Lietuva rodo pavyzdį – pradeda antrąjį „Rail Baltica“ etapą

Lietuva rodo pavyzdį – pradeda antrąjį „Rail Baltica“ etapą

„Rail Baltica“
Susisiekimo ministerijos nuotr.

Prakalbus apie tai, kad trims Baltijos valstybėms gresia prarasti europinę paramą geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ statybai, Lietuva pranešė pirmoji pradedanti įgyvendinti antrąjį didžiausio nepriklausomos Lietuvos istorijoje infrastruktūros projekto „Rail Baltica“ etapą. Netrukus bus pradėta tiesti europinės vėžės geležinkelio linija nuo Kauno iki Lietuvos–Latvijos valstybių sienos.

Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ valdybai pritarus, pradedami rangos darbai „Rail Baltica“ ruože Jiesia–Rokai. Šiame ruože bus įrengta 1435 milimetrų pločio vėžė. Lapkričio mėnesį planuojama skelbti rangos darbų konkursą europinei geležinkelio vėžei atkarpoje Rokai–Palemonas–Kaunas įrengti. Viešųjų pirkimų dokumentai, anot „Lietuvos geležinkelių“ atstovų, parengti ir baigiami derinti su atsakingomis institucijomis.

Projekto rangos darbams ir rangos darbų techninei priežiūrai atlikti iš viso numatyta skirti 88,27 mln. eurų. Projektas „Rail Baltica“ bus finansuojamas Europos infrastruktūros tinklų priemonės (EITP) transporto sektoriuje lėšomis (85 proc.). Dalį reikalingos sumos (15 proc.) planuoja skirti bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“.

Iš pradžių bus atliekami esamo geležinkelio ruožo Rokai–Palemonas–Kaunas rekonstrukcijos darbai geležinkelio atkarpoje Kaunas–Palemonas. Po to planuojama rekonstruoti geležinkelio ruožą Palemonas–Rokai. Čia rangos darbai vyks keliais etapais: ruožuose Palemono stotis–Kauno hidroelektrinė (HE), Kauno HE ribose ir geležinkelio atkarpoje Kauno HE–Rokai.

Rekonstravus geležinkelio ruožus Jiesia–Rokai ir Rokai–Palemonas–Kaunas, vėžė „Rail Baltica“ pasieks Kauno intermodalinį terminalą, suteikdama jo darbui papildomų galimybių. Atidaryta europinio geležinkelio atkarpa papildys vieną ES geležinkelio koridorių, prasidedančių Olandijoje ir ilgainiui pasieksiančių Suomiją.

2015 metais Lietuvoje buvo baigta 1435 mm geležinkelio vėžės statyba nuo Lenkijos–Lietuvos valstybių sienos iki Kauno centrinės stoties ir pradėti parengiamieji „Rail Baltica“ antrojo etapo darbai. Pradėtas rengti europinės geležinkelio vėžės nuo Kauno iki Lietuvos–Latvijos valstybių sienos specialusis planas, strateginis poveikio aplinkai ir poveikio aplinkai šioje atkarpoje vertinimas. Šiuos darbus planuojama baigti iki šių metų pabaigos.

Susisiekimo ministerijos inf.

Temos: „Rail Baltica“, Geležinkelių infrastruktūra, Lietuvos geležinkeliai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai