Blog

Giuseppe Blengini. Interjero dizaino ir architektūros dermė

Giuseppe Blengini. „Studio Libeskind“ nuotr.

„Dizaino savaitės“ Milane metu italų prekės ženklas CITCO pristatė naujų produktų, sukurtų kartu su žymiais dizaineriais ir architektais, seriją. Vienas įdomiausių šios kolekcijos kūrinių buvo „The Enigma“ – stalas su lentynomis, sukurtas pasaulinio garso architekto Danielio Libeskindo. Baldas pagamintas iš balto marmuro blokų, naudojant preciziškas pjaustymo technologijas.

Stalas „The Enigma“, sukurtas Italijos akmens kompanijai CITCO, iliustruoja D. Libeskindo vikrų ryškių ir sudėtingų geometrinių formų kontroliavimą ir remiasi jo unikaliomis skulptūrinių baldų namams ir biurams dizainų įžvalgomis.

Pristatome interviu su studijos Milane „Libeskind Design“ vadovu Giuseppe Blengini.

Stalas „The Enigma“. CITCO“ ir „Studio Libeskind“ nuotr.

Stalas „The Enigma“. CITCO“ ir „Studio Libeskind“ nuotr.

Ar galėtumėte pasakyti mūsų skaitytojams keletą žodžių apie save: kokia yra Jūsų patirtis ir kokios Jūsų pareigos studijoje „Libeskind Design“?

G. B.: Esu techninis architekto D. Libeskindo vadovaujamos „Studio Libeskind“ direktorius, prisijungiau prie šios kompanijos 2015-aisiais ir greitai tapau atsakingas už dizaino padalinį „Libeskind Design“.

Ar galėtumėte pasidalyti, kaip gimė D. Libeskindo ir CITCO bendradarbiavimas ir kodėl jis susidomėjo šiuo projektu? Jis labiau žinomas kaip architektas, kodėl CITCO ir interjero dizainas?

G. B.: Prieš penkerius metus nusprendėme atidaryti studiją „Libeskind Design“ Milane, todėl kad Italijoje – ypač šiaurės – galite rasti nuostabiausių dizaino kompanijų pasaulyje. Milanas yra ideali vieta įkurti interjero ir produktų dizaino padalinį, nes neįmanoma surasti tokios meistriškumo koncentracijos niekur kitur pasaulyje.

Nusprendėme įsteigti šį departamentą, nes architektūros studijai taip pat yra labai svarbu prisidėti ne tik projektuojant pastatus, bet ir jų interjerą, taip pat ir daiktus, kurie daro įtaką kasdienei žmonių veiklai.

Jeigu kuri architektūrą, turi pagalvoti apie viską: svetaines, vonios kambarius, koridorius, sienas, ištyrinėti dizaino pasaulį tam, kad sukurtum revoliuciją architektūroje.

Žavėjomės CITCO daugelį metų. Jie yra interjero dizaino lyderiai ir vizionieriai, mūsų bendradarbiavimas visai suprantamas. Dirbame su daug kompanijų, tarp jų ir CITCO.

Stalas „The Enigma“. CITCO“ ir „Studio Libeskind“ nuotr.

Stalas „The Enigma“. CITCO“ ir „Studio Libeskind“ nuotr.

Ar Jums, kaip architektui, svarbu, ką žmonės mato, kai jie žiūri į pastatą tarp kitų pastatų? O koks jausmas kyla būnant kambaryje? Ar interjero projektavimas turėtų būti interjero dizainerio darbas? Kalbu ne apie muziejus ar bibliotekas, kur architektūra yra dominuojanti, bet apie pastatus, kur žmonės gyvena ir dirba.

G. B.: Paaiškinsiu šiek tiek kitokiu kampu. Esame studija, kuri visapusiškai traktuoja dizainą, nesvarbu, ar tai būtų namai, mokykla, biblioteka, ar kėdė. Taigi, tai ne tik architektūra ir fasadas – tai viskas.

Dizaineris ir architektas turi mąstyti kartu: kodėl keičiame horizontą, kodėl projektuojame būtent tai. Tas pats galioja ir baldams: jie keičia aplinkinių žmonių interjero suvokimą. Ir privalai pagalvoti, kodėl sukeli šį interjero pokytį ir kokias mintis pažadini žmonėms.

Kaip D. Libeskindas priverčia paprastą žmogų, vaikštantį aplink jo pastatus, įvertinti estetiką? Aš gimiau Rusijoje, kur estetika ir dizaineriai yra vedami blogo klientų skonio ir kaip kažkas gali tą pakeisti?

G. B.: Nesame architektai, kurie priverstinai bruka savo viziją klientams. Kai esame įtraukti į projektą ir diskutuojame apie jį, mes pasirūpiname viskuo: nuo pirmo projekto eskizo iki statybų aikštelės. Visgi paskutinis žodis visada būna D. Libeskindo. Mažiausios pastatų detalės priklauso jam. Taigi, apie mūsų darbą galite galvoti kaip apie stalo teniso žaidimą, kurio vienoje pusėje yra D. Libeskindas, o kitoje – klientas. Visuomet vyksta žaidimas, kuriame pasikeičiama nuomonėmis, ir tai yra mūsų projektavimo procedūra.

D. Libeskindo suprojektuoti pastatai paprastai labai skiriasi nuo aplinkos ir dažniausiai dominuoja kraštovaizdyje. Ar tokia pati situacija su CITCO? Ar tai turėtų sudominti ir atkreipti dėmesį?

G. B.: Visų pirma, leiskite man paaiškinti, kodėl dirbame su CITCO. Bendradarbiavome su jais keliuose skirtinguose projektuose. Jie nepaprastai užtikrinti dėl savo naudojamų technologijų pažangumo ir kokie jie yra geri savo srityje. Taigi, nusprendėme dirbti su jais, nes mums, kaip kūrybininkams, beveik neįmanoma taip giliai pažvelgti į technologijas ir iš tikrųjų įvaldyti tai, ko reikia, norint įgyvendinti nuostabius dizaino kūrinius.

Ar dizainas yra menas?

G. B.: Be abejonės, dizainas yra menas!

Stalas „The Enigma“. CITCO“ ir „Studio Libeskind“ nuotr.

Stalas „The Enigma“. CITCO“ ir „Studio Libeskind“ nuotr.

Studijos Milane „Libeskind Design“ vadovas Giuseppe Blengini – vienas iš konferencijos „Statyba. Architektūra. 4.0“, vyksiančios rugsėjo 21-ąją, Kaune, „Žalgirio“ arenoje, pranešėjų. Į konferenciją vis dar galima registruotis: http://konferencija.peikko.lt

Konferencijos organizatorius – „Peikko“, pagrindiniai rėmėjai – „YIT“, „INHUS“, informacinis rėmėjas – „SA.lt“.

Parašykite komentarą

Atsiliepimų nėra.