• ruukki
  • tikkurila
  • tikkurila
  • ruukki

Gyventojai vis aktyviau ieško informacijos apie renovaciją

2014 sausio 18 d.

Didėjantį renovacijos pagreitį rodo ir dvigubai išaugęs pavienių gyventojų domėjimasis konkrečiais daugiabučių atnaujinimo klausimais. Jau kelerius metus veikianti nemokama konsultacijų linija, kuria gyventojams atsakoma į visus su renovacija susijusius klausimus, šiuo metu sulaukia dvigubai daugiau skambučių nei ankstesniais metais.

Konsultacijų telefonu gaunamų klausimų analizė rodo, kad daž­niau­siai tei­rau­ja­ma­si dėl fi­nan­si­nės pro­jek­tų da­lies – to­kie skam­bu­čiai su­da­ro apie 40 proc. vi­sų pa­klau­si­mų. Apie 30 proc. skambinančiųjų domina atskiros renovacijos proceso dalys, kiti klausimai susiję su projektų administravimu, techniniu įgyvendinimu.

„Informacine linija gaunami klausimai rodo, jog gyventojus domina ne bendra informacija apie daugiabučių atnaujinimą, bet labai konkretūs klausimai apie atskirus renovacijos etapus: vieniems rūpi investicijų projektų rengimas ir įsigijimas, kiti jau rimtai rengiasi artėjančiam statybų sezonui, kuomet prasidės rangos darbai.  Turint omenyje, kad pavasarį planuojama pradėti rangos darbus 500 daugiabučiuose, kuriuose gyvena apie 30 000 tūkst. šalies šeimų, išaugęs konsultacijų poreikis yra visiškai suprantamas“, – tvirtina aplinkos viceministrė Daiva Matonienė.

Dažniausiai užduodami klausimai nemokama informacine linija

Kokia parama bus teikiama nepasiturintiems ar renovacijos proceso metu tapusiems nemokiais gyventojams?

Socialiai remtini asmenys, turintys teisę į kompensaciją už šildymą, gauna 100 proc. valstybės paramą visai renovacijai, t.y. jiems apmokamos visos investicijų projekto rengimo ir įgyvendinimo išlaidos, paskolos ir palūkanų grąžinimas. Taigi socialiai jautrių sluoksnių atstovams taikoma itin palanki paramos sistema, leidžianti jiems dalyvauti atnaujinimo procese.

Kokiam laikotarpiui bus teikiamos paskolos ir su kokiomis palūkanomis?

Kokiam laikotarpiui ir kokio dydžio paskolas imti, spręs patys gyventojai. Ilgalaikės paskolos daugiabučiams atnaujinti bus išduodamos su ne didesnėmis kaip 3 proc. fiksuotomis metinėmis palūkanomis. Jos nesikeis visą paskolos grąžinimo laikotarpį, kuris gali siekti iki 20 metų. Iki šiol gyventojams tekdavo mokėti 5–12 proc. palūkanas, todėl dabartinės sąlygos yra kur kas palankesnės.

Kas administruos paskolos grąžinimą ir bus už jį atsakingas?

Paskolos grąžinimą administruos bendrojo naudojimo objektų valdytojas, o už paskolos dalies, tenkančios atitinkamam butui, grąžinimą bus atsakingas kiekvieno būsto savininkas.

Kiek butų savininkų turi pritarti renovacijai?

Sprendimą įgyvendinti namo atnaujinimo projektą priima būsto savininkai susirinkime arba balsuodami paštu. Susirinkimą turi kviesti namo bendrojo naudojimo objektų administratorius (bendrija, butų ūkio įmonė arba jungtinės veiklos sutarties įgaliotas atstovas).

Ar galėsime paskolą grąžinti anksčiau nei sutarta?

Taip, paimtą paskolą gyventojai galės grąžinti ir anksčiau, nemokėdami baudų, išankstinio mokėjimo mokesčių ir panašių mokesčių finansuotojui.

Kas turėtų organizuoti namo atnaujinimo darbus?

Investicijų projekto parengimą ir įgyvendinimą organizuoja namo bendrojo naudojimo objektų valdytojas.

Kokia valstybės parama teikiama įgyvendinant daugiabučių atnaujinimo projektus?

Valstybė dengia 40 proc. statybos darbų išlaidų bei 100 proc. techninio projekto parengimo, techninės priežiūros paslaugų ir administravimo išlaidų. Svarbu akcentuoti, kad ši parama bus teikiama tuo atveju, jeigu rangos darbų sutartis bus sudaryta iki 2014 m. gruodžio 31 d.

Informacinio telefono numeris 8 800 20012 darbo dienomis 8–17 val. Gyventojus konsultuoja Būsto energijos taupymo specialistai.

    Komentarai

    statyba ir architektura
    archicad