Marijampolėje – įgyvendintų ir planuojamų projektų gausa

Marijampolėje – įgyvendintų ir planuojamų projektų gausa

Taip pat bus įrengta nauja žiedinė sankryža ties Geležinkelio ir P. Armino gatvėmis. Jos, kaip ir kitų minėtų projektų, būtinybė atsirado tiesiant geležinkelio vėžę „Rail Baltica“ per Marijampolę. „Įgyvendinus šiuos projektus miestas taps šiuolaikinis, patogesnis gyventojams, patrauklesnis investuotojams. Žinoma, daug laiko ir pastangų pareikalavo projektų rengimas, derinimas, daug laiko sugaišta vykdant viešuosius pirkimus“, – pasakojo Marijampolės savivaldybės meras V. Brazys.

Investuotojų susidomėjimo tikimasi sulaukti įrengus Marijampolės laisvąją ekonominę zoną (LEZ). Jos teritorija, patvirtinta Vyriausybės nutarimu, nusidriekusi 77 hektarų plote. Detaliuoju planu suplanuota 15 sklypų gamykloms statyti, dar 2 sklypai skirti komunikacijoms. Šiuo metu LEZ teritorijoje įrengiama inžinerinė infrastruktūra: keliai, vandentiekio ir nuotekų tinklai, elektros, dujų įvadai. Su bendrove „Lietuvos geležinkeliai“ sutarta atskira vėže sujungti LEZ su geležinkeliu.

Infrastruktūrai įrengti iš ES struktūrinių fondų skirta 9,6 mln. litų, elektros tinklų atvedimas kainuos 1,5 mln. litų. Į kiekvieną sklypą bus atvestas vandentiekis, sukurta nuotekų ir lietaus infrastruktūra, nutiesti privažiavimo keliai, įrengtas apšvietimas.

Mero V. Brazio nuomone, LEZ turėtų sulaukti investuotojų susidomėjimo. Patogi geografinė Marijampolės padėtis leidžia mieste pagamintą produkciją patogiai išvežti įvairiomis kryptimis ir į Rusiją, ir į Vakarų Europą.

Įgyvendinus dar vieną projektą – nutiesus aplinkkelį, su LEZ bus pagerintas susisiekimas. Taip pat bus atnaujinta į aplinkkelio zoną patenkanti inžinerinė infrastruktūra, visuomeniniai pastatai. O pratęsus Aušros gatvę suplanuota naujo tilto per Šešupės upę statyba.

Svarbus gyventojų užimtumas

„Esame įgyvendinę daug projektų, kurie neduoda tiesioginės ekonominės naudos. Ateityje daug dėmesio skirsime jų atsiperkamumui. Į tai įeina ir pastatų atnaujinimas – juos modernizavus bus taupomos išlaidos šildymui. Ketiname dar glaudžiau bendradarbiauti su verslu, kad įmonės labiau įsitrauktų į socialinę veiklą, į gamybą integruotų neįgaliuosius“, – apie planus pasakojo V. Brazys.

Prioritetiniu projektu meras laiko ir dviračių takų tinklo išplėtimą. Po pokalbių su gyventojais jis suprato, kad labai didelė dalis miestiečių naudojasi dviračiais ir pageidauja daugiau bei patogesnių takų. Planuojama, kad įrengus naujus takus miestiečiai dviračiais galės pasiekti visas lankytinas vietas, nuvažiuoti į parkus, kavines, kitus objektus.

Gyventojų užimtumas padidės pastačius naują daugiafunkcį sporto centrą. Jo projektas jau parengtas ir laukia darbų pradžios. Sporto kompleksas bus skirtas krepšinio, tinklinio ir kitų sporto šakų varžyboms rengti. Taip pat suplanuota šalia įkurti apgyvendinimo patalpas, baseiną. Daugiafunkcis kompleksas būtų skirtas ne tik sportui, bet ir masiniams kultūros renginiams, čia būtų rengiami ir koncertai. Naująją sporto areną planuojama statyti koncesijos būdu, investicijos siektų 15 mln. litų.

 

VERTINIMAS:

Reikalingas mokslo ir verslo įstaigų bendradarbiavimas

Lietuvos laisvosios rinkos instituto ekspertas Laurynas REKAŠIUS

Lietuvos laisvosios rinkos instituto sudarytame šalies savivaldybių indekse Marijampolės savivaldybė 2013 metais užėmė 11 vietą iš 53 rajono savivaldybių.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai