Vilniaus geležinkelio stoties ir aplinkinės teritorijos pertvarką tikimasi įgyvendinti iki 2030 metų, žada sostinės savivaldybės ir įmonės „Vilniaus planas“ atstovai, šią savaitę visuomenei pirmą kartą pristatę teritorijos pertvarkos detalųjį planą.
Pristatant apie 33 ha teritorijos tarp Panerių, Geležinkelio, Stoties ir Seinų gatvių Naujamiesčio seniūnijoje detalųjį planą, vyriausiasis miesto architektas Mindaugas Pakalnis teigė, jog siekiama tvaraus šio Vilniaus rajono atnaujinimo, o detalusis planas yra pirmas žingsnis šiame kelyje.
Savivaldybės vyriausiojo miesto architekto skyriaus patarėjo Vytauto Lelio teigimu, teritorijos tvarkymo procesas užtruks bent dešimtmetį.
„Ši teritorija ilgą laiką dalino miestą į dvi dalis, tarp Naujininkų ir Naujamiesčio buvusi pramoninė, gamybinė teritorija kūrė atskirtį ir tai turėtų keistis. Detalusis planas ir buvo pradėtas tam, kad visai teritorijai būtų galima pakeisti paskirtį, numatyti principus, kuriais tas darnus atsinaujinimas galėtų vykti“, – pristatyme teigė V. Lelys.
Pasak detalųjį planą rengusios savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ projekto vadovo Nerijaus Siciūno, teritorijoje ir aplink ją yra keliolika nekilnojamųjų kultūros paveldo vertybių, todėl ją ketinama skaidyti: dalyje ties Senamiesčiu bei palei Pelesos gatvę pastatų aukštis ir užstatymas turėtų būti formuojamas atsižvelgiant į besiribojančių miesto dalių vietovaizdį, o toliau nuo Senamiesčio, ties Geležinkelio gatve, pastatų aukštis palaipsniui didės, atsižvelgiant į Naujamiesčiui būdingą užstatymą.
Pagal detalųjį planą šioje teritorijoje nenumatoma statyti gyvenamųjų pastatų – čia vyrautų komerciniai objektai – biurai, parduotuvės – bei inžinerinė infrastruktūra.
Plano rengėjai taip pat atkreipė dėmesį, kad pagal teisės aktus čia negalima statyti visuomeninių objektų: vaikų darželių, mokyklų, sveikatos įstaigų.
Pasak N. Siciūno, dabar teritorijoje esančių 7,6 tūkst. kv. metrų želdynų plotą planuojama padidinti beveik tris kartus, taip pat nutiesti beveik 3,5 km dviračių takų.
Detalaus plano rengėjų teigimu, pertvarkant rajoną pirmiausia norima pagerinti geležinkelio, autobusų bei miesto viešojo transporto sąjungą, į ją įtraukiant stoteles bei aikšteles su dviračių ir elektromobilių nuomos punktais.
Pagrindinis savivaldybės ir „Lietuvos geležinkelių“ sumanytos pertvarkos akcentas – Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos atnaujinimo projektas „Vilnius Connect“ ir Stoties aikštės pertvarka, sukuriant modernų daugiafunkcį mobilumo, verslo ir laisvalaikio centrą su viešosiomis erdvėmis.
Stoties detalusis planas, kuriame bus numatyta, kaip modernizuoti teritoriją, pradėtas rengti 2018 metų vasarą, planuojama, kad jis galėtų būti įgyvendintas iki 2030 metų.
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
2 komentarai. Leave new
Lėtoki tempai
Kodėl taip greitai iki 2030m…o kodėl projektas negalėtų būti ygivendintas iki 2050m.ar čia sekantis nacionalinio stadiono likimas laukia…