Viešojo ir individualaus transporto konfliktą išsprendė išmanioji sankryža

Viešojo ir individualaus transporto konfliktą išsprendė išmanioji sankryža

Intelektinių inžinerinių sprendimų bendrovės „Fima“ komanda pasiūlė ir sukūrė sankryžos eismo reguliavimo sistemos, viešojo transporto prioriteto sistemos bei bevielės transporto detekcijos sistemos techninius sprendimus. Įmonė pasirūpino suprojektuoti ryšių kabelių sistemas minėtoms sistemoms, sukūrė eismo valdymo programas, parengė technines įrangos specifikacijas, kartu su projekto partneriu – bendrove „Kelprojektas“ – parengė techninių sprendinių darbo projektą, parinko įrangos gamintojus, galiausiai konsultavo ir sistemos diegimą vykdžiusios įmonės darbuotojus. Pertvarkant sankryžą įdiegta kompanijos „Peek Traffic“ įranga.

Realus, o ne teorinis viešojo transporto prioritetas

Sankryžos rekonstrukcijos projektavimo darbai pradėti dar 2012 metais, bet realizavimas 2013-aisiais neužtruko – viskas įgyvendinta mažiau nei per tris mėnesius. Toje vietoje, kur maršrutinis transportas išvažiuoja į M. K. Čiurlionio gatvę, įrengta RFID technologija (tai objekto ar objektų žymėjimo ir sekimo sistema, pagrįsta radijo dažnio signalo panaudojimu objekto žymėjimo informacijai įrašyti ir nuskaityti) paremta VTP sistema, suteikianti viešajam transportui prioritetą prieš kitą (važiuojantį M. K. Čiurlionio gatve) transportą.

Sankryza Kaune_2

Čia esančioje aikštelėje stojančių autobusų vairuotojai turi aukštadažnes bekontaktes korteles. Autobusui 10 metrų atstumu priartėjus prie sankryžos, sistema, reaguodama į korteles, sustabdo eismą M. K. Čiurlionio gatvėje ir uždega žalią signalą maršrutiniam transportui.

Įdiegtoje sankryžų reguliavimo ir VTP sistemoje įvesta informacija apie konkrečias miesto viešojo transporto priemones bei jų maršrutus, tad atsižvelgiant į ją ir suteikiamas prioritetas konkrečiam transportui bei kryptims. Esant poreikiui sistema gali realiu laiku stebėti faktinių viešojo transporto grafikų neatitikimą suplanuotiesiems ir atitinkamai reguliuoti eismą sankryžose. Svarbu ir tai, kad prie autobusų aikštelės įrengta nauja šviesoforinė įranga buvo suderinta su toje atkarpoje esančios kitos šviesoforinės sankryžos įranga ‒ tai padeda išvengti eismo spūsčių.

Reikia paminėti, kad sankryžoje įdiegta dviguba sistema – neveikiant bekontaktėms kortelėms, prie autobusų aikštelės eismą sustabdo sunkiasvorį transportą nustatantys davikliai, įrengti asfalto dangoje.

Rūpinosi eksploatacijos ekonomiškumu

RFID skaitytuvai įdiegti ir M. K. Čiurlionio gatvės bei Vytauto prospekto šviesoforinėje sankryžoje, papildant eismo valdymo programą nauja faze autobusams apsisukti. Naudodami bekontaktes korteles autobusų vairuotojai sustabdo eismą pagrindiniame kelyje ir netrukdomi apsisuka. Vertėtų paminėti RFID technologija paremto VTP sprendimo patrauklumą. Šiuo atveju diegiant sistemas nereikėjo ardyti asfalto, montuoti brangiai kainuojančios įrangos viešajame transporte, diegimo metu stabdyti eismo ir pan., tai – ekonomiškai kur kas efektyvesnis sprendimas nei, pavyzdžiui, indukcinių kilpų naudojimas.

Diegiant sistemą atnaujinti šviesoforai, jų valdikliai, sumontuoti bevieliai transporto detektoriai ir RFID skaitytuvai. Programuojant RFID skaitytuvus ir šviesoforų valdiklius, buvo naudojamas standartinis VECOM metodas, paplitęs Europos Sąjungos šalyse.

Bendrovės „Fima“ specialistai pabrėžė, kad techniniams sprendimams realizuoti parinkta įranga padeda užtikrinti sąnaudų požiūriu efektyvią sistemų eksploataciją. Pavyzdžiui, sumontuoti šviesoforų valdikliai ir šviesoforai turi automatinio pritemdymo (ang. dimming) funkciją – šviesoforai automatiškai reaguoja į aplinkos apšviestumą ir naktį pritemsta, tokiu būdu naudodami perpus mažiau elektros energijos ir neakindami vairuotojų.

Intelektiniai sprendimai – indėlis į viešojo transporto sistemos tobulinimą

Intelektinių transporto sprendimų pritaikymas yra vienas racionaliausių kelių spręsti didėjančių eismo spūsčių, kartu – ir augančio avaringumo problemą visoje šalyje, įsitikinęs bendrovės „Fima“ Sprendimų departamento direktorius Rokas Šlekys.

„Miestuose vis sudėtingiau efektyviai valdyti viešojo transporto eismą. Siekiant ne tik užtikrinti eismo dalyvių saugumą, patogų susisiekimą, bet ir didinti viešojo transporto patrauklumą, mažinti individualaus transporto naudojimą, svarbu šiuolaikines eismo reguliavimo sistemas diegti ne tik pavienėse sankryžose. Masiškesnis sistemų diegimas ir centralizuotas jų valdymas leistų pasiekti maksimalų efektą“, – sakė R. Šlekys.

Kauno miesto valdžia kitąmet tikisi įgyvendinti šiuo metu rengiamą probleminės transporto arterijos – Savanorių prospekto – eismo sureguliavimo projektą – įrengti čia žaliąją bangą. Šiuo metu pagrindiniai transporto infrastruktūros darbai susiję su Žaliakalnio ir centrinės miesto dalies, Parodos ir K. Petrausko gatvių rekonstrukcija bei eismo valdymo šiose atkarpose sureguliavimu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.

Susiję straipsniai
Susiję straipsniai