Vilniaus centre kylant naujiems biurų kvartalams, keičiasi būsimųjų nuomininkų poreikiai – vis dažniau automobilių stovėjimo klausimas būna vienas esminių, renkantis naują biurą. Neseniai priimtas miesto savivaldos nutarimas branginti stovėjimą mieste dar labiau paskatins bendroves ieškoti išeičių.
Jau kurį laiką verslininkai, ieškantys vietos naujam biurui, vos pasiteiravę apie kainą pirmiausia domisi, kiek suteikiama stovėjimo vietų. Pasak Aurimo Astramsko, NT konsultacijų bendrovės „Solid Real Advisors“ direktoriaus, tai tampa vienu iš pagrindinių biurų pasirinkimo kriterijų.
„Automobilių parkavimas yra itin svarbus klausimas daugelyje įmonių – beveik visose didžioji dalis darbuotojų yra patys atsakingi už automobilių statymo vietos suradimą. Savaime suprantama, kai kuriais atvejais tai gali tapti net vienu iš lemiančių faktorių renkantis darbovietę“, – kalba A. Astramskas.
Jo teigimu, tai ypač aktualu miesto centre, kur, neskaitant kelių išimčių, verslo centrų valdytojai savo klientams gali skirti santykinai mažiau automobilių statymo vietų. Pavyzdžiui, daugelyje biurų centre viena vieta suteikiama 45–70 kv. m plotui, kai atokesnėse lokacijose viena vieta tenka 30–40 kv. m plotui.
„Jei skaičiuotume, kad kiekviename biure vienam darbuotojui tenka apie 10 kv. m nuomojamo ploto, 500 kv. m biuro plotą besinuomojanti kompanija turės apie 50 darbo vietų. Tačiau garantuotu parkavimu galės džiaugtis tik 7–11 darbuotojų, jei patalpos miesto centre, ir 12–16, jei toliau nuo jo“, – sako A. Astramskas.
Nuo sausio – brangesnis stovėjimas mieste
Jei vietų trūksta, dalis įmonių darbuotojų gali statyti automobilius miesto stovėjimo vietose, tačiau tai gali apsunkinti brangstantis parkavimas gatvėse. Šį rudenį Vilniaus savivaldybės taryba nusprendė reikšmingai išplėsti brangesnes stovėjimo zonas: pavyzdžiui, dešiniajame Neries krante – ten, kur veikia daugelis verslo centrų – žalią bei geltoną zonas keičia raudona, o tai reiškia, kad stovėjimas brangsta 2,5 karto ar net daugiau.
„Šiuo metu, kai kalbame su potencialiais nuomininkais, pirmas klausimas po kainos beveik visada yra automobilių stovėjimo vietos. Jau ir anksčiau jautėme, kad tai tampa vis svarbesniu klausimu, tačiau dabar problemą paaštrino priimtas sprendimas padidinti stovėjimo kainas. Verslas supranta, kad siekiant dirbti efektyviai ir patenkinti darbuotojų poreikius, reikia turėti pakankamai stovėjimo vietų“, – teigia Arvydas Avulis, UAB „Hanner“ valdybos pirmininkas.
Bendrovė šiuo metu plėtoja verslo kvartalą „Business Stadium“. Pasak A. Avulio, savo klientams čia „Hanner“ gali pasiūlyti 1 automobilio stovėjimo vietą ir mažesniam plotui, nei 40 kv. m – panašiai, kaip ir toliau nuo centro esančiuose biurų pastatuose. Tuo pačiu parkavimo kaina, palyginti su savivaldybės nustatytomis, yra konkurencinga.
„Matome, kad bendrovėms tai aktualu, todėl stengiamės pasiūlyti pakankamai stovėjimo vietų tiek požeminėje aikštelėje, tiek ant žemės. Galime tai padaryti pigiau, nei aplinkinėse gatvėse stovėjimas kainuos nuo kitų metų“, – teigia „Hanner“ valdybos pirmininkas.
Pasak A. Astramsko, automobilių stovėjimas svarbus beveik visoms įmonėms.
„Šis klausimas yra aktualus 95% nuomininkų. Tačiau didžiausią reikšmę verslo centro pasirinkime parkavimas turi stambesniems nuomininkams, turintiems dideles ir aktyvias pardavimo komandas“, – sako „Solid Real Advisors“ direktorius.
„Hanner“ inf.