Top Baneris

Stereotipus laužantis interjeras Paupyje: optinės iliuzijos pasitinka vos įžengus pro duris

2022 vasario 24 d.
Ogilvy biurasTik SA
Norbert Tukaj nuotr.
Pasidalykite straipsniu

Atidaręs niekuo neišsiskiriančias biuro duris, lankytojas patenka tarsi į kitokią realybę. Netikėti optiniai efektai, medžiagų kontrastai ir net dūminės pirties kvapas – toks yra neįprastas naujasis tarptautinės reklamos agentūros „Ogilvy“ biuro interjeras Vilniuje, Paupio rajone.

„Ar tai, ką mato mūsų akys, yra tai, kas yra iš tiesų? Ar galime pasikliauti pirmu įspūdžiu? Ar mūsų vaizduotės lūkesčiai mūsų neapgauna?“ – klausia interjero autorės, architektės Justė Žibūdienė ir Dominyka Šulcaitė (studija „Toota“), pristatydamos savo naujausią darbą.

Optinė iliuzija – vos pravėrus duris

Dažniausiai architektai siekia pabrėžti originalią medžiagų prigimtį, išgryninti jų natūralias savybes. Šiuo atveju autorės pasirinko kitokį kelią – sulaužyti stereotipus ir parodyti, kad įprastos medžiagos gali būti panaudotos sukurti optinei iliuzijai – priešingai, nei galima būtų įsivaizduoti. Žmogus tarsi įvedamas į visiškai kitokią erdvę, nei tikėjosi prieš paliesdamas durų rankeną. Autorių siekis buvo nustebinti netikėtais interjero elementais ir skirtingų medžiagų kontrastais, kuriančiais klaidingą pirmąjį įspūdį.

Prieškambario zonoje sienos ir lubos padengtos tarsi pripūstais, minkštais elementais, kurie, atrodo, tuoj subliūkš nuo stipresnio paspaudimo. Tik palietus juos, paaiškėja, kad jie yra iš metalo ir labai tvirti.

„Mums svarbu buvo papasakoti iliuzijos istoriją, – interjero koncepciją apibūdina J. Žibūdienė. – Pagrindinį svorį skyrėme įėjimui. Tai savotiškas tiltas tarp elementaraus koridoriaus įėjimo durų, pro kurias žengdamas nesitiki nieko, – ir staiga pasitinka kažkas stipriai neįprasto, kas tiesiog kelia emocijas. Pripūstos detalės atrodo minkštos, kol jų nepalieti ir supranti, kad tai – metalas. Šių detalių gamyba buvo kone sudėtingiausias sprendimas visame interjere. Esu labai dėkinga meistrams, kurie sugebėjo tai išpildyti.“

Ko tikėtis kitose erdvėse?

Optinės iliuzijos idėja išlieka keliaujant per visas likusias biuro erdves. Iš išorės šaltas ir skarda dengtas pasitarimų kambarys viduje – minkštas ir ryškus. Lounge zonoje, kurią įprasta matyti minkštą ir atpalaiduojančią, pasitinka griežti „metalizuoti“ baldai – tikra priešprieša šios zonos funkcijai. Ir tik atsisėdus ar palietus juos paaiškėja, kad tai iliuzija. Iš tikrųjų jie yra minkšti ir patogūs.

Medžiu aptaisytas pasitarimų kambarys viduje virsta sudegusiu – medžiaga išlieka ta pati, bet keičiasi jos struktūra, forma ir spalva, nes viduje sienoms dengti autorės naudojo degintas medžio dailylentes. Ir net nepabūgo specifinio kvapo, kuris jaučiamas vos įžengus į šią patalpą – tarsi dūminės senos lietuviškos pirties.

Kiekviena funkcinė zona buvo išskirta atskiru medžiagiškumu, sukuriančiu savitą charakterį. Šaltos medžiagos, tokios kaip betonas, nerūdijantysis plienas, cinkuota skarda, derinamos su minkštomis ir šiltomis: veltiniu, kilimu, medžiu. Neutralūs metalo, betono atspalviai derinami su ryškia raudona įmonės prekės ženklo spalva.

Ogilvy biuras
Norbert Tukaj nuotr.

Sukurti laikui nepavaldų interjerą

Garsios tarptautinės reklamos agentūros „Ogilvy Vilnius“ biuro pirmąjį interjerą kūrė netikėtais ir originaliais sprendimais garsėjęs architektas Valdas Ozarinskas, galima sakyti, industrinio stiliaus ar net high-tech pradininkas mūsų šalyje. Todėl kartelė buvo aukštai iškelta – kompanija, įpratusi prie netradicinės aplinkos ir drąsių sprendimų, ieškojo ir išskirtinės biuro idėjos.

„Mums buvo svarbu sukurti laikui nepavaldų interjerą, todėl pasirinkome tokį kelią. Nenorėjome eiti tendencijų kryptimi, norėjom kažko, kas būtų amžina. Tai savotiškas pirmtako V. Ozarinsko idėjos tęsinys. Buvau stipriai nustebinta, kad interjeras gali būti toks aktualus, tam tikra prasme – pranokti savo laikmetį. Siekėme to paties – nesidairyti į tai, kas dabar madinga ar populiaru, bet kurti interjerą, kuris labiausiai išpildytų viziją“, – sako architektė J. Žibūdienė.

Funkciniai sprendimai

Drąsi ir įspūdinga interjero stilistika nebuvo vienintelė interjero autorių užduotis. Jų tvirtinimu, toks kelias labiausiai atitiko biuro darbuotojų požiūrį: intensyviai naudojamos erdvės turi būti sunkiai nudėvimos, atsparios – tokios, kurių nereikėtų ypač saugoti. Interjeras turi tarnauti žmonėms, o ne atvirkščiai, įsitikinusios jo autorės, todėl jos nesiekė interjero stilistikos paversti dominuojančia. Ne mažiau svarbu buvo ją suderinti su ergonomika, kuri dažniausiai būna standartizuota, o sprendimai – įprasti ir laiko patikrinti.

pastatas

Svarbiausios architektūros, interjero ir paveldo naujienos – nepraleiskite!

[mailpoet_form id="8"]
Ogilvy biuras
Norbert Tukaj nuotr.

„Mums teko nelengvas uždavinys laviruoti tarp šių dviejų užmačių“, – pripažįsta interjero autorės.

Didžiausią įspūdį sukuriančios erdvės – izoliuotos, netrikdančios bendros darbo atmosferos. Biuro planinė struktūra labai tiksli ir detaliai apgalvota. Pagrindinis dėmesys skirtas funkcionalumui, ergonomikai: kompaktiškame 420 kv. m plote teko suprojektuoti gan didelę programą – virš 50 darbo vietų, 5 skirtingo dydžio pasitarimų kambarius, erdvią ir didelę poilsio ir virtuvės zoną bei patogius funkcinius ryšius tarp jų.

„Apšvietimas projektuotas su dideliu dėmesiu: kuo mažiau akinimo, kuo daugiau tikslingos šviesos, tolygiai iššviestų paviršių, – teigia architektės ir patikslina: – Kadangi interjere palikome betonines lubas, kaip atsvarą akustiniams nuostoliams pasirinkome kiliminę dangą. Interjere ji skiriasi spalvomis, kurias skaidėme pagal tūrių idėjas. Visuose pasitarimų kambariuose naudotos akustinės medžiagos luboms. Yra kelios erdvės, kuriose panaudotos medžiaginės sienos.“

Apibendrinant

Nors pirmas interjero įspūdis tarsi kosminio erdvėlaivio, vis tik autorės teigia, kad tikslas buvo papasakoti istoriją apie šiuos įmonės namus, o ne sukurti teminį interjerą. Visos netradicinės medžiagos atspindi iliuzijos mintį, kuri ir yra pagrindinė idėja. „Tai, kad interjeras atrodo kiek futuristinis, – tik to išdava. Bet viliuosi, kad tai reiškia, jog pranoko savo laikmetį“, – sako J. Žibūdienė.

delight_logo

„Išraiškingame interjere apšvietimo elementai nebūtinai turi groti pirmu smuiku, todėl visų šio projekto dalyvių pagrindinis tikslas buvo koncentruotis į apšvietimo kokybę“, – sako įmonės „Delight Lt“ vadovas Laimonas Jucius.

„Ogilvy Vilnius“ biure įmonės komanda įdiegė novatorišką apšvietimo valdymo sistemą, lanksčiai prisitaikančią prie jame dirbančio žmogaus poreikių. Pagal interjero autorių pateiktus brėžinius ir planus, taip pat aptarus paviršių medžiagiškumą, „Delight Lt“ komanda pateikė šviestuvų išdėstymo pasiūlymą, skaičiavo apšviestumą, vizualizavo apšvietimo sprendimus, numatė apšvietimo scenarijų ir rūpinosi, kad darbo vietose nebūtų akinimo.

Vienintelis interjero autorių pageidavimas buvo parinkti pilko atspalvio metalo padengimo šviestuvus, taip derinant juos prie interjero. Visi kiti sprendimai buvo patikėti apšvietimo profesionalams. Virš darbo vietų numatyti kabamieji šviestuvai, skleidžiantys šviesos srautą į viršų ir apačią.

Koridoriuose lubose ant bėgelių įrengti prožektoriukai leidžia nukreipti šviesą norima kryptimi, pasitarimų kambariuose po ažūrinėmis pakabinamosiomis lubomis įrengtų šviestuvų beveik nesimato, todėl jie neakina ir tolygiai apšviečia patalpą. Darbuotojai apšvietimą tiek visame biure, tiek savo darbo vietoje gali valdyti išmaniaisiais telefonais per „Bluetooth“ prieigą.

 

handshake REMIAMAS TURINYS


Pasidalykite straipsniu
Komentarai

Rekomenduojami video