Įstatymų sukurti stebuklai: kaip daugiabučiais virsta vienbučiai namai

Įstatymų sukurti stebuklai: kaip daugiabučiais virsta vienbučiai namai

Jis įsitikinęs, kad standartiniame sklype prie standartinio lietuviško namo niekada nebus problemos kieme sutalpinti kad ir keturis automobilius. AM atstovas pabrėžė – įrengti reikia ne garažus, o stovėjimui skirtą vietą.

„Jei tokios galimybės nėra, į svečius pas šeimą atvažiavę žmonės automobilius stato gatvėje, ir tai tikrai nepatinka kaimynams“, – atkreipė dėmesį M. Narmontas.

Kodėl nesprendžiama esminė problema?

Ar STR pataisos išspręs esminę problemą – daugiabučio atsiradimą ten, kur jo neturėtų būti? Ar tikima, kad įpareigojimas įrengti pakankamai automobilių vietų taip pabrangins projektus, kad verslininkams nebeapsimokės vienbučių pavertimo daugiabučiais schema? Ar teisinga, kad „po straipsniu“ pateko ir gana standartinio Lietuvoje dydžio individualiųjų namų savininkai? Ar gerai, kad žmonės bus įpareigoti išgrįsti pusę kiemo plytelėmis? Ir kodėl galvojama – jei jau džiūgaujama, kad tuo pačiu bus išspręsta ir svečių mašinomis asmeninių švenčių dienomis keliskart per metus užkišamų gatvelių problema – kad 70 kvadratų ploto namo savininkas (kuriam užtenka turėti vieną vietą automobiliui) negali sulaukti 30 žmonių kompanijos, kurie keliolika automobilių užgrūs kelias aplinkines gatveles?

AM Teritorijų planavimo, urbanistikos ir architektūros departamento vadovas siūlo neieškoti atsakymų į visus minėtus klausimus. „Teisės aktais neįmanoma išspręsti visų išskirtinių atvejų, nes tai yra force majeure, o teisė yra praktikoje atsiradusių taisyklių rinkinys. Juk niekas neliepia statyti tokius namus, kurie atlaikytų taifūną, žemės drebėjimą ar sprogdinimus, nes tai būtų neproporcinga siekiamam tikslui“, – komentavo M. Narmontas.

Esminio klausimo – vienbučių virsmo daugiabučiais suvaldymo – sprendimą AM Teritorijų planavimo, urbanistikos ir architektūros departamento direktorius laiko labai sudėtingu arba praktiškai neįmanomu – esą niekas negali uždrausti įsigyti žmogui pastato dalį, kitaip tariant, tapti jo bendraturčiu.
M. Narmonto vertinimu, lieka tikėtis, kad ilgainiui žmonės taps sąmoningesni.

Spragos Teritorijų planavimo įstatyme

Bendrovės „Sweco Lietuva“ vyriausiasis architektas-urbanistas Mindaugas Pakalnis abejoja valstybės pasirinktais ginklais, kai užuot ištaisius akivaizdžias įstatymų spragas, bandoma priversti didelių namų savininkus nemenką sklypo dalį atiduoti automobilių stovėjimo aikštelei.

Ilgametis savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ vyriausiasis architektas pabrėžė, kad pagrindinė bėda yra ne automobilių grūstys ar mokesčių už šiukšles surinkimas, o daugiabučio atsiradimas ten, kur jo neturi būti. M. Pakalnis siūlo įsivaizduoti situaciją nedideliais sklypeliais sudalytoje, siauromis gatvelėmis išraižytoje sodų bendrijoje.

„Žmonės čia statosi namus teisėtai tikėdamiesi gana ramaus gyvenimo, ir staiga dėl kieno nors pasinaudojimo teisės aktų spragomis pašonėje atsiranda daugiabutis, kurio gyventojai ne tik automobiliais užkemša gatvelę, bet ir gyvena pagal kitus bendruomeninius principus: čia yra bendras kiemas, didesnis gyventojų tankis, daugiau veiklos, triukšmo ir taip toliau. Tokių atvejų būta jau seniai. Sakyčiau, jei kas nors nori vietoj vienbučio namo pastatyti daugiabutį ar daugiabučio dydžio vienbutį namą, turėtų užsakyti parengti teritorijų planavimo dokumentą – detalųjį planą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai