Įsivaizduokite, kad vaikštote po dar tik statomus namus. Užsukate į vonios kambarį, pasisukiojate svetainėje, atsistojate balkone ir grožitės atsiveriančiu vaizdu. Visi šie kadrai – ne iš futuristinio filmo. Nekilnojamojo turto plėtros įmonė „Eika“ viena pirmųjų įmonių Lietuvoje virtualios realybės (VR) technologiją pritaiko kasdieniame gyvenime ir taip siūlo išsirinkti būsimus namus. Tikimasi, kad netrukus VR naudojimas taps būtinąja būsto pasirinkimo dalimi.
Robertas Dargis, bendrovės „Eika“ valdybos pirmininkas, didžiuojasi, kad vienos pirmųjų pasaulyje inovacijų pritaikomos ir Lietuvos versle bei gyvenime. „Šiuolaikinio nekilnojamojo turto pirkėjo poreikiai kinta – jis nori greitai gauti informaciją, išbandyti kuo daugiau įvairių variantų, kruopščiai tikrinti, smalsiai patirti. Virtualios realybės panaudojimas gali pagreitinti pirkėjo pasirinkimą – prieš įsigydamas jis pasitikrins, ar taip įsivaizduoja būsimus namus. Neabejoju, kad nuo šiol pirkėjų sprendimai taps objektyvesni“, – sakė R. Dargis.
Šiuo metu „Eika“ siūlo apžiūrėti penkis virtualius butus iš keturių plėtojamų NT projektų – du butus iš šiemet pradėto statyti Karaliaučiaus kvartalo Pilaitėje, ir po vieną iš projektų „Namų pynės“, „Bajorų alėjos“ ir Žalgirio gatvėje esančio „135“.
Naujasis NT rinkos įrankis, R. Dargio nuomone, neabejotinai pakeis nekilnojamojo turto pasirinkimo procesą. Asmuo, užsidėjęs specialius akinius ir patekęs į virtualią erdvę, gali pasivaikščioti po itin tikroviškai sukurtus virtualius butų modelius, pajusti patalpų dydį, keisti interjero detales, sienoms bei grindims parinkti norimas spalvas. Klientai sutaupys daugybę valandų: jiems nebereikės važiuoti ir apžiūrėti kelių butų – pakaks iš vieno virtualaus buto į kitą persikelti mygtuko paspaudimu.
EIKA VR jau keletą mėnesių kuria virtualios realybės kūrėjų „id3D“ komanda, kuriai vadovauja Vilius Juknevičius. Prieš tai Kinijoje ir Švedijoje gyvenęs architektas dėl šio projekto neribotam laikotarpiui grįžo į Lietuvą.
„Globalus verslas tik pradeda ieškoti VR pritaikymo būdų. Potencialas yra didžiulis, bet dėmesys dažniausiai sutelktas į pramoginį turinį. Sisteminis VR pritaikymas praktiniais tikslais yra nelengvas iššūkis, bet tuomet atsiveria visiškai naujos galimybės. EIKA VR drąsiai galima vadinti naujove. Iki šiol yra tik pavieniai atvejai pasaulyje, kai į pardavimo procesą fragmentiškai įkomponuojama virtuali realybė“, – teigia V. Juknevičius.
Pasak R. Dargio, planuojamos nuoseklios investicijos į VR technologijos pritaikymo galimybes. Numatoma, kad kiekvienam naujam projektui bus sukurti virtualūs butų modeliai. Taip pat įrengtos specialios vietos, kuriose bus galima išbandyti EIKA VR paslaugą. Viena iš jų veiks įmonės biure.
Pirmieji EIKA VR paslaugą nuo vasario 3 iki 10 dienos galės išbandyti PLC „Panorama“ lankytojai. Ten nuo 10 iki 20 val. veiks specialus stendas, kur kiekvienas norintysis galės pasivaikščioti po virtualius butus.
1 komentaras. Leave new
Keisčiausia, kad nei vienas NT pardavimų portalas nėra įdiegęs instrumentų patalpinti, nebūtinai virtualų turą, bent virtualias nuotraukas. Ir net nebūtini akiniai, užtenka Google Street View modelio.