• ruukki
  • tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila

Verslui išlieka patrauklus krovinių gabenimas geležinkeliu (1)

2016 rugpjūčio 2 d.
„Lietuvos geležinkelių“ nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ nuotr.

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ per 2016 m. pirmą pusmetį uždirbo 0,5 mln. eurų grynojo pelno, o krovinių pervežė 23,4 mln. tonų, t. y. 0,4 mln. tonų, arba 1,6 proc., daugiau nei 2015 m. pirmą pusmetį. Tuo tarpu kaimyninės šalys skaičiuoja nuostolius – Latvijos geležinkelių pervežimai, palyginti su 2015 m. pirmu pusmečiu, sumažėjo 19,8 proc., Estijos geležinkelių – 23,3 proc., Baltarusijos geležinkelių – 5,6 proc.

Bendrovė praneša viršijusi strateginiame veiklos plane prognozuotus pirmo pusmečio pervežimo apimčių rodiklius. Vežimo apimtys augo dėl pervežto didesnio naftos ir augalinės kilmės produktų (grūdų) kiekio vietiniais maršrutais.

„Geopolitinė bei makroekonominė aplinka pastaruoju metu nepalanki pervežimų rinkos vystymui. Krizė Ukrainoje, Rusijos ūkio recesija, lėtėjantis Kinijos ekonomikos augimas daro įtaką verslo plėtrai. Tačiau šiandien skaičiuojame pelną, o tai reiškia, kad pasirinktos investavimo ir plėtros kryptys yra teisingos, esame užsitarnavę klientų pasitikėjimą ir gerą vardą“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Ypač pastebimi pokyčiai vietiniame pervežime – per 2016 m. pirmą pusmetį pervežta 6,9 mln. tonų krovinių, t. y. 0,7 mln. tonų, arba 10,9 proc., daugiau nei per 2015 m. pirmą pusmetį. Rezultatams didžiausios įtakos turėjo didesni bendrovės „ORLEN Lietuva“ bei grūdų pervežimai.

Tarptautinių pervežimų rezultatai dėl minėtų geopolitinių ir makroekonominių veiksnių mažiau džiuginantys – per 2016 m. pirmą pusmetį pervežta 16,5 mln. tonų krovinių, t. y. 0,3 mln. tonų, arba 1,8 proc., mažiau nei 2015 m. pirmą pusmetį. Tarptautinių pervežimų mažėjimą lėmė tai, kad iš Rusijos tranzitu per Klaipėdos uostą šiai metais nebevežami naftos produktai bei cheminės ir mineralinės trąšos. Tebemažėja Kaliningrado kryptimi vežamos naftos produktų srautas, sumažėjo iš Baltarusijos per uostą gabenamų trąšų pervežimai.

Vis tik bendrovė turi ambicingų planų, kurie, tikėtina, net ir sunkiomis sąlygomis padės išlaikyti konkurencingumą rinkoje. „Intermodalinio traukinio „Viking train“ sėkmė ir tolesnė plėtra, unikalios dviejų skirtingo pločio vėžių sankirtos vietos – Šeštokų geležinkelio stoties su puikia infrastruktūra intermodalinių vežimų organizavimui išnaudojimas, Vilniaus ir Kauno intermodalinių terminalų įsibėgėjimas, užsimezganti partnerystė su didžiausiomis Kinijos logistikos kompanijomis, pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su didžiausia krovinių vežimo geležinkeliais operatore Europoje „DB Cargo AG“, plėtra į Skandinaviją – tai tik dalis bendrovės plėtros krypčių“, – perspektyvas dėlioja bendrovės vadovas S. Dailydka.

„Lietuvos geležinkelių“ inf.

Komentarai
  • pharma

    2020-10-31, 16:52  

    Na ne visada tie geležinkeliai gerai, aš asmeniškai tik vieną kartą geležinkeliu naudojausi, daugiau visa kita vien tik sunkiasvoris transportas. Ypatingai kai temperatūrinius krovinius vežam, tai jokio geležinkelio nepaimsi.

Nemokami mokymai architektams ir inžinieriams
statyba ir architektura
archicad