Kauno technologijų mokymo centras (KAUTECH) aktyviai prisideda prie šalies statybos sektoriaus stiprinimo – čia ruošiami įvairūs statybos sektoriaus specialistai. Kad absolventai būtų pasirengę šiandienos darbo rinkos iššūkiams, daug dėmesio skiriama praktiniam mokymui, susipažinimui su naujausia įranga ir realiomis darbo situacijomis, pažangiomis medžiagomis ir technologijomis.
Ypatingas dėmesys techniniams įgūdžiams
Kauno technologijų mokymo centro misija – ugdyti atsakingus, kvalifikuotus ir inovatyviai mąstančius statybos specialistus, gebančius prisitaikyti prie nuolat kintančios rinkos. Todėl ypatingas dėmesys skiriamas ir teorinėms žinioms, ir techniniams įgūdžiams.
„KAUTECH ruošiami praktiškai visų statybos specialybių specialistai, taip pat energetikos srities specialistai, dirbsiantys su atsinaujinančių energijos šaltinių, šildymo, vėdinimo, oro kondicionavimo sistemomis. Mokymo programose visada derinama teorija ir praktika: teorija suteikia pagrindinių žinių, o praktinių užsiėmimų metu mokiniai susipažįsta su veikiančia įranga, su kuria susidurs pradėję dirbti – mokosi montuoti vamzdyną, šilumos siurblius, kondicionierius, grindinį šildymą.
Praktinių darbų klasėse mokiniai aiškiai pamato, kas jiems pavyksta, ko nesupranta. KAUTECH suteikia daugiau nei profesijos pagrindus, pavyzdžiui, mūsų absolventai ne tik moka sumontuoti vėdinimo sistemą, bet ir gali apskaičiuoti oro srautą, parinkti ortakio skersmenį.
Mokiniai supažindinami ir su skaitmeninėmis technologijomis, kad mokymas neatsiliktų nuo spartaus rinkos progreso“, – pasakoja Kauno technologijų mokymo centro Energetikos skyriaus profesijos mokytojas ir UAB „Venterma“ vadovas Arūnas Skunda.
KAUTECH vadovai ir dėstytojai vertina partnerių paramą
„Didelės kompanijos turi pačias naujausias technologijas, tad jų partnerystė, dalijimasis naujausia informacija labai vertingas ne tik mokiniams, bet ir mokytojams. Partnerių dėka mes net pirmieji gauname naujausią informaciją, tik paskui ji pasiekia rinką. KAUTECH klasėse ir dirbtuvėse yra įvairių gamintojų įranga, todėl mokiniams galime parodyti, kuo ji skiriasi, pademonstruoti skirtingus veikimo principus.
Labai svarbu, kad besimokydami būsimieji specialistai turi galimybę dirbti įmonėse pagal pameistrystės programą, kur papildomai įgauna praktinių žinių, pamato specifinius dalykus, prie jų prisiliečia. Nemaža dalis profesijos mokytojų verslauja statybos srityje arba dirba šios srities įmonėse, todėl turi ne tik daug teorinių žinių, bet ir praktinės patirties“, – sako Arūnas Skunda.

KAUTECH mokymo programos koreguojamos atsižvelgiant į realią situaciją. Pasak Arūno Skundos, fundamentalūs teoriniai dalykai lieka nepakitę, bet atsiranda naujos technologijos, medžiagos, reikalavimai, tad mokinius būtina supažindinti su visomis naujovėmis.
„Mokiniai labiau motyvuoti mokytis, kai gauna pačią naujausią informaciją ir gali teorines žinias patikrinti praktikoje, su naujausia įranga. Mūsų programos visada pritaikomos prie kintančios situacijos Be to, KAUTECH stebi rinką, prireikus mokymo centras rengia naujų profesijų mokymus“, – pažymi KAUTECH profesijos mokytojas.
UAB „Airwave Lietuva“ direktorius Artūras Paškauskas
Šešerius metus vystome „Airwave Academy“ programą, vedame teorinius ir praktinius mokymus. Pristatome atstovaujamų įrenginių montavimo ypatybes, paleidimo ir derinimo procesą, techninius niuansus, padedančius sklandžiau atlikti montavimo darbus. Kauno technologijų mokymo centras turi tokią pat specialistų ruošimo viziją kaip ir mes, progresyviai žiūri į ateities energetikos iššūkius, nebijo studentams pristatyti naujausių (dažnai sudėtingesnių) technologijų.
Šiuo metu padedame įrengti MIDEA mokymų klasę: atvežėme reikalingą įrangą, sutarėme dėl mūsų specialistų paskaitų integravimo į mokymo centro programas.
Klasėje numatėme sumontuoti šilumos siurblius „oras–oras“, „oras–vanduo“, veikiančią VRF tipo kondicionavimo sistemą su visų tipų vidiniais blokais. Tai naujausios kartos įrenginiai. Studentai mokysis montuoti, atlikti paleidimo ir derinimo darbus, remontuoti konkrečius rinkoje paplitusius įrenginius. Baigę mokslus, jie bus labai laukiami darbo rinkoje.
Planuojame perkelti dalį „Airwave Academy“ mokymų į KAUTECH, kur mūsų specialistai ves temines paskaitas apie specifines įrenginių kategorijas, jų montavimo, eksploatavimo ypatybes. Nuolat palaikome ryšį su šiuo mokymo centru, reguliariai tariamės, kokia kryptimi juda rinka, kokių kompetencijų darbuotojų jai reikia.
Suteikdamas galimybę mokytis ir dirbti su naujausiomis technologijomis, KAUTECH sukuria daugiau pridėtinės vertės mokiniams, tad džiaugiamės galėdami prisidėti ne tiek įranga mokymų klasei, kiek galimybe pasidalinti žiniomis ir padrąsinti toliau rinktis inžinieriaus / energetiko kelią.
UAB „Danfoss“, pardavimų vadovas Ernestas Blažys
Mūsų ir KAUTECH perspektyvos matymas labai panašus, bendradarbiavimas trunka apie 10 metų. Išmaniųjų technologijų vystymosi tempas didina gerų, apmokytų ir motyvuotų specialistų poreikį, nebijančių priimti sudėtingesnius sprendimus. Tad „Danfoss“ ir KAUTECH partnerystė – tai galimybė mokiniams pristatyti naujausių produktų ir sprendimų mokomuosius stendus, teikti specialistų konsultacijas.
Organizuojame Jaunųjų montuotojų čempionatą, padedame įrengti išmaniąją klasę.
Mokymo klases „Danfoss“ aprūpina pastatų šildymo ir vėsinimo sistemų valdymo įranga. Turėdami veikiančią sistemą, būsimi specialistai mokosi ją prijungti, konfigūruoti, imituoti galimus iššūkius realiame objekte.
„Danfoss“ specialistai veda praktinius sistemų balansavimo, grindinio šildymo išmaniojo valdymo mokymus. Turime moderniausias skaitmenines mokymosi platformas ir jomis dalijamės su KAUTECH.
„Danfoss“ net tik prekiauja inovatyviais sprendimais, bet ir aktyviai prisideda prie specialistų kompetencijų ugdymo, tad ir toliau investuosime į KAUTECH mokymosi bazes, atnaujinsime įrangą, siūlysime mokymų programas ir ekspertines žinias. Norime, kad būsimieji specialistai jau besimokydami susipažintų su naujausius ES reglamentus atitinkančiomis sistemomis: nuo pažangių šilumos reguliavimo technologijų iki sprendimų, leidžiančių efektyviai valdyti energijos vartojimą.
Įsitraukimas į KAUTECH veiklą padeda kurti stiprius mokymo įstaigos ir realios darbo rinkos ryšius, o tai yra vienas iš veiksmingiausių būdų spręsti specialistų trūkumo problemą.












