Sostinėje rugsėjį prasideda daugiabučių namų administratorių rinkimai, kurių metu gyventojai kviečiami aktyviai dalyvauti balsavime ir pasirinkti norimą bei jų lūkesčius labiausiai atitinkantį namo administratorių.
Gyventojai galės rinktis iš beveik 40 pretendentų, prieš tai susipažinę su kiekvieno įkainiais ir patirtimi.
Rugsėjo mėnesį administratorių pasirinkimas pirmiausia prasidės Senamiesčio daugiabučiuose, vėliau balsavimai vyks visose Vilniaus seniūnijose. Planuojama, kad daugiau kaip 4 tūkstančių daugiabučių rinkimai sostinėje baigsis 2019 m. pradžioje. Apie balsavimą namo gyventojai sužinos skelbimų lentose ir gavę pranešimus į pašto dėžutes.
Vilniuje yra 4 044 daugiabučiai namai, kuriems administratoriai buvo paskirti dar 2012 metais. Visų šių namų patalpų savininkai (134 839 asmenys) gaus balsavimo biuletenius į pašto dėžutes. Gavę balsavimo biuletenius ir informaciją apie pasirinkimo tvarką, gyventojai turės nuspręsti, kurį administratorių renkasi, ir užpildyti balsavimo biuletenį. Balsavimo biuletenius seniūnijai bus galima grąžinti elektroniniu būdu, įmesti į balsadėžę savo seniūnijoje ar atnešti į Vilniaus miesto savivaldybę.
Namo administratoriumi bus paskirta įmonė, kuri surinks daugiausia namo butų ir kitų patalpų savininkų balsų, tačiau jeigu pirmame balsavime dalyvaus mažiau nei 50 proc. namo gyventojų – bus skelbiamas pakartotinis balsavimas. Pakartotinis balsavimas bus laikomas įvykusiu, kai jame dalyvaus daugiau kaip ketvirtis gyventojų. Jeigu ir pakartotinis balsavimas raštu neįvyks – administratorių savo nuožiūra paskirs savivaldybė, atsižvelgusi į įmonės paslaugų įkainius, administravimo patirtį ir pasirengimą teikti paslaugas. Daugiabučių namų administratoriai bus paskirti penkeriems metams.
Sostinės daugiabučių gyventojai interaktyviame žemėlapyje gali rasti visą reikiamą informaciją apie daugiabučius namus, jų valdytojus, šildymo duomenis, namo priežiūros tarifus, gali palyginti – kiek kainuoja namo priežiūra jų ir kaimyniniuose namuose, kiek ji kainuoja kituose rajonuose, kas yra namo administratorius ar bendrijos pirmininkas.
Daugiabučio namo patalpų savininkai gali pasirinkti ir kitą namo valdymo būdą – steigti bendriją ar pasirašyti jungtinės veiklos sutartį. Iki 2018 m. rugpjūčio 2 d. savivaldybė apmoka visas naujų bendrijų steigimo išlaidas – teikia VĮ Registrų centro suformuotus patalpų savininkų sąrašus, dengia notaro, įregistravimo Juridinių asmenų ir Nekilnojamojo turto registruose kaštus. Gyventojai, norintys steigti bendriją, gali kreiptis į Vilniaus miesto savivaldybės konkursą laimėjusią įmonę „Ego sum“ (8 686 30484, el. p. apiebendrija@gmail.com), teikiančią vilniečiams nemokamas konsultacijas bendrijų steigimo ir valdymo klausimais (www.bendrijukonsultavimas.lt).
Vilniaus savivaldybės darbuotojai po butus nevaikšto ir patalpų savininkų neagituoja pasirinkti konkretaus administratoriaus. Jeigu susidursite su tokia situacija – nedelsdami praneškite savivaldybei e. paštu e.vicemeras@vilnius.lt
Vilniaus miesto savivaldybė jau kreipėsi į Prokuratūrą, kad administratorių rinkimų procedūros vyktų sklandžiai ir sąžiningai, todėl bet koks dokumentų klastojimas bus baudžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
Vilniaus savivaldybės inf.