Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) bendradarbiaudamas su VGTU inžinerijos licėjumi pirmąsyk organizavo projektavimo pamokas 12 klasės mokiniams. Šių užsiėmimų tikslas buvo supažindinti moksleivius su projektavimo technika ir metodais bei praktiškai įtvirtinti žinias sukuriant virtualų miestą.
Pirmiausia mokiniai turėjo pasiskirstyti į grupes ir išanalizuoti, kokie statiniai mieste yra svarbūs. Kiekviena komanda išsirinko po vieną statinį ir su juo dirbo viso semestro metu: detaliai aprašė statinio paskirtį, formą, rado panašių pastatų atitikmenų Lietuvoje bei svetur. Iš atliktos analizės išsirinkę labiausiai patikusį pavyzdį jie pradėjo formuoti skaitmeninį jo modelį. Buvo sukurti eskizai ir pasiruošta statinio modelio projektavimui.
Užsiėmimų metu mokiniai susipažino su profesionalams skirtais skaitmeninės statybos (BIM) projektų rengimo įrankiais ir juos taikydami modeliavo supaprastintą pasirinkto statinio modelį.
Po užsiėmimų visų grupių projektai buvo sujungti į vieną bendrą dviejų miestų modelį, kuris buvo perkeltas į virtualią erdvę. Paskutinio užsiėmimo metu mokiniai apsilankė VGTU „LinkMenų fabriko“ virtualios realybės (VR) laboratorijoje, kur susirinkusiems pristatė savo komandos projekto koncepcijas ir tai, kaip jiems sekėsi įgyvendinti pasirinkto projekto idėją. Pristatymo metu mokiniai, mokytojai ir licėjaus direktorė pasivaikščiojo po virtualius mokinių sukurtus miestus.
VGTU Fundamentinių mokslų fakulteto Inžinerinės grafikos katedros lektoriaus Edgaro Timinsko teigimu, šis kompleksinis bendradarbiavimas su VGTU „LinkMenų fabriku“ praplėtė tradicinio mokymosi ribas ir pakeitė įprastą sėdėjimą auditorijoje arba klasėje. „Ateityje tikimės dar šaunesnių bei įdomesnių projektų. Gal net pagalvosime apie futuristinius miestus, kurie galėtų būti statomi ne tik žemėje, bet ir kitose planetose. Juk virtualus pasaulis yra beribis“, – sakė mokinių darbui vadovavęs E. Timinskas.
VGTU inf.