Paskelbtas svarbaus „Rail Baltica“ ruožo konkursas

Paskelbtas svarbaus „Rail Baltica“ ruožo konkursas

„Rail Baltica“
Viso „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimas kainuos apie 5,8 mlrd. Eur. SA archyvo nuotr.

„Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė projekto „Rail Baltica“ rangos darbų pirkimo konkursą nutiesti europinės vėžės geležinkelį nuo Kauno iki Palemono. Šis ruožas sujungs nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos nutiestą „Rail Baltica“ geležinkelį su Palemone esančiu Kauno intermodaliniu terminalu (KIT). Potencialūs rangovai pasiūlymams pateikti turi mėnesį – iki 2017 m. rugpjūčio 1 dienos.

Sujungus „Rail Baltica“ su KIT, Palemone pradės veikti didžiausias Baltijos šalyse krovinių, vežamų skirtingų standartų geležinkeliais, perkrovimo punktas.

„Mes labai kruopščiai rengėmės šiam konkursui, siekdami patobulinti technines sąlygas ir į konkursą pritraukti kuo daugiau rangovų, organizavome viešą susitikimą su projektu besidominančiais rangovais, gegužės mėnesį paskelbėme techninės specifikacijos projektą prašydami suinteresuotų rinkos dalyvių susipažinti su projektu ir pateikti savo pastabas bei pasiūlymus dėl projekto“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „Rail Baltica statyba“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Norint paruošti optimalias technines sąlygas konkurso dalyviams, tam tikrus darbus leista siūlyti atlikti kitaip nei nurodyta techninėje specifikacijoje, pvz., kitokiais būdais, technologijomis, medžiagomis ir/ar techniniais sprendimais. Visą informaciją apie pirkimą galima rasti čia.

Konkursą laimėjęs rangovas turės parengti projektinę dokumentaciją, įrengti naują 1435 mm vežės pločio kelią (europinė vėžė) bei rekonstruoti esamą 1520 mm vėžės pločio geležinkelio kelią. Taip pat rekonstruoti viadukus, požemines pervažas, pėsčiųjų tunelius bei atlikti kitus sutartyje numatytus darbus.

Šiuo metu jau pradėtas statyti aplinkelio ruožas Jiesia-Rokai. Pagal poreikį ruošiamasi skelbti vieną ar du konkursus likusios aplinkelio atkarpos nuo Rokų iki Palemono statybai. Planuojama, kad konkursų laimėtojai aplinkelį, per kurį bus nukreiptas visas krovininių traukinių eismas, pastatys ne vėliau kaip iki 2020 metų pabaigos.

Įgyvendinant projektą „Rail Baltica“ svarbiausia – atnaujinti tiesioginį Baltijos valstybių susisiekimą geležinkeliu su Europos Sąjungos šalimis, sujungti moderniu europinio standarto vėžės geležinkeliu tokias Europos valstybių sostines kaip Talinas, Ryga, Vilnius, Varšuva, Berlynas, o ateityje pailginti maršrutą prijungiant daugiau miestų iki pat Venecijos.

Nutiesus „Rail Baltica“ geležinkelį nuo Kauno iki Talino, kurio ilgis bus 700 km, kelionė iš Vilniaus į Taliną truks 4 val. 28 min., o iki Rygos – vos 2 val. 28 min. Viso projekto įgyvendinimas kainuos apie 5,8 mlrd. Eur. Projektą numatoma pabaigti iki 2026 metų.

Temos: „Rail Baltica“, Geležinkelių infrastruktūra, Lietuvos geležinkeliai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai