Blog

Nauja biurų rinkos era – kaip pasiruošti verslo centrų savininkams?

verslo centrai
pixabay.com nuotr.

Intensyviai augant biurų pasiūlai, nuomininkai tampa vis reiklesni – iš savininkų tikimasi didesnio lankstumo sudarant nuomos sutartį, papildomų paslaugų komplekso, puikios pastato kokybės bei centrinės lokacijos. Kaip verslo centrams išlikti konkurencingiems, kai nuomininkai tampa vis labiau įnoringi ir nepastovūs?

Kaip pastebi „Newsec“ tarpininkavimo grupės vadovė Jurgita Šilaikytė, rinkoje derybiniai svertai pereina į nuomininkų rankas: „Pastebime, kad nuomos laikotarpis trumpėja, o nuomininkai kuo toliau, tuo labiau reikalauja lankstumo iš savininkų – esant poreikiui, numatyti plėtros galimybę, nutraukti sutartį anksčiau laiko, ieško kitų lengvinančių elementų. Visa tai nuomininkus paverčia nepastoviais paslaugos pirkėjais, o tai skatina verslo centrų savininkus lanksčiau reaguoti į klientų poreikius“.

Išaugo vidutinis nuomininko plotas

Ekspertė pabrėžia, kad nuomininkams reikalaujant vis didesnio lankstumo, verslo centrai turi būti pasiruošę scenarijui, kai pagrindiniai pastato nuomininkai gali išeiti anksčiau numatyto termino. Tokiu atveju reikėtų būti pasiruošus smulkių nuomininkų pritraukimui bei biuro erdvių pritaikymui jų poreikiams. Kita vertus, nors nuomininkai tampa nepastovūs, jie nuomojasi vis didesnes biuro patalpas, rodo išankstiniai nuomos sandoriai.

„Tarptautinės įmonės į Lietuvą atnešė naują biurų planavimo koncepciją – „Activity Based Workplace“, kai darbuotojai skirtingo pobūdžio veikloms gali pasirinkti tam geriausiai pritaikytą darbo aplinką ir erdves. Biurai su nededikuotomis darbo vietomis paskatino dar vieną naują tendenciją – darbo vietų kuriama mažiau nei yra darbuotojų. Nepaisant to, biuro plotas, tenkantis vienam darbuotojui išaugo – įprastai skaičiuojama, kad vienai darbo vietai tenka 10-12 kv. m, bet naujai įrengiami biurai rodo, kad moderni darbo vieta jau užima 14 kv. m. Padidėjusį biuro plotą didžiąją dalimi lemia tai, kad vis daugiau įmonių biuruose planuoja ir su darbo vieta nesusijusias erdves tokias kaip tylos, poilsio, laisvalaikio zonos ir kitos bendros erdvės“, – teigia J. Šilaikytė.

Domisi pastatais miesto centre

Konkurencija pritraukiant nuomininkus auga ne tik tarp verslo centrų, bet ir tarp administracinės paskirties patalpų miesto centre arba senamiestyje. Tokių patalpų nuomotojai dažnai siūlo patalpas nuo 50 iki 1000 kv. m nestandartiniuose pastatuose už sąlyginai mažą kainą bei gana lanksčiomis sąlygomis.

Tiesa, tokių biurų kokybė toli gražu neatitinka modernių verslo centrų sąlygų – trūksta arba išvis nėra automobilių stovėjimo aikštelių, patalpose dažnai trūksta natūralios šviesos, susiduriama su patalpų vėdinimo ir kondicionavimo problemomis. Nepaisant šių trūkumų, nuomininkus vilioja senamiesčio lokacija bei nestandartinės biuro patalpos, todėl konkurencija tarp tokių administracinės paskirties patalpų irgi auga didėjant jų pasiūlai.

Biurą vertina kaip motyvavimo priemonę

Anot „Newsec“ tarpininkavimo grupės vadovės, nuomininkai biuro patalpas vertina kaip savo darbuotojų motyvavimo ir naujų žmonių pritraukimo priemonę. Toks požiūris į darbo vietą lemia, kad klientas nori ne tik mokėti už patalpų nuomą, bet ir gauti platesnį paslaugų kompleksą savo darbuotojams.

„Šiandien įmonė, pirkdama biurų nuomos paslaugą, tikisi, kad jos darbuotojams bus pasiūlyta papildoma ir įvairialypė infrastruktūra: maitinimo įstaigos, sporto klubai, miego ir žaidimų kambariai, tylos zonos ir pan. Verslo centrų valdytojai vis dažniau numato ir biudžetą organizuoti renginius bei kitas pramogas pastate dirbantiems žmonėms, kad jie jaustųsi priklausantys to verslo pastato bendruomenei. Ši pastato valdymo tendencija, kuri anksčiau buvo būdinga tik prekybos centrams, jau vis dažiau persikelia į biurų segmentą“, – pastebi J. Šilaikytė.

Ekspertė akcentuoja, kad besikeičiantys nuomininkų poreikiai kuria naują biurų rinkos erą, o verslo centrų savininkai keičia nuomos strategiją: „Biurų centrams siekiantiems išlikti konkurencingais, į besikeičiančius nuomininkų poreikius tenka reaguoti keliais būdais: modernūs biurai – siūlyti lanksčias nuomos sąlygas ir papildomas naudas nuomininkams, nestandartiniams biurams – keičiant nuomininkus į mažiau reiklius, siūlant mažesnę nuomos kainą arba investuojant į pastatų techninį ir energetinį efektyvumą“.

„Newsec“ inf.

    data-full-width-responsive="false">

Parašykite komentarą

Atsiliepimų nėra.