Susisiekimo ministerija įvertino inžinerinių saugaus eismo priemonių efektyvumą

Susisiekimo ministerija įvertino inžinerinių saugaus eismo priemonių efektyvumą

eismo saugumo priemones
Susisiekimo ministerijos nuotr.

Per pastarąjį dešimtmetį Europoje avarijų skaičių pavyko sumažinti beveik 50 proc., Lietuvoje – net 70 proc. Šiuo metu Lietuva pagal žuvusiųjų eismo įvykiuose skaičių, tenkantį 1 mln. gyventojų, užima 4 vietą visoje ES. Tikimasi, kad didesnė pažanga šioje srityje bus pasiekta per artimiausius ketverius metus.

„Siekdami, kad Lietuvos keliuose nežūtų nei vienas žmogus, daug dėmesio skiriame pažangiausių inžinerinių saugaus eismo priemonių diegimui. Tai reiškia, kad iki 2020 metų turime rekonstruoti daugelį nesaugių sankryžų, nutiesti dar daugiau pėsčiųjų ir dviračių takų, įdiegti apšvietimą pavojingose vietose, įrengti skirtingų lygių pėsčiųjų perėjas, tinklų tvoras ir saleles pėsčiųjų saugumui, taip pat vykdyti nuoseklius tyrimus ir plačią edukacinę programą“, – sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Nustatyta, kad pačios pažangiausios inžinerinės saugaus eismo priemonės yra žiedinės sankryžos. Jas įrengus žuvusiųjų sumažėja net 96 proc. Pėsčiųjų ir dviračių takai žūties tikimybę sumažina 94 proc. Žmonių gyvybes keliuose padeda saugoti ir pėsčiųjų saugos salelės (žūčių sumažėja 85 proc.) ir greičio matuokliai (83 proc.). Pastarieji pripažįstami kaip viena efektyviausių greičio kontrolės technologijų.

Šiuo metu Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija) yra įsigijusi 139 stacionarius ir 11 mobilių greičio matuoklių. Jie įrengti avaringiausiose vietose pagal atliktas eismo saugumo analizes.

Ateities vizijoje – vidutinio greičio matavimo sistema, kuri leistų tiksliai fiksuoti atstumą tarp dviejų taškų ir laiką, per kurį jis įveikiamas. Įprasta, kad prieš greičio matuoklius vairuotojai transporto priemones pristabdo, o juos pravažiavę greitį vėl padidina. Sektorinis greičio matuoklis šio trūkumo neturi, nes kontroliuojamoje kelio atkarpoje stengiamasi važiuoti atidžiai, neviršijant vidutinio greičio.

Manoma, kad šią sistemą būtų galima įdiegti kelyje Vilnius–Kaunas, matavimo kameras įrengiant atkarpose ties Vieviu, Elektrėnais, Žiežmariais.

Susisiekimo ministerijos inf.

Temos: Eismo saugumas, Inžinerinės saugaus eismo priemonės, Žiedinės sankryžos

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai