Top Baneris

Uostamiesčio Bastionų tiltas – egzaminasir projektuotojams, ir statytojams

2015 vasario 11 d.
Pasidalykite straipsniu

Daugiau nei prieš dešimtmetį užgimusi uostamiesčio Bastionų tilto vizija įgauna realius kontūrus. Milijoninių investicijų pareikalausiantis susisiekimo infrastruktūros objektas taps pirmu Lietuvoje naujai pastatytu judamuoju tiltu po nepriklausomybės atkūrimo. Būsimiems projektuotojams ir statytojams šis projektas, be abejo, žada nemažai iššūkių.

Užtikrins vandens kelio galimybę

Miesto teritorijoje per Danę šiuo metu driekiasi penki tiltai, iš kurių trys – Pilies, Biržos ir Mokyklos gatvės – skirtingus upės krantus jungia centrinėje Klaipėdos dalyje. Naujoji jungtis – Bastionų tiltas su jo tąsa tapsiančia to paties pavadinimo gatve – turėtų tarnauti kaip senamiesčio apylanka, kuria būtų galima nukreipti šiuo metu Biržos tiltui ir Tiltų gatvei tenkančius transporto srautus.

„Tiltas – ne tik gražus simbolinis daiktas skirtingiems krantams sujungti. Pilies, Biržos ir Mokyklos gatvės tiltai yra pagrindinių trijų miesto magistralių dedamoji dalis. Nors šiandien pagrindine senamiesčio Tiltų gatve eismas ribojamas, jis vis tiek labai intensyvus, transporto priemonių keliama vibracija daro žalingą poveikį paveldui“, – įvardijo uostamiesčio mero pavaduotojas Artūras Šulcas.

Atidarius Bastionų tiltą ir nutiesus naują gatvę, ruožas nuo Biržos tilto iki Senosios turgavietės, miesto valdžios planais, turėtų būti skirtas tik pėsčiųjų reikmėms. Skaičiuojama, kad projekto, kurį tikimasi įgyvendinti maždaug per septynerius metus, vertė sieks apie 8,7 mln. eurų.

„Daug kas Lietuvoje nesupranta, kodėl Klaipėdos pakeliamieji tiltai ir jų priežiūra kainuoja brangiau, nes net neįsivaizduoja, kokia sudėtinga jų technologija. Pakeliamieji tiltai užtikrina galimybę mieste judėti dar vienu – vandens – keliu. Šis kelias formaliai driekiasi nuo Danės upės žiočių iki Jono kalnelio tiltuko, tačiau šiandien kalbama apie tai, kad jis turėtų įgauti tęsinį iki Liepų gatvės“, – esminį Bastionų tilto specifiką lėmusį motyvą įvardijo A. Šulcas.

Paskatins pokyčius

Anot pašnekovo, natūralu, kad į tilto projektavimo konkurso sąlygas buvo įtrauktas reikalavimas turėti patirties per pastaruosius septynerius metus projektuojant tiltus su pakėlimo ar pasukimo mechanizmais.

Atviras tarptautinis konkursas jau sulaukė italų ir olandų specialistų dėmesio. Beje, potencialiems projektuotojams palikta galimybė rinktis, ar tiltas turėtų būti pakeliamasis, ar pasukamasis. Teigiama, kad pateiktų siūlymų vertinimo skalėje prioritetu taps ne mažiausios kainos kriterijus, bet pažangūs inžineriniai sprendimai ir architektūrinė raiška.

Klaipėdos mero pavaduotojas A. Šulcas įvardijo, kad ir apimtimi, ir technologiniais sprendimais šis išskirtinis projektas taps kompleksinės pertvarkos centrinėje miesto dalyje pranašu, jį įgyvendinus čia ilgainiui turėtų keistis net keliolika pozicijų.

„Pastaruosius keletą metų visa Lietuva pirko prabangos, o Klaipėda – ūkinių prekių parduotuvėse. Kitaip tariant, kol kiti miestai tvarkėsi aikštes ir kitaip dabinosi, uost amiestis investavo į komunalinį ūkį. Manome, kad šiandien atėjo laikas ir prašmatnioms prekėms. Naujas tiltas tam tikru požiūriu yra prabangos dalykas, nors jo poreikis – neabejotinas, – kalbėjo A. Šulcas. – Tiltas ir nauja gatvė atsiras šalia suplanuotų mažaaukščių bei daugiaaukščių gyvenamųjų namų teritorijų, kurių detalieji planai jau seniai patvirtinti, o Lietuvos ir užsienio investuotojai laukia, kada atsiras ši trasa.


Pasidalykite straipsniu
    Komentarai

    Rekomenduojami video