EAT atlikto tyrimo duomenimis, 25 proc. Europos sąjungos šalių prakikantams už darbą mokama labai mažai arba nemokama išvis. Nesąžiningo praktikanto išnaudojimo – darbo be užmokesčio (arba su labai mažu užmokesčiu) – tema itin aktuali D. Britanijoje, Airijoje. Be to, trūksta reguliavimo, kokios kvalifikacijos specialistas turėtų prižiūrėti praktikanto darbą, kokias užduotis praktikantas turi atlikti praktikos metu.
Rugpjūtį Kretoje vykusioje konferencijoje EAT, ENHSA (Europos architektūros mokyklų vadovų asociacija), ir EAAE (Europos architektūros mokyklų asociacija) diskutavo apie tai, koks bus architektas 2020–2030 metais. Konferencijoje kalbėta, jog sprendimai, liečiantys mokyklas, priimami ne pačių mokyklų, o politikų, kurie neturi sąsajų su akademine realybe.
EAT darbo grupė ketina parengti su edukacija susijusių temų sąrašą. Taip pat nuspręsta įsteigti EAT prizą geriausiam architektūros studijų baigiamajam darbui. Apie šį konkursą daugiau informacijos žadama pateikti šiemet spalio pabaigoje.
Tematinė grupė „Profesinė praktika“
Viešųjų pirkimų ir architektūrinių konkursų grupė baigia koreguoti rekomendacijas, kaip Europos sąjungoje turėtų būti organizuojami architektūros viešųjų pirkimų konkursai. Pasak grupės atstovų, rekomendacijas kiekviena EAT organizacija-narė turės pritaikyti prie vietinės specifikos, atsižvelgiant į taip, kaip Viešųjų pirkimų direktyva taikoma konkrečioje šalyje. Be kitų aspektų, rekomendacijose siūloma apibrėžti, kaip konkursų procese galėtų dalyvauti visuomenė (pvz., formuojant konkurso užduotį), kaip turėtų būti įvardijami vertinimo kriterijai (žemiausiai kainai nesuteikiant prioriteto), siūloma pratęsti projektų įgyvendinimo terminą nuo 3 iki 10 metų. Taip pat siūloma mažinti reikalavimus dėl dalyvių profesinės patirties: 10 metų patirties reikalavimas neleidžia konkurse dalyvauti jauniems architektams.
EAT rekomenduoja skelbiant konkursą architektūriniam, urbanistiniam objektui, įteisinti specifinę procedūrą, kurioje dizaino konkursas būtų derinamas su derybomis, ir atsisakyti kitų konkurso organizavimo būdų, kaip, pvz., elektroninis aukcionas. Kaip pastebėjo EAT, dabartinėje direktyvoje užsakovas yra laisvas pasirinkti bet kokią procedūrą, o iš jų dauguma neužtikrina kokybiško projekto pasirinkimo. EAT neseniai pateikė oficialų paklausimą EK, klausdama, ar būtų galima įteisinti EAT siūlomą specifinę architektūrinio konkurso organizavimo schemą. Nuo EK atsakymo, kaip teigia EAT, priklausys EAT rekomendacijų turinio korekcijos.
Draudimo ir paslaugų apmokėjimo tema dirbanti darbo grupė šiuo metu renka informaciją apie paslaugų apmokėjimo sistemas ES šalyse. Grupės vadovė R. Schagemann perspėjo, jog Europos Komisija neseniai šalims-narėms išsiuntė klausimyną apie draudimo reikalavimus ir garantijas paslaugų tiekėjams („Insurance requirements and guaranties for service providers“), tačiau nėra aišku, kurios ministerijos jį įpareigotos atsakyti – tai labai apsunkina architektų organizacijų dalyvavimą pildant klausimyną. Be, to, oficiali klausimyno atsakymo data – 2014 spalio 6 d.
Taip pat EAT aiškinasi geriausius būdus, kaip architektai dirba skirtingose ES valstybėse, kaip reglamentuojamas jų paslaugų draudimas. Šia tema bus siunčiamas klausimynas.
Paslaugų eksporto darbo grupės nariai dalyvavo susitikimuose su atstovais iš Kanados ir JAV, derindami architektūros paslaugų eksporto pozicijas bendros ES prekių ir paslaugų mainų sutarčių kontekste.