Galvojant apie šių liftų diegimą Lietuvos pastatuose, teko įvertinti ir tai, kad, nors būtų optimalu tą pagaminamą energiją priduoti į elektros tinklą, Lietuvoje tai nėra patrauklu: tai jau būtų laikoma maža elektrine, o tokių įrenginių projektavimas, įteisinimas ir kvotos kainuoja labai brangiai. Tad rastas kitas sprendimas – elektros energija kaupiama akumuliatoriuje. „Akumuliatorius irgi kainuoja, bet jam nereikia leidimų, derinimų ir pan.“, – komentavo J. Kazakevičius.
Akumuliatorius kartu su patobulintu dažnio keitikliu ir pavara atsiperka per 20 metų. Bet yra galimybių susigrąžinti pinigus ir anksčiau. „Prie turimo dažnio keitiklio ir pavaros galima jungti bet kokį alternatyvios energijos šaltinį – saulės fotoelementus, vėjo jėgaines, pedalus ar žiurkėnus – ir taip krauti saulės ar vėjo lifto („Schindler Hybrid Solar “ ar „Schindler Hybrid Wind Power“) akumuliatorių“, – aiškino „Klaipėdos lifto“ vadovas.
Ir atvirkščiai – akumuliatoriaus sukauptos elektros energijos perteklių galima naudoti laiptinėms apšviesti ir panašioms reikmėms. Naudojamas įrenginys tokiu būdu atsipirktų greičiau. J. Kazakevičius pabrėžė – jeigu gyventojai rengiasi naudoti, pavyzdžiui, saulės fotoelementus ne tik liftui varyti, bet ir laiptinėms apšviesti ar panašiai, jie kartu su novatorišku liftu gaus apie 70 proc. šioms funkcijoms reikalingos įrangos.
Apsaugo nuo nemalonių trikdžių
„Klaipėdos liftas“ jau siūlo savo klientams rinktis liftą su novatoriška „Schindler“ technologija. Vienas hibridinis liftas jau sumontuotas Klaipėdos daugiabutyje – įmonė kol kas laukia namo administratoriaus sprendimo, ar jis norės jungti prie elektrą generuojančios pavaros daugiau šaltinių. Vis dėlto pati pavara jau veikia, ir „Klaipėdos lifto“ komandai smagu stebėti, kaip išjungus elektrą liftas toliau važiuoja.
Hibridinių liftų įrengimas ypač prasmingas tuose rajonuose, kuriuose periodiškai kyla problemų dėl elektros tiekimo trikdžių. Tokie liftai itin tinkami įrengti viešosiose vietose – ten, kur žmonės keliami į apžvalgos terasas, klubus ar pan.
„Šiuolaikiniuose liftuose jau ne naujiena sistema, kuri dingus elektros energijai, naudodama atsargas iš nedidelių akumuliatorių, liftą nuleidžia iki artimiausio aukšto ir atidaro duris, taigi nereikia laukti meistrų, – priminė J. Kazakevičius. – Bet ši papildoma opcija kainuoja, o šiuo atveju perkant tokią hibridinę sistemą ji gaunama kaip nemokamas priedas. Tada investicija atsiperka greičiau nei per 20 metų.“
Kitas dalykas – naujasis liftas keleivius nuleidžia ar pakelia ne iki artimiausio, o iki reikiamo aukšto. „Tai ne smulkmena: jei liftas kelia žmogų su negalia, šis neapsidžiaugs išleistas ne savo aukšte, ką ir kalbėti apie tuos, kurie lieka įkalinti pastate, kol atsiras elektra“, – pastebėjo Klaipėdos įmonės vadovas. Dingus elektrai liftas veikia ir toliau – tiek, kiek įprastai trunka atkurti elektros energijos tiekimą.
„Akumuliatorių energijos standartiškai užtektų užkelti ir nuleisti kad ir visą autobusą neįgaliųjų“, – patikino J. Kazakevičius. Kaip tik dėl šio išskirtinumo „Klaipėdos liftas“ jau gavo ir antrą užsakymą hibridiniam liftui įrengti – tokio panoro vieno uostamiesčio komercinio pastato savininkai, kurie neretai sulaukia neįgalių lankytojų.
Hibridinis liftas, atkreipė dėmesį J.