• tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila
  • ruukki

Druskininkai laukia keltuvo starto

2015 spalio 13 d.

Į Druskininkus pažvelgti iš paukščio skrydžio greitai bus galima tiesiogine šio žodžio prasme. Įrengti ir baigiami derinti lynų keltuvai leis praskrieti virš kurorto ir pamatyti neapsakomai vaizdingas apylinkes. Tai pirmasis tokio tipo susisiekimo priemonė Lietuvoje, dovanojantis kelionę oru iš Druskininkų centro per Nemuną iki žiemos pramogų centro „Snow“ arenos.

Teko pasitelkti sraigtasparnį

Pirmojo Lietuvoje lynų keltuvo konstrukcijų montavimo darbus bendrovės „Empower-Fidelitas“ generalinis direktorius Vaclovas Kirkilis pavadino nauja patirtimi, kuri, be abejo, pravers ateityje.

„Anksčiau teko atlikti tik panašaus pobūdžio darbus, pavyzdžiui, montuoti elektros perdavimo linijas. Bet tokių oro linijų atramų statyba ir laidų tempimas neprilygsta projektui Druskininkuose. Čia ir atramos visiškai kitokių matmenų, ir lynui tempti prireikė gerokai didesnių pajėgumų“, – pasakojo V. Kirkilis.

Lyną užkelti ant atramų būtų buvę kur kas paprasčiau nuo žemės per mišką pasidarius taką. Tačiau medžių kirsti neleista, o laisvos vietos manevrams irgi nebuvo. Be to, lyną reikėjo perkelti ir per Nemuną.

Šiems darbams buvo pasitelktas sraigtasparnis. Iš pradžių manyta, kad užteks lengvesnio, tačiau prireikė kur kas galingesnio sraigtasparnio. Iš pradžių užtraukta 10 milimetrų storio virvė. Šią pasitelkus buvo užtraukta 16 milimetrų virvė, paskui 16 milimetrų trosas ir tik tuomet pagrindinis 40 milimetrų storio lynas. Tempimo darbams buvo naudojamos galingos tempimo mašinos iš Estijos – jau tempimo pradžioje pagrindiniam lynui išjudinti reikėjo 7,5 tonos tempimo jėgos.

„Pasikankinti teko“, – juokavo V. Kirkilis ir pridūrė, kad tempiant lyną šis negalėjo liestis su medžių viršūnėmis, kad nepatektų šiukšlių, nesusidarytų papildomos trinties.

Lynus pinti mokė italai

Prieš tempiant lyną laukė pagrindinis darbas – sumontuoti atramas. Trys 52 metrų aukščio metalinės atramos buvo surenkamos pasitelkus kranus.

Labai atsakingas buvo ir lyno supynimo procesas. Jo dalys turėjo būti vientisos, be menkiausių išlindusių galiukų. Antraip slinkdamas lynas gadintų važiuoklę ir pats dėvėtųsi. Pynimo darbams vadovauti buvo pasikviesti italai, kurie turi nemažos patirties.

„Mūsų darbuotojai buvo pagirti už kokybiškai atliktą darbą. Čia irgi buvo nauja patirtis, tokio darbo anksčiau neteko atlikti“, – sakė bendrovės „Empower-Fidelitas“ vadovas.

Kelionė trunka 5 minutes

Druskininkiečius ir kurorto svečius iš viso aptarnaus keturios maždaug 45 metrų aukštyje judančios apžvalgos kabinos – gondolos. Kiekvienoje jų tilps po 10 keleivių. Gondolos nuolat judės priešingomis kryptimis – dviem pajudėjus su keleiviais nuo „Snow“ arenos, kitos dvi judės nuo vandens parko. Keltuvais per Nemuną nuo vandens pramogų parko iki slidinėjimo trasų bus galima nukeliauti per maždaug 5 minutes.

Visas atstumas yra daugiau kaip kilometro ilgio. Skaičiuojama, kad per valandą lynų keltuvu galės pasinaudoti apie 500 keleivių. Druskininkų gidų asociacija planuoja šią trasą įtraukti į apžvalgos ekskursijos maršrutą. Tikimasi, kad turistai paliks automobilius stovėjimo aikštelėse ir keltuvu naudosis kaip visuomenine transporto priemone, taip mažindami taršą mieste.

Lynų keltuvo projekto vertė siekia 3,5 mln. eurų. Pusė lėšų gauta iš Klimato kaitos specialiosios programos, kitus pinigus skyrė bendrovė, su kuria savivaldybė yra sudariusi keltuvo nuomos ir priežiūros sutartį trisdešimčiai metų.

Komentarai

statyba ir architektura
archicad