Greitą Kauno stadiono rekonstrukciją planuojanti savivaldybė sulaukė architektų įspėjimo

Greitą Kauno stadiono rekonstrukciją planuojanti savivaldybė sulaukė architektų įspėjimo

Kauno stadionas
Kauno savivaldybės vizual.

Architektų kritikos S. Dariaus ir S. Girėno stadiono rekonstrukcijos projektui per viešą jo pristatymą sulaukusi Kauno savivaldybė skuba informuoti bent apie tai, kad rekonstruojant stadioną bus išspręstos aplinkinių gatvių eismo problemos. Stadione vyksiančių renginių metu į greta esančias gatves galės įvažiuoti tik vietos gyventojai, o visi žiūrovai, automobilius palikę atokiau esančiose aikštelėse, bus atvežti ir vėliau nuvežti specialiais autobusais.

„Visame civilizuotame pasaulyje miestų centruose esančius stadionus žiūrovai pasiekia arba pėsčiomis, arba viešuoju transportu. Turint omenyje, kokioje vietoje yra Kauno stadionas, vienintelė galimybė suvaldyti eismo srautus yra renginių metu uždaryti prieigose esančias gatves, o žiūrovus suvežti ir paskui išvežioti viešuoju transportu“, – teigė Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas. S. Dariaus ir S. Girėno stadione po rekonstrukcijos, planuojama, turėtų tilpti apie 15 tūkstančių žiūrovų, kuriuos suvežti ir išvežti specialiaisiais autobusais, tikisi savivaldybė, sunku nebus. Bet, pripažino svarstymo metu, projekto rengėjai, šis planas dar toli gražu nekonkretus.

schema eismas kaunasKol kas aiškūs tik pagrindiniai principai, pavyzdžiui, tai, kad į gatves prie stadiono bus leidžiama įvažiuoti tik vietiniams gyventojams, specialius leidimus turintiems renginių lankytojams ir aptarnaujančiam transportui.

„Sprendimas dėl eismo ribojimo yra vienareikšmiškas. Kaip tai bus įgyvendinta ir atrodys realybėje, paaiškės artimiausiu metu. Šiuo metu specialistai atlieka analizę, kuri atsakys į šiuo metu neatsakytus klausimus“, – akcentavo įmonės „Kauno planas“ atstovas, vadovaujantis stadiono rekonstrukcijos projekto komandai, Vilius Paipalas.

Planuojama, kad dalis lankytojų automobilius galės pasistatyti Tunelio gatvėje, taip pat – Dainų slėnio aikštelėje bei prie Kauno zoologijos sodo, ir į stadioną nueiti pėsčiomis. Kita dalis, ypač atvykę iš toliau, automobilius galėtų pastatyti centrinėje miesto dalyje esančiose viešose stovėjimo aikštelėse, kurios vakarais paprastai būna apytuštės. Iš jų lankytojai į stadioną būtų vežami specialiu maršrutu kursuojančiais autobusais. Tokiu pat principu, pasibaigus renginiui, jie būtų vežami atgal.

Vis dėlto projekto pristatymo klausytojai, tarp kurių buvo būrys Kauno architektų, pasigedo tikslių, o ne teorinių automobilių statymo sprendinių.  Pasak susitikime dalyvavusio architekto Lino Tuleikio, kolegos išvardijo daugybę projekto klaidų, dėl kurių ateityje gali kentėti ne tik miesto, bet ir šalies sporto reputacija. Profesionalus nustebino tai, kad kolegų pristatytame statinio projekte labai daug neatitikimų tarptautiniams sporto reikalavimams, nors sakoma, kad stadionas tiks tarptautinėms varžyboms, o atsakant į kai kuriuos klausimus neretai skambėjo ne konkretūs argumentai, o „manome, kad turėtų būti gerai“.

Pasidžiaugti, pasak L. Tuleikio, galima buvo tik tuo, kad antrąkart pristatant projektą autoriai parengė daugiau medžiagos – praėjusį kartą parodyti tik trys planai ir trys naktinės vizualizacijos. Bet esminės medžiagos, kurios tikėjosi profesionalūs vertintojai, ir vėl pritrūko. Nebuvo žiūrovų, sportininkų, teisėjų, personalo, specialiųjų tarnybų judėjimo schemų, trūksta dalies judėjimo jungčių, kas, pabrėžė L. Tuleikis, yra pagrindas projektuojant statinius, kuriuose numatomas toks žmonių masiškumas.  Trūksta ir dalies normaliam stadiono funkcionavimui būtinų patalpų.

„Kai kurie trūkumai tokie dideli, kad kyla abejonių, ar su tokiais sprendiniais stadionas išvis galėtų funkcionuoti“, – sakė L. Tuleikis.

Architektus nustebino ir nenoras atskleisti projektuotojų pavardes – visuose pranešimuose iki tol buvo minimas tik projekto vadovas V. Paipalas.

„Šiaip ne taip pavyko išgauti autorių pavardes – po intensyvaus tardymo ir grasinimo įstatymais, buvo pranešta, kad, be projekto vadovo, dar autoriai yra architektai Mantas Navalinskas, Gintaras Čepurna ir Tomas Kuleša. Toks sutapimas, kad tai tie patys žmonės (be V. Paipalo), kurie mero sūnaus įmonei vietoj „Respublikos“ viešbučio projektuoja biurų kompleksą „Magnum“, vietoje Respublikos viešbučio ir dabar, matyt, yra rimtai užsiėmę, – sakė L. Tuleikis. – Stadionui pagal įstatymus reiktų viešųjų pirkimų konkurso, todėl buvo be konkurso pavesta projektuoti „Kauno planui“, kaip savivaldybės įmonei, o reikiami architektai šiam projektui įdarbinti „Kauno plane“.“

Kartu su kolegomis L. Tuleikis laukia dar vieno, jau patobulinto, projekto pristatymo.

dariaus ir gireno stadionas 1

Temos: Eismo valdymas, Rekonstrukcijos projektas, S. Dariaus ir S. Girėno stadionas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai