• tikkurila
  • ruukki
  • ruukki
  • tikkurila

Kelio rekonstrukcijos darbus ketinama sutrumpinti daugiau nei pusmečiu

2017 kovo 31 d.
Andriaus Repšio nuotr.
Andriaus Repšio nuotr.

Kelininkai pradėjo valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 119 Molėtai–Anykščiai ruožo nuo 35,9 iki 41,3 kilometro rekonstrukciją. Projekte numatyta atnaujinti 5,4 kilometro ruožą viename vaizdingiausių Lietuvos kelių, vietos gyventojų pramintų „Biržinka“. Rekonstruojamas „Biržinkos“ ruožas prasideda ties Anykščių regioninio parko riba, driekiasi parko teritorija ir baigiasi Liudiškių gatvėje Anykščių mieste.

„Nors sutartyje numatytas darbų įvykdymo terminas – 2018 metų gegužė, projektą kelininkai ketina užbaigti dar iki rugsėjo 1-osios. Tam, planuojama, pasitarnaus naujausios skaitmeninės technologijos ir automatinės mechanizmų valdymo sistemos.

Senoji „Biržinka“ – kelias, jungiantis Molėtų ir Anykščių miestus – nemenkas vairuotojų meistriškumo išbandymas. Kelias driekiasi vaizdinga kalvota vietove. Vien pradedamoje rekonstruoti atkarpoje suskaičiuoti 47 posūkiai. Esamos asfalto dangos plotis iki rekonstrukcijos svyravo nuo 3,30 iki 3,50 metro, kelkraščių plotis – nuo 2,5 iki 3 metrų. Asfalto dangos storis siekė nuo 6 iki 21 centimetro. Eismą dar labiau apsunkino suirusi dangos apatinė dalis, nutrupėję kraštai. Tokiu keliu pavojinga važiuoti ir nevykstant kelio darbams.

Atnaujinama kelio Nr. 119 atkarpa driekiasi Anykščių regioninio parko teritorija, todėl kelias bus rekonstruotas išlaikant dabartinį išilginį profilį, kuo mažiau keičiant kraštovaizdį, kiek įmanoma mažiau kenkiant aplinkai.

Andriaus Repšio nuotr.

Kelio sankasa po rekonstrukcijos sieks 9 metrus, o apsauginių atitvarų ir viražų vietose bus maksimaliai išplatinta iki 9,80 metro. Naujos kelio dangos plotis sieks 7 metrus, iš kurių 6 metrus sudarys važiuojamoji dalis. Iš abiejų kelio pusių numatyti 0,5 metro pločio kelkraščiai. Naujos dangos konstrukcija suprojektuota įrengiant 36 cm storio šalčiui atsparų (smėlio) sluoksnį, 25 cm skaldos ir trupinto asfalto sluoksnį, 4 ir 8 cm apatinį ir viršutinį asfalto sluoksnius. Taupant natūraliai neatsinaujinančius gamtos resursus, 20 procentų skaldos mišinio sudarys pakartotinai panaudotos medžiagos.

Rekonstruojama kelio ruože naujai bus įrengtos 32 nuovažos. O trišalėje sankryžoje su posūkiu į Rubikius bus įrengta papildoma juosta kairiajam posūkiui, saugumo salelės iš raudonos spalvos trinkelių, triukšmo juostos, įspėjančios vairuotojus apie priartėjimą prie eismo juostų sankirtos ir pėsčiųjų perėjos. Taip bus padidintas sankryžos saugumas, atsižvelgiant į Europos Sąjungos keliamus kelių saugumo reikalavimus. Rekonstruojamoje atkarpoje suplanuota atnaujinti 4 autobusų sustojimo aikšteles.

Darbai pradedami visame 5 kilometrų ruože: įrengta statybvietė, pradėti žemės darbai. Rekonstruojamas kelio ruožas kerta durpyną, todėl prieš įrengiant stabilią kelio sankasą, durpės, glūdinčios iki 4 metrų gylyje, bus pašalintos atviruoju kasimo metodu. Šie darbai numatyti jau balandžio mėnesį.

Projekto vertė – 2,2 mln. eurų.

Komentarai

statyba ir architektura
archicad