Vilniuje statys du naujus autobusų parkus – Liepkalnyje ir Pilaitėje

Vilniuje statys du naujus autobusų parkus – Liepkalnyje ir Pilaitėje

bns vilniuje pristatytas testuojamas man lions city hibridinis autobusas 5d03561963cc0
BNS nuotr.

Vilniuje planuojama už 17,89 mln. eurų pastatyti du naujus autobusų parkus Liepkalnyje ir Pilaitėje, atsisakyti senojo Verkiuose.

Vilniaus savivaldybė ir jos įmonė „Vilniaus viešasis transportas” šiuo metu derina sutartį, pagal kurią savivaldybė įsipareigotų du naujus parkus įrengti iki 2023-iųjų gruodžio.

„Tarybai teikiamas projektas, pagal kurį mūsų Verkių gatvėje 52 sklypą su pastatais perduodame savivaldybei, pasistatome naujus autobusų parkus Liepkalnyje ir Pilaitės prospekte. Viskas praktiškai numatyta: Liepkalnio gatvėje teritorija ribosis su oro uostu, o kitas sklypas yra prie Vakarinio aplinkkelio, važiuojant į Pilaitę, ties Valstybės saugumo departamentu“, – BNS sakė „Vilniaus viešojo transporto“ generalinis direktorius Rimantas Markauskas.  

Bendrovė šiuo metu valdo troleibusų parką Antakalnyje, autobusų parką Verkiuose bei mišrų troleibusų ir autobusų parką Viršuliškėse. 2011-aisiais susijungus autobusų ir troleibusų parkui, pasak įmonės vadovo, administracinis pastatas Verkiuose yra pustuštis, neatsiranda ir nuomininkų.    

Anot jo, Verkių autobusų parkas, šiuo metu užimantis apie 9,5 ha, pastatytas 1964-aisiais, kai dar nebuvo Žirmūnų mikrorajono, ši vieta buvo iš esmės užmiestyje, o dabar yra tankiai urbanizuota, gaunama ir gyventojų skundų dėl keliamo triukšmo, be to, čia esančios dirbtuvės nebetinka naujiems itin dideliems autobusams.

Dar viena priežastis – dalis parko teritorijos ateityje turėtų būtų atiduota savivaldybei planuojant tiesti nuo rytinės iki vakarinės miesto dalies besidriekiančią Šiaurinę gatvę. Pasak R. Markausko, taip bendrovė netektų vietos maždaug 100-ui autobusų.

Nauji parkai, anot jo, užimtų apie 13 ha (apie 10 Liepkalnyje ir 2,7 ha – Pilaitėje), jie leistų ir ekonomiškiau planuoti maršrutus, nes priešingai nei šiuo metu autobusai tik išvažiavę iš parkų galėtų įlaipinti keleivius.

„Yra daug maršrutų iš stoties rajono, Naujininkuose, jie aptarnauja pietinę kryptį, o Viršuliškių parką, kurį mes dabar  turime, mes šiek tiek praplėsime ir jis su šita teritorija aptarnaus visą vakarų-šiaurės pusę. T.y. anksti, 4-5 val. ryte autobusams nereikės važiuoti didelių atstumų tuščiai, kad jie pradėtų vežti keleivius. Dabar, kai yra vienas parkas Verkiuose, po visą miestą išsivažinėti ir pradėti vežti keleivius – yra daug tuščio važinėjimo“, – tvirtino jis.

„Mūsų pagrindinė bazė būtų Liepkalnyje, būtų vykdomi rimti remontai. Einamieji remontai galėtų būti ir kituose parkuose“, – pridūrė R. Markauskas. 

Kaip BNS sakė mero patarėjas Karolis Vaitkevičius, diskusijos šiuo klausimu kol kas tęsiasi tarybos komitetuose.

„Klausimas labai svarbus, komitetuose dar bus diskutuojama, todėl klausimo svarstymas taryboje atidėtas. Dėl pačios teritorijos vystymo taip pat bus plačiai diskutuojama įtraukiant suinteresuotas grupes“, – sakė K. Vaitkevičius. 

 

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Temos: autobusų parkas, Vilniaus viešasis transportas

1 komentaras. Leave new

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai