestas, tokia ir kortelė

  • Nuomonė

    2024-03-20, 10:16  

    Atsiprašau, nepastebėjau, kad pastato architektas ( maniau, kad jis yra tik interjero architektas) nurodytas tekste, atsiimu savo ankstesnę pastabą.

  • Nuomonė

    2024-03-20, 10:13  

    Skaičiau, kad pastato architektūros autoriai yra architektai, o ne UAB, tad pagal Lietuvos teisės aktų reikalavimus prie architektūros kūrinio vizualizacijų reikėtų nurodyti ir architektų vardus ir pavardes. Tokia mano nuomonė.

  • A.V

    2024-03-20, 7:59  

    Žmonės stovi lauke šąla laukdami. Ir kokia čia nauja autobusų stotis.

  • Alfredas

    2024-03-18, 19:45  

    Nespėjo priimti,kaip nukrito dvi švieslentės.Taip pat išsilupinėja grindinio metaliniai segmentai

Rekomenduojami video