Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu bendrovė „Kelprojektas“ baigia rengti septynis projektus, kurie kitąmet turėtų būti įgyvendinti Kauno rajone. 2017-aisiais bus parengti dar bent penki projektai.
Žvyrkelių bus mažiau
Pirmiesiems penkiems projektams iš septynių jau numatyti ir konkretūs statybų terminai. Kelias Margininkai–Piliuona bus tvarkomas etapais. Šio kelio ruožą nuo 3,70 iki 5,2 kilometro numatyta rekonstruoti iki 2017 metų rugpjūčio 31 dienos. Kitos šio kelio atkarpos (nuo 2,665 iki 3,70 ir nuo 5,20 iki 6,902 kilometro bus suremontuotos iki kitų metų pabaigos. Šalia kai kurių šio kelio ruožų atsiras pėsčiųjų ir dviračių takai. Eismo saugumui užtikrinti numatytos nuovažos, apsauginiai atitvarai, o ties Dobilijos gyvenviete – greičio mažinimo kalneliai.
Kapitalinio remonto sulauks rajoninis kelias Garliava–Pažėrai–Veiveriai. Kliokiškės kaimo (Garliavos apyl. sen.) gyventojų prašymai irgi buvo išgirsti – kelininkai planuoja šį žvyrkelį išasfaltuoti.
Beveik 6 kilometrus valstybinės reikšmės rajoninio kelio Raudondvaris–Naujieji Bernatoniai–Žemaitkiemis kitų metų pabaigoje taip pat turėtų nebedulkėti. Asfaltu bus padengtas ir rajoninis kelias Bubiai–Kvesai.
Ties dviračių takus
Projektuotojai turi gerų žinių ne tik vairuotojams, bet ir dviratininkams. Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu rengiamas projektas, pagal kurį 7,47 kilometro ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Ringaudus ir Kačerginę.
Kitas dviračių ir pėsčiųjų takas turėtų nusidriekti šalia valstybinės reikšmės krašto kelio Vilijampolė–Žeimiai–Šėta (nuo 2,6 iki 8,564 kilometro). Šiame kelyje fiksuojama daug eismo nelaimių, tarp žuvusiųjų ir sužeistųjų dviratininkai ir pėstieji sudaro 17 proc.
Dar sudėtingesnė situacija Karmėlavą kertančiame magistraliniame kelyje A6. Nuo 1997 iki 2014 m. čia užfiksuota 30 eismo nelaimių, kuriose nukentėjo pėstieji arba dviratininkai – 9 jų žuvo, 23 buvo sužeisti. Dviračių ir pėsčiųjų takas prasidės nuo 8,845 kilometro ir baigsis ties Karmėlavos gyvenviete.
Kelininkai pasiryžę pagerinti saugumą ir kelio Kaunas–Jurbarkas ruože, Raudondvario seniūnijoje. Nuo Nevėžio tilto iki pėsčiųjų perėjos bus nutiestas takas, kuris sujungs Šilelio dviračių taką su Kauno miesto dviračių trasomis. Takas bus įrengtas prie važiuojamosios dalies, ją atskyrus atitvaru. Teritoriją riboja aukštas pylimas, todėl planuojama įrengti atraminę sienelę.
Sudėtingi transporto mazgai
Projektuotojai ėmėsi sudėtingų techninių sprendinių, kurie galėtų pagerinti eismo saugumą magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda, ties Kumpių kaimu. Šių sprendimų seniai laukia ir Užliedžių seniūnijos gyventojai, ir Kumpiuose įsikūrę verslininkai.
Žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrą planuojama baigti kitų metų gegužę, tada prasidės projektavimo darbai. Projektuojama teritorija apims magistralės dalį nuo IX forto iki „Senukų“ logistikos centro. Projektiniuose siūlymuose – pėsčiųjų viadukas, apjungiamieji keliai, žiedinė sankryža apjungiamajame kelyje, pėsčiųjų takai.
Projektuotojai taip pat turi sumanymų patobulinti ties Akademija ir Ringaudais esantį transporto mazgą, kuris vis dažniau dūsta dėl transporto spūsčių. Šios sankryžos projektavimo darbus planuojama atlikti ateinančiais metais.