Geležinkelių įmonėms vis svarbesni tampa ne vien krovinių ar keleivių pervežimo, bet ir ekologijos, racionalaus išteklių naudojimo, triukšmo prevencijos klausimai.
„Geležinkeliai šiandien jau nėra tokia struktūra, kuri buvo įsivaizduojama anksčiau – sunki, archajiška, purvina. Dabar vaizdas visiškai kitoks. Mums labai svarbiu tapo aplinkosaugos klausimas. Ne tik dėl to, kad nebūtų teršiamas gruntas, vandenys, bet ir kad šalia gyvenantys žmonės jaustųsi patogiai“, – sakė bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.
Žiniasklaidai buvo pristatyti artimiausi projektai, padėsiantys mažinti anglies dvideginio išmetimo į atmosferą kiekį, o taip pat jau įgyvendinti projektai, padėję išvengti didelių ekologinių problemų.
S. Dailydka priminė kuro bazių rekonstrukcijos projektus, kurie buvo įgyvendinti ne viename mieste. 2011 metais buvo pradėta modernizuoti Vilniaus kuro bazė, 2012 metais – Kauno ir Vaidotų, 2013 metais – Radviliškio, 2014 metais – Bugenių kuro bazė. Praėjusiais metais užbaigti Klaipėdos kuro bazės modernizavimo darbai.
Prieš modernizavimą padėtis kuro bazėse buvo tiesiog katastrofiška. Pasenę ir paveikti korozijos rezervuarai neužtikrindavo saugaus kuro sandėliavimo, į aplinką skverbdavosi naftos produktai. Antai Vilniaus kuro bazėje atlikti gręžiniai grunto užterštumą naftos produktais parodė net 19 metrų gylyje. O Kauno kuro bazėje tyvuliavo tiesiog mazuto ežeras.
Rekonstruojant kuro bazes buvo išvežta ir utilizuota 22 tūkst. tonų grunto, įrengtos specialios dangos, kur kiekvienas pro šalį nulašėjęs naftos produktų lašelis nukreipiamas į specialias talpas, o vėliau – į valymo įrenginius.
„Lietuvos geležinkelių“ kuro bazių valdymo centro viršininkas Robertas Tamošiūnas sakė, kad teršalams valyti pasirinkti Prancūzijoje pagaminti valymo įrenginiai. „Buvo domėtasi ir mūsų šalyje bendrovės „Traidenis“ gaminamais valymo įrenginiais, tačiau bandymai parodė, kad jie naftos produktų tiesiog neišvalo“, – teigė R. Tamošiūnas.
„Lietuvos geležinkeliai“ yra numatę iki 2020 metų elektrifikuoti geležinkelio ruožą nuo Vilniaus iki Radviliškio. Tai leistų atsisakyti naftos produktais varomų lokomotyvų, ženkliai sumažinti anglies dvideginio išmetimą, jau nekalbant apie mažėjančius poreikius pirkti kurą. S. Dailydka pabrėžė, kad naujai kuriama infrastruktūra yra labai brangi, tačiau jos nauda yra didelė.