Moksleiviai kūrė Muzikos namus Kaune: sprendė realias problemas, konsultavosi su ekspertais

Moksleiviai kūrė Muzikos namus Kaune: sprendė realias problemas, konsultavosi su ekspertais

ktu inžinerija

Realiais iššūkiais ar problemomis grįstas mokymas, jau tampantis norma akademinėje aplinkoje, skinasi kelią ir į  Lietuvos mokyklas. KTU Statybos ir architektūros fakulteto (KTU SAF) komanda tokiais principais grįstą projektą „Design. Engineer. Constuct! Lithuania!“ (DEC LT) realizuoja jau antrus metus ir toliau sėkmingai į veiklas įtraukia kūrybingus moksleivius.

Šiemet projektas DEC LT subūrė daugiau kaip 60 dalyvių iš 4 mokyklų. Dalyviams teko užduotis sukurti savo svajonių Muzikos namus Kaune. 

Veiklose dalyvavę moksleiviai iš Kauno „Saulės“, Vilniaus „Žemynos“, Panevėžio J. Balčikonio gimnazijų bei KTU inžinerijos licėjaus pristatė savo visus metus kurtus projektus specialiai suburtai ekspertų komisijai, kuri dalyvius įvertino už skirtingus pasiekimus.

Papasakoti sumanymus ir argumentuoti priimtus sprendimus projekto dalyviams teko pristatant savo darbo vaisius skirtingų sričių profesionalams: KTU SAF dėstytojams, studentams, socialiniams partneriams, tarp kurių – architektai Gintaras Balčytis, Egidijus Kasiukaitis, LRT OPUS ir  inžinerinių įmonių atstovai, kitų sričių profesionalai.

Musicada

Nuo logotipo iki 3D modelio

„Projekto  metu nuolat dirbome prie praktinių užduočių: vis ką nors braižėme, kūrėme, tad įgijome naudingos patirties įvairiose srityse, pradedant nuo projektuojamo pastato pavadinimo ir logotipo, baigiant 2D bei 3D pastato vizualizacijų kūrimu”, – teigė antrus metus DEC LT dalyvaujantis KTU inžinerijos licėjaus moksleivis Matas Binderis. Jo komanda „Musicada“ buvo įvertinta 2 ekspertų apdovanojimais bei pačių moksleivių išrinkta kaip geriausią projektą pateikusi komanda.

 „Norime moksleivius skatinti mokymąsi sieti su tikrove, ieškoti sąsajų tarp aplinkos, reiškinių, istorijos ir kuriamo objekto. Moksleiviai projekto metu dirbo komandose, kur buvo skatinamas darbų pasidalinimas, bendradarbiavimas, sprendžiant iškeltus uždavinius. Projektu siekiama, kad moksleiviai ne tik gebėtų rinkti ir naudoti reikalingą informaciją, bet ir imtis atsakomybės, turėtų savo nuomonę ir ją apginti, taip pat teorines žinias sietų su praktiniu darbu“, – projekto tikslą paaiškina KTU SAF Architektūros dėstytoja ir DEC LT projekto koordinatorė Laura Jankauskaitė-Jurevičienė.

Per mokslo metus iš viso įvyko per 15 įvairių susirinkimų ir nuotolinių renginių.

Carmen

Įvertino komandų darbus

Moksleivių visų metų darbą birželio pradžioje įvertino ekspertų komisija, kuri išrinko 6 skirtingose srityse geriausiai pasirodžiusias komandas. Dalyviai ekspertams pateikė savo projektų pristatymus vaizdo įrašu, projekto aprašymus bei plakatus.

Susumavus 15 vertintojų rezultatus, Panevėžio J. Balčikonio komanda „K.N.B“ laimėjo nominaciją: už geriausius konstrukcinius ir inžinerinius sprendimusUž geriausią išplanavimą bei už geriausią pristatymo įrašą nominacijas gavo KTU inžinerijos licėjaus komanda „Musicada“. Geriausios idėjos bei už geriausią 3D brėžinį nominacijos iškeliavo į Kauno „Saulės“ gimnazijos komandos „VIVACE“ rankas. Ši komanda paruošė 3D brėžinį  su profesionalų naudojama programa „Open BuildingsDesigner“. Uždarymo renginio metu dalyviai patys rinko „Tautos balso“ nominaciją. Daugiausia palaikymo sulaukė „Musicada“ komanda.  

KaunoSaulsgimnazija

Įsitraukė ir studentai

„Design. Engineer. Construct! Lithuania“ projektas iš moksleivių pareikalavo kantrybės ir nuoseklumo, kadangi buvo vykdomas ne tik visus metus, bet ir dėl susiklosčiusios padėties šalyje vykdytas nuotoliniu būdu. Surengta apie 15 virtualių susitikimų ir renginių. Didžioji dalis veiklų ir užsiėmimų vyko ne įprastų pamokų metu, o pasibaigus joms – vėlyvomis popietėmis.

Pasak organizatorių, DEC LT projektas yra tarpdisciplininis, glaudžiai susijęs su architektūros bei statybos inžinerijos sritimis. Moksleiviams keliamas uždavinys –  ne tik suprojektuoti statinį, duotoje teritorijoje, bet ir parinkti tinkamiausius inžinerinius ir konstrukcinius sprendimus.

Tarpdiscipliniškumas yra būdingas ir KTU realizuojamai Architektūros studijų programai, kurioje taip pat yra taikomi įvairūs mokymosi metodai bei projektuojama sujungiant architektūrines bei inžinerines sritis. Skirtingi moduliai, siekdami skirtingų tikslų, naudoja projektinį, dizainu grindžiamo mokymosi, problemų sprendimų grįstą, iššūkiais grįstą metodus.

KTUIninerijoslicjus

„Studentams taip pat svarbi mokymosi dalis yra ne tik gebėti suprojektuoti, pristatyti ir apginti savo pastato projektą, bet ir gebėti savo žinias perduoti kitiems, todėl DEC LT projekte, kaip konsultantai, dalyvauja ir studentai“, – pastebi DEC LT projekto koordinatorė L. Jankauskaitė-Jurevičienė.

Projektas bus tęsiamas ir kitais metais. Prie jo prisijungti planuoja ir Šiaulių J. Janonio bei Klaipėdos Ąžuolyno gimnazijos.

Šių metų „Design. Engineer. Construct! Lithuania“ projekto partneriai: „Class of your own“, „Bentley Systems“, KTU Išmaniųjų miestų ir infrastruktūros centras, LRT OPUS.

Pirmaisiais projekto metais 3 mokyklų moksleiviai kūrė savo svajonių viešbučius Londone.  

Tarpinisrenginys
PanevioJBalikoniogimnazija
Temos: Design. Engineer. Constuct! Lithuania!, KTU

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai