Blog

„Hack4Vilnius“ hakatone pristatyti išmanūs sprendimai Vilniaus miestui

„Hack4Vilnius“
VGTU nuotr.

Šį savaitgalį, spalio 19–21 dienomis, įvyko Vilniaus miestui skirtas hakatonas „Hack4Vilnius“. Inovacijas sostinėje skatinantis trijų dienų renginys buvo organizuojamas siekiant ieškoti idėjų ir spręsti, kaip paversti Vilnių sveikesniu, švaresniu, sumanesniu ir judresniu miestu. Saulėtekio slėnyje, Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU), susibūrė daugiau nei 100 dalyvių – programuotojų, dizainerių, verslo vystytojų, įvairių krypčių studentų, kuriems plėtoti ir įgyvendinti sprendimus padėjo beveik 30 įvairių sričių specialistų ir miesto organizacijų atstovų.

Renginio globėjas, Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius, penktadienio vakarą skelbdamas renginio startą, paragino dalyvius naudotis atvirais Vilniaus miesto duomenimis. Šiuolaikiškas miestas ir skaidrus jo administravimas neįsivaizduojamas be atvirų duomenų, tačiau šie duomenys taip pat gali būti praktiškai naudojami – analizuojami ir pritaikomi, kuriant miesto gyventojams reikalingus išmaniuosius sprendimus.

Dalyviai, renginio pradžioje pasiskirstę į komandas, ėmėsi spręsti tiek savo pačių iškeltus, tiek organizacijų bei miesto gyventojų pateiktus, iššūkius. Juos galėjo siūlyti kiekvienas, registruodamas renginio internetinėje svetainėje. Visas tris hakatono dienas vyko dalyvių konsultacijos, idėjos vystymo ir sprendimo kūrimo procesą kuravo komanda, kurią sudarė patyrę specialistai iš „Startup.lt“, „Susisiekimo paslaugos“, „Trafi“, „Žabolienė ir partneriai METIDA“, VGTU, VU ir kitų Vilniuje veikiančių įmonių bei organizacijų.

VGTU nuotr.

Sekmadienį iš 17 dalyvavusių komandų buvo išrinkti ir paskelbti hakatono nugalėtojai. Komisijos sprendimu, pagrindinį 1000 Eur vertės prizą, kurį įsteigė bendrovė „Cognizant Technology Solutions Lithuania“, laimėjo komanda „Reality Check“, sukūrusi mobilios aplikacijos „GetPet“ prototipą, skirtą populiarinti ilgalaikę ir trumpalaikę gyvūnų globą. Komandos narių atlikta apklausa patvirtino, kad Vilniaus miesto gyvūnų prieglaudos yra perpildytos ir joms nedelsiant reikalingas sprendimas, palengvinantis bent jau laikiną globą gyvūnams galinčių suteikti žmonių paiešką. Pasak komandos, egzistuojančios gyvūnų globos organizacijų platformos galėtų būti apjungiamos patogia ir patrauklia Tinder programėlę primenančia aplikacija. Kad prototipas būtų paverstas realiu projektu, ketina pasirūpinti patys prizo steigėjai – jau šią savaitę bendrovėje bus organizuojamas pirmasis susitikimas su laimėtojų komanda. Galimybę toliau vystyti „GetPet“ dar labiau palengvins Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parko prizas – darbo vieta parko bendradarbystės erdvėje „Work Inn“.

Bilietai į konferenciją „Build Stuff 2018“, už sudėtingiausio programinio sprendimo reikalaujantį darbą, skirti komandai, sukūrusiai renginių organizavimą palengvinančios platformos „bevent“ prototipą. 3 mėnesių narystė prototipo tobulinimui VGTU „Linkmenų fabrike“ atiteko elektrinių paspirtukų taikymo viešojo transporto infrastruktūroje sprendimą sukūrusiai komandai „Let’Scoot“, o už geriausią GIS (geografinių informacinių sistemų) pritaikymą Vilniaus miestui „Hnit-Baltic“ įsteigtu piniginiu prizu apdovanota komanda „Urban Guard“, sukūrusi Vilniaus saugumo žemėlapio programėlės prototipą. Specialus „Susisiekimo paslaugų“ prizas atiteko komandai „Hexito“, kurių pristatytos mobiliosios programėlės tikslas – naudojant išmaniąsias technologijas viešąjį transportą Vilniaus mieste kiek įmanoma labiau pritaikyti regėjimo negalią turintiems asmenims.

Renginio organizatoriai: Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parkas, Vilniaus universitetas, Vilniaus Gedimino technikos universitetas bei „Cognizant Technology Solutions Lithuania“.

VGTU nuotr.

VGTU inf.

Parašykite komentarą

Atsiliepimų nėra.