• ruukki
  • tikkurila
  • ruukki
  • tikkurila

Atnaujinamas Liepkalnio žiemos sporto centras naują sezoną pasitiks gerokai pasikeitęs

2014 rugsėjo 9 d.

Įvairiapusiškiausias visose Baltijos šalyse ir ne tik – tokius tikslus siekia įgyvendinti investuotojai, atnaujinantys žiemos sporto centrą ant sostinės Liepkalnio kalno. Planai yra iš tiesų nemaži, o darbai šiuo metu – pačiame įkarštyje. Didžiąją dalį projekto planuojama užbaigti iki naujojo sezono pradžios, o dar po metų – baigti visus kitus numatytus darbus.

Po žeme – didelės investicijos
Nuo 2012 metų Liepkalnio slidinėjimo trasos infrastruktūrą perėmė prižiūrėti Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Start Vilnius“, kuri užsiima nekilnojamojo turto plėtros ir investicijų pritraukimu. 2013 metų lapkritį pasirašyta sutartis su investuotojais – bendra Lietuvos ir Latvijos įmone „Trade State“ – dėl infrastruktūros atnaujinimo bei išplėtojimo Liepkalnyje, paverčiant jį moderniu žiemos ir vasaros sporto centru.
Šiuo metu įgyvendinamas vienas iš plėtros etapų. Jį bendrovės „Trade State“ vadovas Artūras Bielskus apibūdino kaip bene svarbiausią ir sudėtingiausią. Tai – senų ir susidėvėjusių inžinerinių tinklų keitimas bei naujų klojimas.
Vieni svarbiausių yra elektros ir vandentiekio tinklai. Nuo elektros galios priklauso tolygus keltuvų darbas, nemažo pajėgumo reikia ir sniego patrankoms. O vandens tiekimas dideliais kiekiais reikalingas sniegui gaminti sniego patrankomis.
„Tie darbai, kurie yra vieni svarbiausių, liks nematomi, nes tinklai užkasami žeme. Kloti elektros ir vandentiekio tinklus nėra paprasta, gruntas čia nėra parankus – daugelyje vietų prieš daugelį metų supiltas statybinis laužas. Tačiau darbus vis tiek tenka atlikti nepaisant sąlygų“, – kalbėjo A. Bielskus.
Po žeme liks paklota bemaž trys kilometrai itin aukštą slėgį atlaikančių vandentiekio vamzdžių ir beveik tris kartus daugiau elektros kabelių.
Šiuo metu įrengti keturi giluminiai vandens gręžiniai, iš kurių pasitelkus siurblius bus pripildomas vandens rezervuaras. Projekte numatyta įrengti ir penktą vandens gręžinį. Planuojama, kad iki gruodžio rezervuaras bus visiškai užpildytas, o prasidėjus sezonui vanduo iš jo bus pumpuojamas į kalne pastatytas 10–12 sniego patrankų. Patrankoms bus paruošta apie 50 vandentiekio ir elektros įvadų, tad pirmosios kalno trasos sniegu gali būti nuklotos per keliolika valandų. Sniegui pagaminti prireiks apie 35 tūkst. kubinių metrų vandens.

Trasos – pagal poreikį ir galimybes
Praėjusį sezoną žiemos sporto entuziastai Liepkalnyje nusileidę nuo kalno į viršų galėjo pakilti tik dviem keltuvais. Planuojama, kad ateinančią žiemą veiks septyni didieji ir du vaikų trasų keltuvai.
Šiuo metu rengiamas pagrindas kelioms naujoms trasoms. A. Bielskus pasakojo, kad lankytojai turės kur kas didesnę įvairovę, leistis nuo kalno galės ta trasa, kuri atitinka jų pasirengimo galimybes.
„Trasa – tai ne bet koks takas nuo kalno. Jas suformuojame tokias, kad būtų plačios, patogios slidinėtojams. Todėl buvusias trasas praplatiname, atitinkamo pločio bus ir naujos. Šiuo metu yra vietų, kur trasos per stačios ir ne itin patogios slidinėjimo mėgėjams. Jos irgi bus pertvarkytos. Žinoma, dvi trasos bus paliktos stačios, jomis daugiausia naudojasi labiau patyrę ir profesionalūs slidininkai“, – sakė A. Bielskus.
Tikimasi spėti atnaujinti ir snieglenčių parką. Investuotojai viliasi, kad gaus reikiamą kiekį grunto didesniam snieglenčių parkui suformuoti, jis turėtų tapti kur kas įvairiapusiškesnis.

    Komentarai

    statyba ir architektura
    archicad