Lankytojams atvertas aukščiausias geležinkelio tiltas

Lankytojams atvertas aukščiausias geležinkelio tiltas

Lyduvėnų tiltas
Lyduvėnų tiltas. „Lietuvos geležinkelių“ nuotr.

„Lietuvos geležinkeliai“ turistams atvėrė aukščiausią ir ilgiausią tiltą Lietuvoje. Tai pirmas kartas istorijoje, kuomet Lyduvėnų tiltu leista pasivaikščioti visiems į ekskursijas užsiregistravusiems dalyviams.

Lyduvėnų tiltas – unikalus inžinerinis statinys, neturintis analogo Baltijos šalyse. Raseinių rajone esančio Lyduvėnų tilto aukštis yra 42 metrai, aukščiu jis lenkia tokius turistinius objektus kaip Anykščių lajų takas ar Labanoro girioje esantis aukščiausias apžvalgos bokštas Lietuvoje. Tai saugomas strateginis objektas, todėl iki šiol žmonėms patekti ant tilto nebuvo leidžiama. O ir ekskursijos vykti turi laikantis ypatingų saugumo reikalavimų, nes Lyduvėnų tiltu iki šiol važinėja traukiniai, pėstiesiems jis nėra pritaikytas.

Per dvi dienas ant Lyduvėnų tilto surengtos šešios ekskursijos, į kurias užsiregistravo apie 200 lankytojų. Pasak M. Bartuškos, tai maksimalus lankytojų skaičius, galintis praeiti Lyduvėnų tiltu per kelias valandas.

Ekskursijos Lyduvėnų tiltu gali vykti tik esant eismo pertraukoms, todėl organizuojant tokius renginius reikia derintis prie traukinių tvarkaraščių. Be to, tiltas nėra pritaikytas pėstiesiems, todėl einant juo reikia laikytis griežtų saugumo reikalavimų – dėl šių priežasčių „Lietuvos geležinkeliai” į ekskursijas negalėjo pakviesti daugiau žmonių, nors norinčiųjų buvo daugiau kaip tūkstantis.

Lyduvėnų tilto istorija prasidėjo 1916 m. – tuo metu čia vokiečių kariuomenės pionieriai pastatė medinę estakadą. Nors ir nebuvo tinkamas traukinių eismui, tuo metu Lyduvėnų tiltas buvo vienas didžiausių medinių tiltų Europoje. 1918 m. šioje vietoje pastatytas plieninis tiltas, juo vyko intensyvus keleivinių ir krovininių traukinių eismas, o pats tiltas laikytas technikos stebuklu.

Besitraukdami vokiečiai 1944 metais tiltą susprogdino, o 1952 m. pastatytas dabartinis tiltas. Lyduvėnų tiltas buvo svarbi apačioje įsikūrusio miestelio dalis. Kol šiuo tiltu vyko intensyvus traukinių eismas, sakoma, kad gyventojams nereikėdavę laikrodžių – valandas jie galėdavo pasakyti pagal važiuojančius traukinius.

Temos: Lietuvos geležinkeliai, Lyduvėnų tiltas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai