Klaipėdos vizijoje – elektriniai autobusai ir tramvajus

Klaipėdos vizijoje – elektriniai autobusai ir tramvajus

transporto sistemos tobulinimo priemones
klaipedatransport.lt nuotr.

Rugsėjo pradžioje Antverpene vykusiame pirmajame ES „Horizon 2020“ finansuojamo projekto „Civitas portis“ susitikime prie keturių greta skirtingų Europos jūrų išsidėsčiusių miestų – Antverpeno, Aberdyno, Triesto, Konstancos – prisijungė ir Klaipėdos savivaldybės atstovai.

Partnerio teisėmis dalyvavo ir Ningbo (Kinija) – ketvirtasis pagal dydį pasaulyje uostas. Projekto tikslas – bendromis pastangomis surasti inovatyvius sprendimus, padėsiančius subalansuoti augančius miestų ir uostų transporto srautus, pasiūlyti naujus urbanistinius, transporto reguliavimo ir alternatyvaus judėjimo modelius.

Šis 17 mln. eurų vertės projektas Klaipėdos miestui – ne tik galimybė dalyvauti diskusijose ir bendrų sprendimų paieškoje, bet ir už gautą 800 tūkst. eurų subsidiją diegti konkrečias, tarp jų ir ankstesniuose ES projektuose („Posse“) numatytas transporto sistemos tobulinimo priemones.

Svarbiausios iš jų – centralizuotos stacionarios miesto dviračių nuomos sistemos sukūrimas. Šiai sistemai keliamas tikslas, kad dviratis ne tik tarnautų turistiniams ir laisvalaikio tikslams, bet ir taptų patogia nemokama alternatyva nuvykti į darbo vietą ar į ugdymo įstaigą.

Kita taip pat su miesto ekologija susijusi transporto srautus mažinanti priemonė – sumanios eismo reguliavimo sistemos miesto sankryžose diegimas, kuri suvokiama kaip alternatyva gatvių platinimui.

Kartu projekte dalyvaujantis partneris – viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“ – ieškos sprendimų, kaip subalansuoti viešojo, privačiojo ir krovininio transporto srautus, kad vairuotojai mažiau laiko praleistų sankryžose. Ši problema yra susijusi su intensyvėjančia centrinio keleivinio terminalo veikla bei didėjančiu kruizinių laivų keleiviu skaičiumi, augančiais krovininio transporto srautais.

Projekto partneris – Lietuvoje reziduojanti kompanija „Smart kontinentai“ – projekto eigoje turėtų pasiūlyti miesto ir uosto racionalesnį bendradarbiavimo modelį eismo valdyme. „Džiugu, kad projektas bus įgyvendinamas greta kitų strateginių miesto savivaldybės veiklų ir galėtų koreliuoti su jomis, – sakė savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas. – Tai miesto darnaus judumo plano (SUMP) sukūrimas bei paraiškos ES programai „Elena“ dėl galimybių diegti elektra varomų viešojo transporto priemonių Klaipėdos mieste parengimas.“

Studijoje įvairiais pjūviais bus nagrinėjama elektrinių autobusų ir tramvajaus idėja. Pasak S.Budino, numatytos įgyvendinti transporto reguliavimo priemonės turėtų būti svarstomos kompleksiškai miesto ir uosto bendrųjų planų rengimo kontekste.

Klaipėdos savivaldybės inf.

Temos: Eismo valdymas, Transporto srautai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai