Rekonstruotas įvažiavimas į Palangą, kurio kurortas labai laukė, bus platesnis, patogesnis ir žalesnis. Laikas bėga – dar pernai čia virė kelio rekonstravimo darbai, o šiandien projektas, kurį parengė bendrovė „SRP Projektas“ (vadovas Tadas Kasperavičius), jau įgyvendintas 99 procentais.
[su_quote cite=”Šarūnas VAITKUS”]Po rekonstrukcijos įvažiavimas į Palangą tapo ne tik daug patogesnis, saugesnis, bet ir reprezentatyvus.[/su_quote]Problematiška gatvė
„Kretingos gatvės rekonstrukcija – kurortui labai svarbus projektas, nes vien per vasarą į Palangą atvyksta per pusę milijono automobilių ir beveik visi jie į kurortą įvažiuoja būtent Kretingos gatve“, – teigė Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus.
Iki rekonstrukcijos įvažiavimas į kurortą buvo tik dviejų eismo juostų – po vieną juostą į kiekvieną pusę, o tai sukeldavo nemažų nepatogumų vairuotojams, ypač per aktyvųjį kurortinį sezoną, kai į Palangą pasuka itin didelis automobilių srautas.
Nepatogumų patirdavo ne tik į Palangą atvykstančių ar išvykstančių automobilių vairuotojai, kuriems neretai tekdavo nemažai laiko praleisti transporto priemonių spūstyse. Nepatogu būdavo ir rytinėje miesto dalyje esančių daugiabučių namų gyventojams. Mat jiems iš šalutinių gatvių, pavyzdžiui, Sodų, Valteriškės ar Vasaros, įsukti automobiliais į Kretingos gatvę dėl didelių eismo srautų būdavo labai sudėtinga.
Saugiau ir patogiau
Įvažiavimo į Palangą projektas parengtas ne tik siekiant lengvinti patekimą į pagrindinį šalies kurortą, bet ir sudaryti kuo saugesnes ir patogesnes eismo sąlygas Palangos miesto svečiams ir gyventojams.
Rangos darbų sutartis su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (LAKD) įsigaliojo 2017 m. gruodžio 22 d., t. y. per žiemos technologinę pertrauką. Darbai prasidėjo pernai kovą.
Kaip sakė LAKD Projektų įgyvendinimo ir techninės priežiūros skyrius patarėja Kristina Petrauskienė, įvažiavimo į Palangą rekonstrukcija problemas išties išsprendė – Kretingos gatvė buvo išplatinta, įrengiant po dvi eismo juostas į kiekvieną pusę ir apsauginius barjerus, šviesoforus pakeitė saugesnės ir patogesnės žiedinės sankryžos. Jų iš viso įrengtos trys: sankryžoje su Vasaros ir Sodų gatvėmis – turbožiedinės, su Klaipėdos plento gatve – maža žiedinė.
Sutvarkytos autobusų stotelės ir nuovažos į sklypus. Siekiant nukreipti transportą iš gyvenamųjų namų kairėje Kretingos gatvės pusėje, įrengta vienšlaitė jungiamoji gatvė. Pasirūpinta ir pėsčiųjų saugumu – atnaujinti ir apsauginiais barjerais nuo važiuojamosios dalies atskirti dviračių ir pėsčiųjų takai, jie moderniai apšviesti.
Projekto vertė – daugiau kaip 7 mln. eurų. Finansavimo šaltinis – Kelių priežiūros ir plėtros programa. Savo reikšmingumu ir svarba prilygstančiais projektais LAKD specialistė paminėjo tokius svarbius projektus kaip kelio Vilnius–Utena rekonstravimą ir plėtrą, taip pat kelio A1 rekonstravimą (nuo Vilniaus iki Kauno, įskaitant ir projektus Kaune).
Įvažiavimas pušynais
LAKD atstovės teigimu, įvažiavimo keliuose į Palangą sumažės eismo spūstys, kurorto svečiai ir gyventojai galės saugiai važinėti ir vaikščioti malonioje aplinkoje.
„Poilsiautojai įvažiuos į tikrą kurortą, pušynais“, – atkreipė dėmesį meras Š. Vaitkus. Jis taip pat pasidžiaugė, kad po rekonstrukcijos įvažiavimas į Palangą tapo ne tik daug patogesnis, saugesnis, bet ir reprezentatyvus. Įgyvendinant projektą, pasodinta per tūkstantį įvairių augalų – medžių ir krūmų, beveik 150 daugiamečių žolinių augalų.
Paraleliai vykdomiems Kretingos gatvės rekonstrukcijos darbams, Palangos miesto savivaldybė užsakė tvarkomos atkarpos apželdinimo projektą, o jo rengėjams iškėlė uždavinį sukurti reprezentacinį įvažiavimą į Palangos kurortą, kurio neatsiejama dalis – pušynai. Tad dabar Palanga atvykstančiuosius pasitinka šiais visus metus žaliuojančiais spygliuočiais, be kurių neįsivaizduojamas pajūrio gamtovaizdis.
Iš viso Kretingos gatvės atkarpoje nuo įvažiavimo į Palangą iki sankirtos su Klaipėdos plentu pasodinta beveik 450 įvairių pušų.
[su_note note_color=”#FFFFff” radius=”0″]
Bendrovė „SRP Projektas“ – aukštos kvalifikacijos specialistų komanda, jau 15 metų profesionaliai ir stabiliai teikianti platų transporto infrastruktūros objektų projektavimo paslaugų spektrą – nuo strateginio valdymo iki specializuotų techninių sprendimų. Transporto infrastruktūros objektų projektus rengia pasitelkusi pažangiausią 3D informacinio statinio modeliavimo BIM programinę įrangą ir BIM projektų valdymo standartus.
Daugiau informacijos – www.srp-projektas.lt
[/su_note]
RĖMĖJO TURINYS