Siekiant pagerinti eismo saugą ir Lietuvos regionų pasiekiamumą, per artimiausius dvejus metus šalies keliuose bus rekonstruota 13 pavojingų sankryžų, prie krašto kelių bus nutiesta apie 12 km dviračių takų, taip pat planuojama patobulinti ir automatizuoti keliuose fiksuojamų duomenų apdorojimą. Šie darbai bus atlikti įgyvendinant 15,4 mln. eurų vertės inžinerinių eismo saugos priemonių diegimo projektą, kuriam susisiekimo ministro įsakymu skirta daugiau kaip 11 mln. eurų Europos Sąjungos fondų investicijų.
Lietuvos kelių saugai gerinti pasirinktos veiksmingiausios inžinerinės priemonės – žiedinių sankryžų bei pėsčiųjų ir dviračių takų įrengimas.
Didžiąją dalį projekte numatytų sankryžų – 11 iš 13 – planuojama rekonstruoti į saugesnes žiedines. Jos bus apšviestos, sankryžų ribose bus nutiesti pėsčiųjų ir dviračių takai. Dar dvi keturšales sankryžas numatoma rekonstruoti įrengiant saugumo saleles pagrindiniame ir šalutiniuose keliuose bei apsauginius atitvarus. Ties kai kuriomis sankryžomis numatoma įrengti papildomas posūkių juostas, autobusų sustojimo aikšteles. Sankryžų rekonstrukcijos darbai vyks Alytaus, Kretingos, Kupiškio, Mažeikių, Pakruojo, Radviliškio, Skuodo, Šakių, Šalčininkų ir Šilutės rajonuose.
Nauji pėsčiųjų ir dviračių takai bus skirti kasdieniam susisiekimui tarp gyvenamųjų vietovių pagerinti. ES fondų lėšomis du beveik 6 km ilgio takus planuojama nutiesti Raseinių ir Kauno rajonuose. Pėsčiųjų ir dviračių takas palei krašto kelią Nr. 146 Raseiniai–Šilinė sujungs Kalnujų gyvenvietę ir Raseinių miestą. Kitas pėsčiųjų ir dviračių takas bus nutiestas Kaune nuo Vilijampolės iki Salių kaimo, su krašto keliu Nr. 232 Vilijampolė–Žeimiai sutampančioje Panerių gatvėje. Šie takai žmonėms leis išvengti pavojingų eismo situacijų, saugiau pasiekti namus, mokyklą, parduotuvę ar autobusų stoteles. Tyrimų duomenimis, kelio ruože, prie kurio nutiesiamas dviračių takas, net 5 kartus sumažėja eismo įvykių, kuriuose nukenčia žmonės.
Įvairiuose šalies regionuose prie valstybinės reikšmės krašto kelių bus įrengta 30 naujų stacionarių taškinių greičio matuoklių. Greičio matuokliais fiksuojamiems duomenims sparčiau apdoroti bus tobulinamas Administracinių nusižengimų registras. Šį registrą taip pat planuojama susieti su daugiafunkce pažeidimų kontrolės sistema, automatizuoti duomenų apdorojimą ir pažeidimų protokolų išrašymą. Tikimasi, kad nauji greičio matuokliai dažniau paskatins vairuotojus keliuose neviršyti leistino greičio, o pažangiai apdorojant duomenis pagreitės pažeidėjų nustatymo ir baudų už pažeidimus išieškojimo procesas.
Susisiekimo ministerijos inf.