NT vystytoja „Realco“ per keturis šių metų mėnesius pardavė beveik tiek pat butų, kiek pernai per visus metus – 263, o parduotų kvadratinių metrų skaičiumi net aplenkė 2020 m. rezultatą. Nauji rekordai paženklino ne tik „Realco“ pardavimų eilutę, bet ir visą sostinės naujo būsto rinką: „Realco“ turimais duomenimis, balandį Vilniuje parduota 1040 naujų būstų.
Nors balandį sostinėje pasiūlyta apie 580 naujų butų, spartūs pardavimo tempai būstų sandėlį ir toliau tirpdo – mėnesio pabaigoje skaičiuoti vos 3600 likusių laisvų butų. Tokio tuščio sandėlio Vilnius nematė nuo 2017 m. Jei rinkos aktyvumas nekistų, dabartinis sandėlis būtų išparduotas vos per 3 mėnesius.
Visgi, nepaisant balandžio rekordų, pradedamas jausti rinkos lėtėjimas. Tam įtakos galimai turėjo šoktelėjusios būstų kainos – kai kuriuose projektuose būstai brango net penktadaliu. Klientų apsisprendimą pirkti gali stabdyti ir faktas, jog beveik nebėra ir visiškai baigtų statyti projektų: bendrovės skaičiavimu, tokių šiuo metu yra vos apie 7 proc.
Negana to, kainoms šokant pasiutpolkę, vystytojai renkasi naujas pardavimų taktikas. Viena jų – viešai neskelbti parduodamo būsto kainų, tokiu būdu siekiant pritraukti didesnį srautą susidomėjusių pirkėjų. Na, o siekiant „užkabinti“ potencialų pirkėją pasitelkiamos tokios priemonės kaip privaloma registracija, kai norint susipažinti su projekto planais, kainomis būtina užsiregistruoti.
Galiausiai, nenorėdami prarasti pirkėjų, vystytojai dar labiau skuba į prekybą paleisti naujus projektus – neretai neturėdami tokių bazinių dalykų kaip, pavyzdžiui, interaktyvus projekto tinklapis. Visos šios priemonės skirtos paskubinti naujų projektų įvedimą į karštą rinką ir išlaikyti pirkėjų dėmesį.