• ruukki
  • tikkurila
  • tikkurila
  • ruukki

Ieškoma kelio Vilnius–Utena ruožo projektuotojo

2021 birželio 21 d.
Kelias Vilnius-Utena.

Vyriausybei norint iki 2025 metų rekonstruoti kelią Vilnius-Utena, Lietuvos automobilių kelių direkcija ieško dar vieno ruožo – nuo 21,5 iki 39,2 kilometro – projektuotojo. 

Direkcija pranešė paskelbusi techninio darbo projekto parengimo ir priežiūros konkursą. 

Pasak direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, konkurso laimėtojas atliks statybinius, inžinerinius ir kitus tyrinėjimus, parengs priešprojektinius pasiūlymus, rekonstrukcijos projektus ir kitus dokumentus, gaus statybos leidimą, išnagrinėti ir parengti kelias alternatyvas.

„Alternatyvos bus vertinamos atsižvelgiant į tai, kaip bus užtikrintas kelio homogeniškumas, atitikimas eismo srautų ir saugos standartams, ar bus užtikrintas saugus žemės ūkio technikos patekimas į šalia esančias teritorijas, ar nuovažos bus įrengiamos pagal saugos ir eismo organizavimo standartus, sankryžų skaičius, taip pat bus vertinama, ar turimas žemės sklypas, reikalingas sprendiniams įgyvendinti ir kiti aspektai,“ – pranešime sakė R. Lipkevičius.

Projekto kaina kol kas neatskleidžiama. Rangovo konkursą planuojama skelbti 2022 metais, o juos pradėti numatoma 2023-iaisiais. Kitų kelio ruožų projektavimo konkursai bus skelbiami lygiagrečiai. 

Viso rekonstruojamo kelio ilgis siekia 74,1 kilometro. Pasak susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio, bendra darbų vertė svyruoja nuo 150 iki 200 mln. eurų.

„Jeigu būtų buvę tiek lėšų, projektas būtų gyvendintas. Ar tiek lėšų yra? Esminiams darbams nėra, bet būtent dėl to ministerijoje dirbome, kad tos lėšos atsirastų, ne biudžete, bet kad mes galėtume kitais metais įkurti Infrastruktūros plėtros fondą, į jį pritraukti lėšų ir įgyvendinti tokius strateginius projektus“, – projekto pristatyme Utenos savivaldybėje pirmadienį sakė ministras.

Šiuo metu yra svarstomos keturios kelio rekonstrukcijos alternatyvos, numatančios dviejų arba trijų eismo juostų magistralę su jungiamaisiais keliais ar be jų, taip pat įvairaus kelio pločio variantą, kai skirtingose atkarpose kelias galėtų būti iki keturių eismo juostų.

Pirmiausia, 2021–2023 metais planuojama rekonstruoti arčiausiai Utenos esantį kelio ruožą Šilinės miškas–Utena. Antrame, trečiame ir ketvirtame etapuose – 2021–2024 metais bus rekonstruojami trys kelio ruožai, kurie apims atkarpą maždaug nuo Nemenčinėlės iki Paluokesos. Penktame etape 2022–2025 metais bus rekonstruojamas ruožas Molėtai–Šilinės miškas.

Paskutiniai kelio Vilnius–Utena atnaujinimo darbai ruože nuo 16 iki 21,5 kilometro vyko 2019–2020 metais. Kelias iš dviejų eismo juostų išplatintas iki keturių, įrengtos sankryžos, pėsčiųjų viadukai.

Kelias Vilnius–Utena yra viena pagrindinių šalies transporto arterijų, kartu jis yra vienas problemiškiausių. Tai bene vienintelis kelias su cementbetonio danga, kuri yra susidėvėjusi, deformuota ir kelia pavojų eismo saugai. 

 

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Dalintis:
Komentarai

offgrid nameliai konkursas
archicad