• ruukki
  • tikkurila
  • tikkurila
  • ruukki

Panevėžio aplinkkelio rekonstrukcijos darbai bus atliekami nestabdant eismo (3)

2017 balandžio 5 d.
SA archyvo nuotr.
SA archyvo nuotr.

Lietuvos automobilių kelių direkcija pranešė netrukus pradėsianti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A17 – Panevėžio aplinkkelio, sutampančio su magistralės „Via Baltica“ trasa, rekonstrukciją.

22 kilometrų ilgio aplinkkelis bus išplatintas nuo dviejų iki trijų eismo juostų, įrengiant 2+1 tipo kelią, kai automobilių eismas papildoma trečiąja eismo juosta, einančia kelio viduriu, kas keletą kilometrų keičia eismo kryptį. Tokiu būdu sudaromos sąlygos kas keletą kilometrų saugiai aplenkti lėčiau važiuojančius automobilius, kas itin aktualu „Via Baltica“ trasoje, pasižyminčioje didėjančiais tranzitinio sunkiojo transporto srautais ir aukštais avaringumo rodikliais. Eismo saugumui užtikrinti 2+1 kelyje bus panaudoti priešingų krypčių eismą atskiriantys metaliniai atitvarai, kitos eismo saugumo priemonės.

„Sprendimas rekonstruoti aplinkkelį į 2+1 tipo kelią buvo priimtas remiantis gerąja Skandinavijos šalių praktika, kur tokio tipo keliai yra tapę norma“, – paaiškino Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis. Tokio būdu numatyta rekonstruoti visą aplinkkelio trasą.

Rangos darbų sutartis dėl Panevėžio aplinkkelio I etapo rekonstrukcijos darbų, apimančių aplinkkelio dalį nuo 0,00 iki 10,53 kilometro, su viešųjų pirkimų konkursą laimėjusiu rangovu – bendrove „Panevėžio keliai“ pasirašyta kovo pabaigoje.

Pradedamas rekonstruoti ruožas tęsiasi nuo dobilo formos dviejų lygių sankryžos ties Šilagalio kaimu, kur susikerta magistralinis kelias A2 Vilnius–Panevėžys ir magistralinis kelias A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai („Via Baltica“), iki dobilo formos Nausodės sankryžos, kur A17 Panevėžio aplinkkelis kerta magistralinį kelią A9 Panevėžys–Šiauliai.

Esamo kelio asfaltbetonio dangos plotis svyruoja nuo 9 iki 11 metrų, kelkraščiai – 1,75 metro pločio. Rekonstrukcijos metu bus iš esmės atnaujinama visa kelio konstrukcija, įrengiant storesnį šalčiui atsparų sluoksnį (35 cm), 20 cm storio skaldos sluoksnį ir trijų sluoksnių asfaltbetonio dangą, kurią sudarys 14 cm storio pagrindo sluoksnis, 8 cm storio apatinis afaltbetonio sluoksnis bei 4 cm storio dėvėjimosi sluoksnis. Po rekonstrukcijos kelio dangos plotis sieks 16,75 metro, atsiras papildoma eismo juosta. Kelkraščiai liks po 1,5 metro. Rekonstruotame kelio ruože didžiausias leistinas greitis bus padidintas nuo 90 iki 100 km/val., iš abiejų kelio pusių bus įrengtos apsauginės tvoros nuo laukinių gyvūnų.

SA archyvo nuotr.

Rekonstruojamą aplinkkelio ruožą 6,1 kilometre kerta valstybinės reikšmės krašto kelias Nr. 195 Kėdainiai–Krekenava–Panevėžys, kuriuo vykstančio eismo intensyvumas siekia 3351 automobilių per parą (2013 m. duomenimis). Vidutinis paros eismo intensyvumas Panevėžio aplinkkelyje siekia 6727 automobilius per parą. Norint užtikrinti eismo saugumą, ši sankryža bus rekonstruojama į žiedinę.

Antrajame Panevėžio aplinkkelio kilometre, ties posūkiu į „Devold“ gamybos kompleksą, planuojama įrengti turbožiedinę sankryžą. Aplinkkelio sankirtoje su K. Naruševičiaus gatve bus palikti tik dešinieji posūkiai, o sankryža su Pamolainių gatve bus uždaryta. Planuojama rekonstruoti 4 esamas nuovažas ir panaikinti 9 nuovažas, siekiant užkirsti kelią ypatingai lėto ūkinio transporto išvažiavimui tiesiogiai į aplinkkelį. Nuovažos bus sujungtos privažiavimo keliu ir nukreiptos į artimiausias sankryžas. Suplanuoto statyti jungiamojo kelio ilgis – 783 metrai.

Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A17 Panevėžio aplinkkelio rekonstrukcijos I etape įmonė „Panevėžio keliai“ įsipareigojo suprojektuoti ir pastatyti tunelinį pravažiavimą aplinkkelio 9,05 kilometre ir pėsčiųjų-dviračių takus, sutvarkyti 4,5 kilometre esančią sunkiojo transporto svėrimo aikštelę.

Rekonstruojamame ruože bus atnaujintos dvi gelžbetoninės daubos ir 13 gelžbetoninių vandens pralaidų. Sankryžoms apšviesti bus paklota 4,258 km elektros tinklų, pokonstrukcinio kelio drenažo įrengimui prireiks net 24,865 km vamzdžių. Paviršinių (lietaus) nuotekų sistemos ilgis sieks 1,4 kilometro. Darbus numatoma atlikti nenutraukiant eismo.

Panevėžio aplinkkelis yra transeuropinio kelių tinklo TEN-T dalis ir sutampa su tarptautine automobilių transporto magistrale „Via Baltica“. 22 kilometrų ilgio aplinkkelio trasa kerta Panevėžio ir Upytės seniūnijas. Magistralinis kelias čia dažnai tarnauja kaip techninis kelias žemės ūkio transportui. Eismo juostų skaičiaus didinimas šioje magistralinio kelio atkarpoje, anot specialistų, gyvybiškai svarbus, nes papildoma juosta ne tik padidintų kelio pralaidumą, bet ir pagerintų sudėtingą eismo saugumo situaciją.

Aplenkęs Panevėžio miestą iš Vakarų, aplinkkelis įsilieja į magistralinį kelią A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga. AB „Panevėžio keliai“ šių kelių sankirtoje baigia statyti pirmąją turbožiedinę sankryžą „Via Baltica“ magistralėje. Aplinkkelio atkarpą į šiaurę nuo Nausodės sankryžos kerta rajoniniai keliai Nr. 3005 Panevėžys–Skaistgiriai–Pušalotas ir Nr. 3046 Bernatoniai–Katkai.

Komentarai
  • linapxp

    2018-09-16, 17:00  

    rekonstrukcijos, aisku, gerai bet projektuotojas visai negalvoja apie vietos gyventojus. kam reikejo panaikinti pravaziavima tiesiai is Berniunu i Naruseviciaus gt. Buvo patogus trumpas kelias i miesta , o kaip dabar vaziuot?
    ka pasakysit , galvociai?

  • vitalijus61

    2018-01-15, 21:23  

    laba diena. pletra pletrai, bet privaciu zemiu savininkai nera informuojami apie konkrecius darbus. as nezinau nei kur kreiptis del informacijos.dekui

  • jovita.juciene

    2017-09-27, 16:20  

    Sveiki,

    gana dažnai važinėju kelio atkarpa ir jau trūksta kantrybė važiuojant aplinkeliu. Ypač tamsiuoju paros metu. Tikrai džiaugiuosi, akd vyksta kelio remonto darbai, ateityje nuo to visiems bus tik geriau, bet kaip organizuojamas eismas šiuo metu, kelia pyktį ir nusivylimą. Įspėjamieji ženklai be aiškios tvarkos ir sistemos, murzini, jų mažai, nusukti į įvairias puses, nuvirtę (nes žmonės, panašu, blaškydamiesi, kur važiuoti, juos išvarto). Posūkiai persirikiavimui pažymėti iš anksto neįspėjant. Teko ne kartą važiuoti remontuojamais keliais užsienyje, bet tokios betvarkės nemačiau niekur. Kyla įtarimas, kad tik atsitikus nelaimei (o grioviai kai kur tikrai įspūdingi), bus atkreiptas dėmesys ir imtąsi sprendimų. Šiais laikais yra visos priemonės ir galimybės remonto metu užtikrinti sklandų eismą ir saugumą, bet, panašu, remontą atliekančiai įmonei tai mažai rūpi.

    Jovita

statyba ir architektura
archicad