„INHUS Engineering“ daugiau dėmesio skirs BIM paslaugoms

2021 gegužės 3 d.
Projekto vizual.

Nuo šių metų pradžios Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu įsigaliojo reikalavimas valstybės įmonių užsakymu projektuojant ir statant naujus bei prižiūrint esamus ypatingųjų statinių kategorijai priskirtus didesnės vertės objektus, o taip pat tiesiant inžinerinius tinklus taikyti bendradarbiavimu grįsto statinio informacinio modeliavimo (BIM) metodus. Dėl to išaugo ir BIM kompetencijų bei skaitmeninio projektų valdymo paslaugų poreikis. Siekdama jį patenkinti statinių projektavimo įmonė UAB „INHUS Engineering“ plečia BIM paslaugų teikimo apimtis ypatingą dėmesį skirdama infrastruktūros projektams.

„Lietuvoje statant pastatus remtis BIM jau yra gana įprasta, o tiek projektuotojai, tiek vystytojai ir rangovai šioje srityje supranta skaitmeninės statybos sprendimų naudą. Visgi, infrastruktūros sektoriuje tokia praktika dar nėra labai dažna. Statant tiltus, viadukus ar kitus infrastruktūros objektus BIM modeliavimas iki šiol buvo taikomas tik pavieniais atvejais – pažangiau mąstančių projektuotojų iniciatyva ir kaštais. Įsigaliojus naujiems reikalavimams BIM principai turės būti taikomi gerokai plačiau“, – sako bendrovės „INHUS Engineering“ infrastruktūros projektų skyriaus vadovas Justas Petkevičius.

Justas Petkevičius

BIM projektų infrastruktūros sektoriuje valdymui bendrovė pradeda burti naują komandą, kurioje dirbs skaitmeninės statybos ir BIM modelių praktinio taikymo specialistai. Kol kas BIM projektų valdymo paslaugas ketinama teikti tik Lietuvos rinkoje.

Infrastruktūros sektoriui siūloma paslauga apima visą BIM projekto ar tik atskirų jo dalių valdymą – nuo BEP plano parengimo, detalių reikalavimų visų projekto dalių rengimui sudarymo, projekto dokumentų valdymo sistemos (CDE) sukūrimo, konfigūravimo ir administravimo, projekto finansinio ir įvykdymo grafikų pririšimo prie BIM, modelio duomenų kokybės ir atitikimo reikalavimams kontrolės iki projekto dalyvių mokymų. BIM informacijos panaudojimas ne mažiau svarbus ir gamybos įrengimuose, statybos mechanizmuose, statinio eksploatavimo sistemose.

Anot J. Petkevičiaus, jau dabar sulaukiama didelio BIM technologijomis, jų suteikiamomis galimybėmis ir sukuriama verte besidominčių rangovų dėmesio. Taip pat pastebima vis daugiau iniciatyvos vykdomuose projektuose išbandyti naujus modelius.

„Tai yra išties teigiama tendencija, nes tinkamai taikomi BIM principai suteikia naudą visoms pusėms. Rangovai gali geriau suvaldyti su projekto kaštais ir darbų terminais susijusias rizikas. Projektuotojams BIM užtikrina efektyvesnį apsikeitimą duomenimis tarp visų projekto dalių, kuris vyksta vienoje platformoje. Be to, BIM modeliai leidžia vizualizuoti ir lengviau įgyvendinti sudėtingus konstrukcinius ir architektūrinius sprendimus. Taip pat užsakovui dar projektavimo etape gali būti pateikiama būsimo projekto vizualizacija, o visi projekto dokumentai saugomi vienoje vietoje. Techniniam prižiūrėtojui BIM suteikia aiškią atsekamumo sistemą, leidžia užtikrinti savalaikę sprendinių kontrolę“, – sako J. Petkevičius.

Galiausiai, anot jo, tai, kad statybos ir infrastruktūros projektai yra įgyvendinami remiantis BIM, naudinga ir visai visuomenei, mokesčių mokėtojams. BIM leidžia užtikrinti mažesnius projektų kaštus, projektus įgyvendinti skaidriai, užtikrinti geresnį statinių funkcionalumą ir tvaresnį jų eksploatavimą.

„BIM projektų valdymo paslaugų poreikis infrastruktūros sektoriuje artimiausiu metu turėtų tik augti. Lietuvoje jau vykdomi arba planuojami dideli infrastruktūros projektai, tokie kaip „Rail Baltica“, kurio tiekėjams yra taikomi aukšti BIM kvalifikaciniai reikalavimai. Tikimės, kad mūsų teikiamų BIM valdymo paslaugų apimtys užaugs kartu su klientų norais ir poreikiais dirbti taikant šiuolaikines technologijas ir vadybos metodus“, – kalba J. Petkevičius.

Šiuo metu BIM praktikas, kartu su kitais projekto dalyviais ir užsakovu „LTG INFRA“, „INHUS Engineering“ taiko Jonavos geležinkelio tilto rekonstrukcijos projekte, kuris VŠĮ „Skaitmeninė statyba“ organizuotame konkurse „Lietuvos BIM projektai 2021“ buvo įvertintas kaip geriausias susisiekimo infrastruktūros BIM projektas. Bendrovės ekspertai aktyviai dalyvauja ir konsultacijose dėl Nacionalinių dokumentų ir rekomendacijų BIM projektams rengimo.

Jonavos geležinkelio tiltas.

Pagal Vyriausybės nutarimą nuo šių metų sausio 1 d., įsigaliojus naujiems reikalavimams, BIM metodus taikyti yra privaloma visiems viešojo sektoriaus organizuojamiems projektams, kai projektuojami ir statomi pastatai, kurių vertė yra ne mažesnė nei 5 mln. eurų. Tas pats galioja ir inžineriniams statiniams bei kilnojamiems daiktams, kurių vertė siekia 10 mln. eurų ar daugiau. Šie reikalavimai galioja, kai projektavimo, statybos, įrengimo darbų užsakovas yra Lietuvos automobilių kelių direkcija, bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“, valstybė įmonė Turto bankas, bendrovės „Litgrid“, „Amber Grid“ ir „Energijos skirstymo operatorius“.

Be to, Seimas šių metų balandžio mėn. priėmė Viešųjų pirkimų įstatymo pataisas, kurios uždegė žalią šviesą BIM reikalavimų taikymui valstybės organizuojamuose pirkimuose. Pastarieji įstatymo pakeitimai įsigalios nuo šių metų gruodžio 1 d.

„INHUS Engineering“ vienija daugiau kaip 100 inžinierių ir projektavimo specialistų komandą. Bendrovė priklauso Lietuvoje ir Skandinavijoje veikiančiai „INHUS Group“ įmonių grupei.

Dalintis:
Komentarai